-
Data: 2018-03-26 21:45:46
Temat: Re: Wypadek w F1 i opis
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 25 Mar 2018 12:55:38 +0200, Janusz napisał(a):
> W dniu 2018-03-24 o 19:57, J.F. pisze:
>> Dnia Sat, 24 Mar 2018 19:22:02 +0100, Janusz napisał(a):
>>> W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
>>>> Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
>>>>> W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
>>>>> No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek
>>>>
>>>> To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm.
>>>> albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe
>>>> zgniotu.
>>> Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi..,
>>
>> Jak przywalisz kiedys w przeszkode z predkoscia 50km/h, to jak
>> myslisz, o ile sie auto skroci ?
>>
>>> pamiętasz eksperyment chyba nasa z
>>> odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał
>>> 10G i podobno na pół godziny stracił widzenie.
>>
>> 10g to oni maja co chwila w czasie manewrow
> Oki znalazłem że było więcej :) coś mi się pomyliło albo złe tłumaczenie
> było.
Jeśli chodzi o przeciążenia bardzo istotny jest czas działania.
Przeciążenie rzędu 3g może zabić jeśli działa w kierunku głowy dłużej niż
krótką chwilę (nie do końca rozumiem mechanikę działania, ale ponoć krew
przestaje wracać z mózgu do serca).
Te przeciążenia gdzie piloci tracą przytomność to jest około 8g, ale też
działają minimum przez kilka sekund, a nawet dłużej.
Przeciążenie w wypadku samochodowym to dziesiątki g, ale działające ułamek
sekundy. Nie towarzyszą temu efekty kardiologiczne, a jedynie ewentualne
urazy związane z dużą siłą z którą działa się na pasy bezpieczeństwa i
powodowane przez bezwładne kończyny czy głowę.
W motorsporcie stosuje się szerokie, 6pkt, szerokie pasy bezpieczeństwa,
ściśle otulające ze wszystkich stron ciało fotele, kaski z systemem HANS
uniemożliwiające bezwładny ruch głową itp.
Dzięki temu człowiek jest w stanie przetrwać bez szkód całkiem duże
przeciążenia. Nawet znacznie większe niż te które byłyby już niebezpieczne
w przypadku zwykłych samochodowych foteli i typowych 3pkt pasów
bezpieczeństwa.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.03.18 09:37 r...@k...pl
- 27.03.18 18:56 Cavallino
- 27.03.18 19:21 r...@k...pl
- 28.03.18 18:46 Cavallino
- 29.03.18 11:22 r...@k...pl
- 29.03.18 23:09 Cavallino
- 30.03.18 10:11 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz