eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWyrób autostradopodobny A4 Kraków-KatowiceRe: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
  • Data: 2010-10-12 12:42:35
    Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "juhass" <j...@p...fm> napisał w
    >W dniu 2010-10-12 10:17, J.F. pisze:
    >> Fakt ze akurat tam rachunki chyba calkiem inaczej wygladaja -
    >> koszta nie
    >> byly duze, a cos mi sie wydaje ze zyskiem dziela sie z GD na
    >> biezaco.
    >>
    > Właśnie- akurat w przypadku tego fragmentu A4 koszta nie były
    > duże (przejęto autostradę wybudowaną początkiem lat 90- tych
    > bodajże). Koszta wiążą się z remontem starej już i nie najlepszej
    > jakościowo nawierzchni i mostów. Tak czy tak- nie wydaje mi się
    > taki układ najlepszym rozwiązaniem.

    No coz - dawniej winilem (Lo)Buzka, ale byc moze sie mylilem i
    trzeba winic SLD.
    A naprawde to siebie - na kogo zaglosowales tak masz :-)

    Tak czy inaczej - dawno dawno temu rzad sobie wymyslil ze
    autostrady beda platne, przez bramki, i zaczal od tego odcinka.
    Reszta to skutki.

    > Prywatna firma zarabia na majątku państwowym w zamian za bieżące
    > utrzymanie i remonty, z których tak na prawdę nie do końca się
    > wywiązuje i rozlicza. Choć w sumie pewno bez takich warunków-
    > trudno było by o koncesjonariusza.

    Umowa jest tajna, ale conieco przecieka i wydaje mi sie ze
    Stalexport dzieli sie wplywami z gddkia w sporej czesci. Co tez
    zapewne ulatwia dalsze negocjacje.

    > Nie podoba mi się blokowanie rozwoju miast w pasie A4 z powodu
    > "piętna autostrady" (zamykanie węzła w Jeleniu, plany likwidacji
    > węzłów Balin i, bodajże Rudno,
    > brak oświetlenia węzłów). Wszystko to w imię maksymalizacji
    > zysków, którymi

    Oswietlenie to chyba do dogadania.

    > przecież firma powinna się kierować- ale czy kosztem okolicznych
    > miast i miasteczek?

    Wszystko zapewne w uzgodnieniu z ministrem. Niestety - w owczesnym
    modelu bramkowym trudno bylo inaczej. Zreszta reszta A4
    budowana/odbudowywana podobnie - tez zjazd co 30 km.

    Teraz nowa technika daje nowe mozliwosci ... ale przeciez nie
    chcesz autostrady gdzie co chwila jest ograniczenie do 100, bo
    rozjazd :-)

    >>> Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a
    >>> Olkuszem
    >>> poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie
    >>> uniemożliwiający wyprzedzanie,
    >> Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez
    >> tych oaz ?
    > Można zrozumieć oazy w miejscach, gdzie są przejścia dla
    > pieszych. Zauważ jednak, iż zbudowano je niemal na całym
    > omawianym odcinku. Wystarczy stara ciężarówka albo złośliwy
    > kierowca traktora,

    No tak, ostatnio jechalem ta trasa i nie zauwazylem jakis
    przeszkod, ale to bylo od Katowic do Olkusza.
    No i srednia wyszla 90

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: