eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?Re: Wypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?
  • Data: 2014-10-23 10:01:35
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-23 02:49, J.F. pisze:

    > Cos mi sie to wydaje nadinterpretacja i to gruba.
    >
    > Z mocy art 20 ubezpieczyciel jest zaledwie przypozwanym.

    Ale to dopiero gdyby ktoś wytoczył mu sprawę cywilną, a tu do tego nie
    doszło bo ubezpieczyciel grzecznie zapłacił po pierwszej prośbie.
    Trochę się nie ma co dziwić, bo jednak film jest, zielone jest, a
    drugiego zielonego nie widać.

    Co prawda ustawa mówi tylko o tym że uznanie winy przez ubezpieczonego
    nie jest wiążące dla jego ubezpieczyciela, a nic nie mówi o nieuznaniu.

    > Podjal to podjal, ale dlaczego skutki maja obciazac Anacrona a nie
    > nadgorliwego ubezpieczyciela ? Niech sobie skorzyta sam z zasady ryzyka :-)

    No to się wydaje średnio sprawiedliwe, ale wygląda że taki rykoszet jest
    i już.
    Zakładając że ubezpieczyciel jakby mógł, to by nie zapłacił, no to skoro
    zapłacił, to szkoda była i po zniżkach.
    Bo zniżki są za brak wypłat z polisy i tyle, a nie za niewinność.

    Widać tak sobie ubezpieczyciele uprościli system pod siebie żeby nie
    musieć niczego udowadniać.