  • 1. Data: 2012-09-27 01:02:26
    Temat: Wytoczyć hiperboloidę
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Chcę wytoczyć hiperboloidę jednopowłokową na zwykłej tokarce.
    Myslę, że wystarczy, w tym celu, ustawić posuw pod ostrym kątem do osi
    i obnizyć, lub podwyższyć zamocowanie noża tokarskiego.
    Lepiej podwyższyć, czy obnizyć?

    WM

  • 2. Data: 2012-09-27 21:34:55
    Temat: Re: Wytoczyć hiperboloidę
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    WM wrote:
> [...]
    > osi
    > i obnizyć, lub podwyższyć zamocowanie noża tokarskiego.

    ja bym raczej podnosił nóż
    materiał nie wjedzie na nóż przynajmniej
    zmniejsza to kąt natarcia co przy miękkich materiałach jest na plus

    jeffrey

  • 3. Data: 2012-09-27 21:54:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jeffrey wrote:

    > zmniejsza to kąt natarcia co przy miękkich materiałach jest na plus

    Czyżby?

  • 4. Data: 2012-09-28 00:25:36
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    cef wrote:

    > Czyżby?

    tak mnie w szkole uczono ale to dawno było i może coś w fizyce się
    zmieniło :)

    jeffrey

  • 5. Data: 2012-09-28 00:34:35
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jeffrey wrote:

    > tak mnie w szkole uczono ale to dawno było i może coś w fizyce się
    > zmieniło :)
    >
    > jeffrey

    rzeczywiście powinno być napisane zwiększa kąt a nie zmniejsza, reszta
    bez zmian

    jeffrey

  • 6. Data: 2012-09-28 11:04:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jeffrey"
    > ja bym raczej podnosił nóż

    Ale chyba nie przejdzie przez oś obrotu. Bo o taki przypadek tu chodzi.

    Robert

  • 7. Data: 2012-09-28 13:49:20
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:
    > Użytkownik "Jeffrey"
    >
    > Ale chyba nie przejdzie przez oś obrotu. Bo o taki przypadek tu
    > chodzi.
    > Robert

    poniżej też się nie da bo po przejściu pod osią zmieni się kierunek
    skrawania
    w zasadzie ja nie widzę tego żeby to zrobić nożem tokarskim raczej
    frezem

    jeffrey

  • 8. Data: 2012-09-28 14:31:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 28 September 2012 12:50:01 UTC+1, Jeffrey wrote:

    > poniżej też się nie da bo po przejściu pod osią zmieni się kierunek
    >
    > skrawania
    >
    > w zasadzie ja nie widzę tego żeby to zrobić nożem tokarskim raczej
    >
    > frezem

    Trzeba by najpierw toczyć lewą stronę, potem prawą. Ale żeby to ustawić tak żeby w
    środku się spotkało, to trzeba by trochę pokombinować.
    Konrad

  • 9. Data: 2012-09-28 19:43:59
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Konrad Anikiel wrote:
    > Trzeba by najpierw toczyć lewą stronę, potem prawą. Ale żeby to
    > ustawić tak żeby w środku się spotkało, to trzeba by trochę
    > pokombinować.
    > Konrad

    ja zrozumiałem że WM chce to zrobić jednym posuwem bo przecież można
    to wytoczyć tradycyjnie np nożem półokrągłym bez obniżania czy
    podnoszenia wysokości noża

    jeffrey

  • 10. Data: 2012-09-29 08:02:18
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu piątek, 28 września 2012 19:44:04 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > ja zrozumiałem że WM chce to zrobić jednym posuwem bo przecież można
    >
    > to wytoczyć tradycyjnie np nożem półokrągłym bez obniżania czy
    >
    > podnoszenia wysokości noża

    Można do takiego toczenia wykorzystać specjalne urządzenie:
    http://tech.money.pl/przemysl/patenty/pl-138994-3890
    93.html

    Zastanawiam się, czy da się wykorzystać tą samą zasadę,
    umieszczając wałek w niewspółosiowych kłach i toczyć z zabierakiem?

    W starych podręcznikach tokarskich, do toczenia lichtarzy,
    zalecano przekoszenie podpórki pod dłuto uzywane toczenia.
    Postępując zgodnie z tą metodą, trzeba by użyć bardzo
    szerokiego noża tokarskiego i zamocować go po lekkim obrocie dookoła osi.

    WM