    From: Zbych <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wysyłanie bajtuklawiaturą
    Date: Thu, 13 May 2010 18:35:47 +0200

    kropa pisze:

    > http://www.4d.com/4ddoc2004/CMU/CMU00172.HTM
    > Nie pytaj dlaczego 4D... po prostu to wymóg. Tym poleceniem mogę odebrać
    > sobie dane (ten jeden bajt) z portu com z dowolnym ustawieniem
    > transmisji. Faktycznie łatwiej by było badać stan linii (przetestowałem
    > i działa), ale w takim wypadku program będzie musiał sprawdzać co jakiś
    > czas jej stan - często), a tego chce uniknąć. Natomiast odbierając bajt,
    > mam o wiele lepszą sytuację gdyż mogę 'nasłuchiwać w tle' odbierane dane
    > nie angażując za bardzo zasobów komputera.

    Najlepiej byłoby zatrudnić do tej roboty jakiś mikrokontroler, ale
    możesz spróbować zrobić taką partyzantkę:

    10uF ___
    RXD ------------||-----+----o o----+
    + | |
    | |
    | | |
    | | 10k |
    | | |
    | |
    | |
    GND -------------------+ |

    Żeby całość działała na linii DTR musisz mieć ustawiony stan wysoki.
    Po naciśnięciu przycisku odbierzesz od jednego do kilku bajtów (w
    zależności jak komu ręka zadrga przy naciskaniu). Prędkość transmisji
    musisz dobrać eksperymentalnie, zaczynając od 300bps.

    Wersja prostsza to linie TXD i RXD połączone przez przycisk. Jak
    będziesz nadawał dane i przycisk będzie naciśnięty to zaczniesz je odbierać.
    ___