  • 21. Data: 2023-08-07 10:36:00
    Temat: Re: Wyrok na diesle w Polsce? Auta sprzed 2010 roku mocno stracą na wartości
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 5 Aug 2023 18:40:56 +0200, _Master_

    > Jak zwykle. ZERO merytoryki tylko wyzwiska od FASZYSTY

    Napisał konfederacki dzban co musi pięć postów napisać
    w odpowiedzi na jeden post przedpiszcy i jeszcze cytuje
    jakieś brednie które się logicznej kupy nie trzymają.
    To chroniczne?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2023-08-07 10:39:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 5 Aug 2023 18:40:07 +0200, _Master_

    > "Decyzja o zakazie sprzedaży f-gazów pokazuje jak delikatny i wrażliwy
    > jest rynek pomp ciepła. Wprowadzenie zakazu może mieć wpływ na ceny
    > urządzeń i z pewnością ograniczy ich dostępność przynajmniej przez
    > najbliższe kilka lat."

    Debilu, nie wiem kogo cytujesz, ale ten kto to pisał jest idiotą który
    zielonego pojęcia o temacie nie ma. Po pierwsze to, znowu, nie jest zakaz
    sprzedaży, tylko zaakz używania w nowo instalowanych jednostkach, sprzedaż
    do zainstalowanych sprzętów będzie dopuszczalna do czasu ich zgonu.

    Nie będzie to miało wpływu na ceny, bo propan jest TAŃSZY a przy tym LEPSZY
    pod względem parametru GWP oraz parametrów cieplnych (literalnie więcej
    ciepła wyciąga niż dotychczasowe chłodniki). Weź sobie popatrz na wykresy
    mocy R32 oraz R290 i przestań w końcu bredzić konfederacki ignorancie!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2023-08-07 13:26:47
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-08-07 o 10:36, Myjk pisze:
    > To chroniczne?

    To dlaczego odpisujesz?

  • 24. Data: 2023-08-07 13:53:03
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-08-07 o 10:33, Myjk pisze:
    > Tu akurat chodzi o to że ten debil nie rozumie czemu go wprowadzają...

    Z powodów ideologicznych

    Oni wierzą że zakaz tańszych czynników uratuje MATKĘ ZIEMIĘ ;-)

  • 25. Data: 2023-08-07 13:56:11
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-08-07 o 10:39, Myjk pisze:
    > o pierwsze to, znowu, nie jest zakaz
    > sprzedaży, tylko zaakz używania w nowo instalowanych jednostkach,

    To się zawsze na papierze tak nazywa

    Tak samo jak NAKAZ instalowania 3 szybowych okien.

    Możesz 2 szybowe założyć ale dostaniesz po dupie podatkami i
    utrudnieniami administracyjnymi

    REALNIE TO JEST ZAKAZ mimo żałosnego Twojego tupania nóżkami ;-)

  • 26. Data: 2023-08-07 13:58:21
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-08-07 o 10:39, Myjk pisze:
    > a przy tym LEPSZY
    > pod względem parametru GWP oraz parametrów cieplnych

    To może jeszcze jest BEZPIECZNIEJSZY ;-)

    Żałosny jesteś ekofaszystowki oszołomie.

    Dobrze napisałem? Ty znasz się na skomplikowanej elkokwencji wyzwisk ;-)

  • 27. Data: 2023-08-07 14:01:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 7.08.2023 o 10:33, Myjk pisze:
    > Sat, 5 Aug 2023 20:08:42 +0200, Janusz

    > Tu akurat chodzi o to że ten debil nie rozumie czemu go wprowadzają...

    > ...a wprowadzają go właśnie dlatego.
    Wiem :)

    > Nie jest to żadnym problemem. W pompach domowych do 14kW mocy czynnika jest
    > w porywach 3kg. To nie jest wartość która może zrobić skuteczną mieszankę
    > wybuchową (szczególnie że uwolnienie się całości na raz graniczy z cudem).
    Może może, już nie opowiadaj głupot bo co chwilę są jakieś wypadki z
    butlami że chałupę rozwaliło, szczególnie niebezpieczne są piwnice bo z
    nich nie ma jak wywietrzyć propanu, o tym pisałem.

    > Zresztą, o czym my tu mówimy, od lat w domach stoją 11kg (lub większe)
    > butle z propanem, zmieniane cyklicznie samodzielnie, z gumowymi gówno
    > wężykami,
    No i wybuchają.

    w kotłowniach stoją kotły gazowe które w przypadku awarii
    > mogą wpompować do domu zawartość całej butli 1500kg propanu zakopanej
    No nie, mają reduktory z odcięciem, jak spadnie ciśnienie gazu za
    reduktorem to się zamyka, podobnie jak reduktory na sieci gazowej GZ50,
    czyli na metanie.

    > na podwórku, a tutaj jęczenie o 3kg w instalacji albo fabrycznie
    > zamkniętej w monobloku albo zamkniętej miedziance której, po poprawnej
    > instalacji, nikt więcej nie tyka.
    Ale tam już nie ma żadnego zabezpieczenia bo nie ma reduktora, cały ten
    gaz masz w np piwnicy a np Ja takową mam.

    --
    Janusz

  • 28. Data: 2023-08-07 14:47:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 10:33:28 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    > wybuchową (szczególnie że uwolnienie się całości na raz graniczy z cudem).

    3kg propanu to z grubsza odpowiednik 30kg trotylu. Spory wybuch.

    A uwolnienie całosci wcale nie takie trudne - jakies pekniecie, czy
    uszkodzenie uszczelki, i wyleci przez noc.
    Jak nie bedzie jakiegos alarmu, to nieszczęscie gotowe.

    F-gaz moze uciekac przez rok i nikt nie zauważy, a szkode w atmosferze
    będzie robić.

    > Zresztą, o czym my tu mówimy, od lat w domach stoją 11kg (lub większe)
    > butle z propanem, zmieniane cyklicznie samodzielnie, z gumowymi gówno
    > wężykami,

    No i czasami wybuchają.

    > w kotłowniach stoją kotły gazowe które w przypadku awarii
    > mogą wpompować do domu zawartość całej butli 1500kg propanu zakopanej
    > na podwórku,

    Jest ryzyko, ale w domu sie tyle nie zmiesci :-)

    > a tutaj jęczenie o 3kg w instalacji albo fabrycznie
    > zamkniętej w monobloku albo zamkniętej miedziance której, po poprawnej
    > instalacji, nikt więcej nie tyka.

    A jak tych instalacji bedzie miliard, to zobaczysz ile co roku okaze
    sie nieszczelnych.

    J.

  • 29. Data: 2023-08-07 15:39:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 7.08.2023 o 14:47, J.F pisze:
    > Jest ryzyko, ale w domu sie tyle nie zmiesci ?

    To też, ale stężenie krytyczne to są granice, jak przekroczy górną to
    już nie wybuchnie tylko się będzie palił, aż tlen wypali.

    --
    Janusz

  • 30. Data: 2023-08-07 16:07:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 7 Aug 2023 13:26:47 +0200, _Master_

    > To dlaczego odpisujesz?

    Ty jesteś ewidentnie jakimś ruskim botem. Odpisywałeś na post gdzie
    tłumaczyłem dlaczego nie można takich jak ty pozostawić samych sobie --
    jesteś niebezpieczny dla otoczenia. Srasz tą swoją konfederacką narracją
    gdzie popadnie, trzeba prostować twoje łgarstwa.

    --
    Pozdor
    Myjk