-
Data: 2010-10-12 12:42:35
Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "juhass" <j...@p...fm> napisał w
>W dniu 2010-10-12 10:17, J.F. pisze:
>> Fakt ze akurat tam rachunki chyba calkiem inaczej wygladaja -
>> koszta nie
>> byly duze, a cos mi sie wydaje ze zyskiem dziela sie z GD na
>> biezaco.
>>
> Właśnie- akurat w przypadku tego fragmentu A4 koszta nie były
> duże (przejęto autostradę wybudowaną początkiem lat 90- tych
> bodajże). Koszta wiążą się z remontem starej już i nie najlepszej
> jakościowo nawierzchni i mostów. Tak czy tak- nie wydaje mi się
> taki układ najlepszym rozwiązaniem.
No coz - dawniej winilem (Lo)Buzka, ale byc moze sie mylilem i
trzeba winic SLD.
A naprawde to siebie - na kogo zaglosowales tak masz :-)
Tak czy inaczej - dawno dawno temu rzad sobie wymyslil ze
autostrady beda platne, przez bramki, i zaczal od tego odcinka.
Reszta to skutki.
> Prywatna firma zarabia na majątku państwowym w zamian za bieżące
> utrzymanie i remonty, z których tak na prawdę nie do końca się
> wywiązuje i rozlicza. Choć w sumie pewno bez takich warunków-
> trudno było by o koncesjonariusza.
Umowa jest tajna, ale conieco przecieka i wydaje mi sie ze
Stalexport dzieli sie wplywami z gddkia w sporej czesci. Co tez
zapewne ulatwia dalsze negocjacje.
> Nie podoba mi się blokowanie rozwoju miast w pasie A4 z powodu
> "piętna autostrady" (zamykanie węzła w Jeleniu, plany likwidacji
> węzłów Balin i, bodajże Rudno,
> brak oświetlenia węzłów). Wszystko to w imię maksymalizacji
> zysków, którymi
Oswietlenie to chyba do dogadania.
> przecież firma powinna się kierować- ale czy kosztem okolicznych
> miast i miasteczek?
Wszystko zapewne w uzgodnieniu z ministrem. Niestety - w owczesnym
modelu bramkowym trudno bylo inaczej. Zreszta reszta A4
budowana/odbudowywana podobnie - tez zjazd co 30 km.
Teraz nowa technika daje nowe mozliwosci ... ale przeciez nie
chcesz autostrady gdzie co chwila jest ograniczenie do 100, bo
rozjazd :-)
>>> Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a
>>> Olkuszem
>>> poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie
>>> uniemożliwiający wyprzedzanie,
>> Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez
>> tych oaz ?
> Można zrozumieć oazy w miejscach, gdzie są przejścia dla
> pieszych. Zauważ jednak, iż zbudowano je niemal na całym
> omawianym odcinku. Wystarczy stara ciężarówka albo złośliwy
> kierowca traktora,
No tak, ostatnio jechalem ta trasa i nie zauwazylem jakis
przeszkod, ale to bylo od Katowic do Olkusza.
No i srednia wyszla 90
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.10.10 20:25 Andrzej Jackowicz-Korczynski
- 13.10.10 09:35 Marcin Luty
- 16.10.10 10:43 lukasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A