  • Data: 2010-10-16 17:55:30
    Temat: Re: Wypoşyczalnie samochodów -jak to dzia�a w praktyce?
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    r...@p...onet.pl napisał(a):

    > To też nie dziwne że:

    > Ale co kraj to obyczaj,
    To nie tak do konca. Ja wypozyczalem w Grecji wakacyjnie, niby z Hertza przy
    hotelu, ale zasadniczo odczucia podobne (pani mowila ze odnawiaja auto po
    sezonie, albo przed sprzedaza, wczesniej nie warto bo i tak ludzie poobijaja).
    Ale wypozyczalem rowniez komercyjne, z Avisa przy lotnisku i auto bylo
    normalne, zadbane, jak w kazdym innym kraju.

    > dlatego mnie ciekawią doświadczenia z wypożyczalni w Polsce.
    W PL w zasadzie jest dokladnie tak samo. Sa wypozyczalnie duze 'sieciowe', sa
    rowniez 'u Jozka'. Roznica ceny i jakosci auta. W Avisie raz tylko mialem auto
    z przebiegiem 40kkm, w zasadzie bylo juz przeznaczone do sprzedazy. Ale
    zdazylo juz mi sie auto z przebiegiem 600km (!). Auta, szczegolnie te mniejsze
    (do grupy E) maja nie wiecej niz 2 lata i nienaganny stan techniczny. Zdarzaja
    sie drobne obtarcia, ale wszystko jest zaznaczone (a jak nie jest to przy
    odbiorze auta nalezy obejrzec i poinformowac. W schowku powinna byc taka
    "miarka", wskazujaca ponizej jakiej wielkosci rysa czy wgniecenie nie sa
    traktowane jako szkoda. Wieksze uszkodzenia sa usuwane na biezaco, wiec auta
    zazwyczaj w miare wygladaja.
    Jak juz bylo powiedziane - popatrzec na warunki ubezpieczenia, typowo jest
    udzial wlasny, ale za dodatkowa oplata mozna zniesc (drogawo, cos powyzej
    10EUR dziennie). Jesli sie nie czujesz, a nie wypozyczasz auta na miesiac to
    warto kupic i miec spokojna glowe.
    Jesli auto stanie lub sie rozbije, to podstawiaja nowe (caly czas masz umowe
    wypozyczenia, rozliczenie rozbitego to osobna sprawa). Gosc ktory przyjezdza
    najczesciej probuje na miejscu naprawic, jesli to sa jakies tematy typu pilot
    przestal dzialac czy cos.
    Auto z normalnej wypozyczalni jest zatankowane na maxa i takie powinienes
    oddac, jesli nie to policza dodatkowo za paliwo i fatyge (wyrazniej drozej niz
    samodzielne tankowanie), mozna tez wykupic z gory opcje ze oddajesz
    niedotankowane - oplata stala, bez wzgledu ile paliwa bedzie w aucie, taniej
    niz opcja poprzednia, ale ciagle drozej niz byc zatankowal samodzielnie.
    W kraju to chyba nie powinno byc problemow, za granica czasem jak sie nie zna
    terenu, albo jest slabo z czasem, bywa ze sie korzysta, szczegolnie w US,
    gdzie ceny paliwa sa smieszne (podobnie jak ceny wynajmu auta).
    Nie interesuje ciebie mycie auta przed oddaniem.
    Warto dobrac sobie odpowiednio godzinny odbioru i oddania auta - placi sie za
    pelne doby, od godziny odbioru auta.
    I wspomniany wczesniej limit kilometrow, trzeba dopytac, czasem taniej wyjdzie
    wziac wieksze auto drozej bez limitu, niz male z limitem ktory wymusi duza
    doplate. Chyba juz wczesniej pisalem, kompakt w Avis (np toyota corolla,
    nissan note) mial kiedys limit 250km/doba. Teraz nie wiem, dostaje bez limitow.

    Ja zazwyczaj wypozyczam przez firme, ale zdarza mi sie czasem prywatnie, raz
    nawet bralem auto na weekend za punkty (za granica). Dosc czesto podnosze
    prywatnie klase auta do sluzbowego wynajmu (bez problemu dwa osobne rachunki i
    platnosc z dwoch zrodel). Dosc czesto dostaje ciut lepsze auto niz zamowione
    bez doplaty (byc moze z racji czestosci korzystania).

    U nas wypozyczalnie sa najczesciej na lotniskach lub przy duzych hotelach, ale
    trzeba dopytac, czesto biuro z danego miasta tak naprawde obsluguje region i
    podstawiaja auto pod dom.

    U pana Jozka bedzie na pewno taniej, ale nalezy dobrze sie wczytac w
    ubezpieczenia, bo moga byc rozne wylaczenia "malym druczkiem". Auto zazwyczaj
    bedzie starsze, wiecej kkm, gorsze wizualnie. Spotkalem sie z pobraniem
    kaucji, ale to dla 'nowego' klienta moze byc rowniez w renomowanej wypozyczalni.

    Wydaje mi sie ze w miare wszystko napisalem, ale jesli jakies konkretne
    pytania to smialo.

    --
    pozdrawiam
    BrunoJ, Bydg