eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWypadek w F1 i opisRe: Wypadek w F1 i opis
  • Data: 2018-03-26 21:45:46
    Temat: Re: Wypadek w F1 i opis
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 25 Mar 2018 12:55:38 +0200, Janusz napisał(a):

    > W dniu 2018-03-24 o 19:57, J.F. pisze:
    >> Dnia Sat, 24 Mar 2018 19:22:02 +0100, Janusz napisał(a):
    >>> W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
    >>>> Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
    >>>>> W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
    >>>>> No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek
    >>>>
    >>>> To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm.
    >>>> albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe
    >>>> zgniotu.
    >>> Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi..,
    >>
    >> Jak przywalisz kiedys w przeszkode z predkoscia 50km/h, to jak
    >> myslisz, o ile sie auto skroci ?
    >>
    >>> pamiętasz eksperyment chyba nasa z
    >>> odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał
    >>> 10G i podobno na pół godziny stracił widzenie.
    >>
    >> 10g to oni maja co chwila w czasie manewrow
    > Oki znalazłem że było więcej :) coś mi się pomyliło albo złe tłumaczenie
    > było.

    Jeśli chodzi o przeciążenia bardzo istotny jest czas działania.

    Przeciążenie rzędu 3g może zabić jeśli działa w kierunku głowy dłużej niż
    krótką chwilę (nie do końca rozumiem mechanikę działania, ale ponoć krew
    przestaje wracać z mózgu do serca).

    Te przeciążenia gdzie piloci tracą przytomność to jest około 8g, ale też
    działają minimum przez kilka sekund, a nawet dłużej.

    Przeciążenie w wypadku samochodowym to dziesiątki g, ale działające ułamek
    sekundy. Nie towarzyszą temu efekty kardiologiczne, a jedynie ewentualne
    urazy związane z dużą siłą z którą działa się na pasy bezpieczeństwa i
    powodowane przez bezwładne kończyny czy głowę.

    W motorsporcie stosuje się szerokie, 6pkt, szerokie pasy bezpieczeństwa,
    ściśle otulające ze wszystkich stron ciało fotele, kaski z systemem HANS
    uniemożliwiające bezwładny ruch głową itp.
    Dzięki temu człowiek jest w stanie przetrwać bez szkód całkiem duże
    przeciążenia. Nawet znacznie większe niż te które byłyby już niebezpieczne
    w przypadku zwykłych samochodowych foteli i typowych 3pkt pasów
    bezpieczeństwa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: