  • Data: 2017-03-06 12:55:18
    Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.03.2017 o 11:51, Liwiusz pisze:

    > No właśnie o te argumenty mi chodzi - jak długa, czy absurdalnie itp. Bo
    > na same słowo, to ci nie ma co wierzyć.

    No więc tak:

    Energia kinetyczna pojazdu to z tego co pamiętam Ek=(m*V^2)/2 Od tego
    wyjdziemy.

    Na oko widać że jak jak masa jest 30 krotnie większą to energia jest
    większa również 30 krotnie. Ale Liwiusz powiedział - no to tylko fizyka,
    żaden powód, żeby wolnośc trukcerów ograniczać, niech zrobią 30 krotnie
    lepsze hamulce i po sprawie.

    No więc wyszedł inżynier bardziej łebski przed innych i mówi. Ale panie
    Liwiusz, my już próbowaliśmy, nasi ojcowie próbowali, no nie idzie.
    Jakby nie kombinować przy 90 tir hamuje gdzieś o 1/3 gorzej. No i
    jeszcze ten kwadrat przy prędkości - im szybciej tym bardziej się
    rozjeżdza. I jeszcze ten czas reakcji - to bydle na powietrze dłużej się
    zaciska, a im szybciej pan panie Liwiusz pomyka, tym więcej w czasie tej
    sekundy przejedziesz. Może to nie intuicyjne, ale to tak jest, że jak
    razem zacznicie zteh 90 hamować a on o 1/3 gorzej hamuje, to panu panie
    Liwuszu nie wjedzie w D4 30, ale niestety znacznie szybciej - no
    musiałbym policzyć, ale na pewno więcej niż 50 wyjdzie. Ogólnie miazga,
    niestety dosłownie. No nie bądź pan panie Liwiusz głąb - fizyki nie
    oszukasz, no po prostu te 40 tonowe klocki słabo hamują, to przez tą
    energię kinetyczną...

    Na to pan Liwiusz, jak chcę dowodu, że ja mam rację, a nie jakiś pierdół
    o fizyce, drodze hamowania. To nie jest logiczne, żeby jakaś fizyka
    wolność ograniczała. Jakby co to możemy krula zapytać;)

    > Być może masz rację, nie wykluczam, ale jak chcesz dyskutować, to nie
    > możesz obarczać dyskutantów dostarczaniem dowodów na swoje argumenty.

    W skrócie wyżej - jak chcesz więcej to kinematyka i energia kinetyczna
    kiedyś była chyb w 7 klasie podstawówki. Ale mogę spróbować wytłumaczyc
    dokładniej jeśli coś powyżej budzi twoje watpliwości. Oczywiście jeśli
    chodzi o fizykę, bo logikę jak widać każdy ma swoją.

    Shrek