  • Data: 2012-05-11 03:11:09
    Temat: Re: Wyprzedajcie dalej debile !
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-05-11 00:35, Tomasz Pyra wrote:
    > Ogólna niemoc w nagłej sytuacji stresowej - tzw. nogi z waty.
    > Skutkuje albo brakiem działania, albo słabym i powolnym działaniem.
    >
    > Podobno normalna reakcja u 80% ludzi w przypadku nagłego zagrożenia życia i
    > to niezależnie czy za kierownicą czy w jakiejkolwiek innej sytuacji, po
    > prostu włącza się tryb apatyczny.
    >
    > U mnie mam nadzieje nie działa, przynajmniej jakoś do tej pory zawsze
    > walczyłem do końca, chociaż jakiś wielkich zagrożeń to dużo nie miałem.

    Ale to nie była sytuacja zagrożenia życia od początku, a tu kierowcy ani
    noga nie drgnęła choćby przez chwilę. Kierowca vana owszem rozmyślił się z
    wyprzedzania, ale też nie zrobił tego zbyt zdecydowanie.
    Normalnie w takiej sytuacji daje się po heblach i albo chowa za
    wyprzedzany pojazd, albo daje więcej czasu wyprzedzającemu. Moment w
    którym już wiadomo, że się przywali skutkuje innym zachowaniem - to wtedy
    kiedy obydwaj chcieli już w pobocze.

    Na szerokiej drodze jak widać, że z naprzeciwka jedzie coś bardzo wolnego
    i specjalnie po poboczu by go wyprzedzić, a samemu ma się to miejsce to
    wtedy inna sprawa, można wykazać się wyrozumiałością i zostawić więcej
    miejsca dla wyprzedzających. Tu jednak tak nie było. Ciężarówa jechała
    sobie bezstresowo, van źle wyliczył manewr wyprzedzania i nie wycofał w
    porę, a popierdalacz jeszcze gazu dodawał.

    Raz miałem taką sytuację właśnie, do zrobienia lewoskręt, naprzeciw sznur
    pojazdów do swojego lewoskrętu i cały pusty pas do jazdy na wprost,
    miasto, ograniczenie standardowe, decydując się na manewr widziałem zza
    tych samochodów daleko dach dresowozu, który oczywiście musiał popieprzać
    ile fabryka dała i w efekcie jak bym ostro nie dodał gazu to by we mnie
    przywalił. Jemu oczywiście ani przez myśl nie przeszło, żeby hamować, a
    był moment, że już kalkulował, czy walić w lewo czy w prawo.
    Jak dla mnie więc to po prostu cecha kierowcy-dawcy. Uważam, że normalna
    osoba hamuje po prostu, a nie jeszcze przyśpiesza. Nawet jak jest
    pierwszeństwo to nic nie pomoże na cmentarzu potem. Niestety dresiwa nie
    brakuje, a tym się należy i jak ich pas to niech się przeciwnik martwi w
    co przywalić. Pozostaje tylko współczuć pasażerom. Na filmie akurat nie
    widać, ale w normalnym życiu związek dresowozu, z takimi niebezpiecznymi
    manewrami jest dość oczywisty.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_