  • 31. Data: 2014-10-22 20:12:53
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    >> Gdzie tu widzisz moją odpowiedzialność?
    > Na zasadzie ryzyka.

    Akurat przy zderzeniu dwóch pojazdów musi być wina do odpowiedzialności
    za szkodę (niekoniecznie stwierdzona wyrokiem).

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2014-10-22 20:16:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Wednesday, October 22, 2014, 8:01:40 PM, you wrote:

    > Na pewno? W sytuacji, gdy kolizja jest na skrzyżowaniu i obydwaj
    > kierowcy twierdzą, że mieli zielone a nie ma żadnego monitoringu, ani
    > świadków, to winnym zostaje uznany ten, który jechał z podporządkowanej

    A został uznany winnym?

    > (zapytaj dowolnego policjanta ruchu drogowego).

    Policjant wykładnią prawa? Od kiedy?

    > To jeszcze posłuchaj materiału radiowego. Potem się "mądraluj".

    Znaczy jakieś radio było na miejscu kolizji i masz wiarygodne
    świadectwo na to, że było zielone z dwóch kierunków?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2014-10-22 20:17:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Wednesday, October 22, 2014, 8:12:53 PM, you wrote:

    > Akurat przy zderzeniu dwóch pojazdów musi być wina do odpowiedzialności
    > za szkodę (niekoniecznie stwierdzona wyrokiem).

    Jak widać, sąd nie orzekł winy. Ciekawym uzasadnienia. I odwołania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2014-10-22 20:18:27
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.10.2014 o 20:12, Liwiusz pisze:

    > Akurat przy zderzeniu dwóch pojazdów musi być wina do odpowiedzialności
    > za szkodę (niekoniecznie stwierdzona wyrokiem).

    No to wracamy do punktu wyjścia, jakim prawem wypłacono odszkodowanie?
    Ciekaw jestem co Alianz odpowie, bo jak pokazałem dokumenty TV to po
    kilku telefonach do swoich prawników podjęli sprawę. Albo wyjaśnią mi,
    albo przed kamerą, ale nie minie ich to.

    --
    anacron

  • 35. Data: 2014-10-22 20:19:40
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.10.2014 o 20:16, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > A został uznany winnym?

    > Policjant wykładnią prawa? Od kiedy?

    > Znaczy jakieś radio było na miejscu kolizji i masz wiarygodne
    > świadectwo na to, że było zielone z dwóch kierunków?

    Posłuchaj, po prostu posłuchaj...

    --
    anacron

  • 36. Data: 2014-10-22 20:30:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-22 20:18, anacron pisze:

> [...]
    > kilku telefonach do swoich prawników podjęli sprawę. Albo wyjaśnią mi,
    > albo przed kamerą, ale nie minie ich to.

    Słuchaj, jesteś chyba kumatym gościem, tym bardziej się dziwię, że tak
    mącisz w tym wątku. Piszesz coś o umorzeniu, jakby to jakiś związek
    miało, a nie ma.

    Zagadnienie jest trywialne i tak powinno być przedstawione:
    - Allianz wypłacił odszkodowanie z mojego OC, mimo że nie było mojej
    odpowiedzialności cywilnej (powtórzę, to że było umorzenie sprawy karnej
    nikogo tu nie interesuje).

    A dlaczego tak się stało? Tego ci na grupie nie powiemy. Pokaż co tamten
    napisał do Allianza, co sam napisałeś Allianzowi, jakie dowody były
    przeciw tobie w sądzie (bo pewnie były, skoro skierowano tam sprawę i
    tylko przedawnienie ci dupę uratowało) to się możemy pozastanawiać.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2014-10-22 20:33:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Wednesday, October 22, 2014, 8:18:27 PM, you wrote:

    [...]

    > albo przed kamerą, ale nie minie ich to.

    Snickersa?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2014-10-22 20:35:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Wednesday, October 22, 2014, 8:30:25 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > przeciw tobie w sądzie (bo pewnie były, skoro skierowano tam sprawę i
    > tylko przedawnienie ci dupę uratowało) to się możemy pozastanawiać.

    Odpuść - wyszło szydło z worka - chodzi o TV i kamery...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2014-10-22 20:41:21
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.10.2014 o 20:30, Liwiusz pisze:
> [...]

    > - Allianz wypłacił odszkodowanie z mojego OC, mimo że nie było mojej
    > odpowiedzialności cywilnej (powtórzę, to że było umorzenie sprawy karnej

    Nie jetem prawnikiem. Jak dla mnie o to samo mi chodziło, tylko słowa inne.

    --
    anacron

  • 40. Data: 2014-10-22 20:42:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-22 20:41, anacron pisze:

    > Nie jetem prawnikiem. Jak dla mnie o to samo mi chodziło, tylko słowa inne.

    To nie pchaj się przed kamerę, bo się ośmieszysz.

    --
    Liwiusz