    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wysterowanie wyświetlaczy LED
    Date: Sun, 14 Oct 2012 21:54:13 +0200

    W dniu 2012-10-13 00:54, Bartosz Derleta pisze:
    > W dniu 2012-10-12 22:55, Dondu pisze:
    >
    > Dziękuję za obszerne wyjaśnienia. Co prawda wierzę, że obejdzie się bez
    > takiego źródła prądowego, to ma tylko działać...

    > Od strony katod - CD4543, natomiast sterowanie anodami sprawia mi spory
    > problem. I nie ukrywam, że jeśli chodzi o tranzystory i ogólnie
    > analogową elektronikę, to jestem straszliwie słaby i nie bardzo pojmuję
    > ten temat.

    Po pierwsze - to jest dość słaby układ i raczej przeznaczony do
    sterowania wzmacniaczem, albo malutkim wyświetlaczem. na moje oko to
    raczej potrzebujesz jakiegoś wzmacniacza, jeżeli chcesz coś widzieć.
    Po drugie - wszyscy podpowiadają różne rozwiązania - i słusznie, ale jak
    chcesz szybko i bez zastanawiania, to weź UDN2982A - są w TME, a pewnie
    i w innych sklepach znajdziesz. Jak policzysz koszt układu i elementów,
    które musiałbyś umieścić na płytce plus czas itd, to wcale drogi nie
    jest. Jednym układem załatwiasz naprawdę sporo, bo podłączasz go z
    jednej strony do MCU, z drugiej dajesz anody.
    Katody przez oporniki ustalające prąd segmentów do kolektorów/drenów
    wzmacniaczy segmentów. Tyle, że jak pisałem, masz słaby driver, więc
    przydałoby się coś mocniejszego. Np właśnie wspomniany ULN2803 plus
    odwrócenie logiki na dekoderze (sygnał PH).

    Pozdrawiam

    DD