-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Wypadek w F1 i opis
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <p95pcu$hp$1@node1.news.atman.pl>
<1rcgi42ckye7u$.1u567xqipgsoo$.dlg@40tude.net>
<p9650e$f9v$1@node2.news.atman.pl>
<9kohjbn7vswt$.9eq5adnov0zh.dlg@40tude.net>
<p97v7c$46s$1@node2.news.atman.pl>
Date: Mon, 26 Mar 2018 21:45:46 +0200
Message-ID: <18hnt7k7yka1y.cw6hcoj4lgvd$.dlg@40tude.net>
Lines: 46
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.39.146
X-Trace: 1522093762 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 664 89.64.39.146:42341
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627412
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 25 Mar 2018 12:55:38 +0200, Janusz napisał(a):
> W dniu 2018-03-24 o 19:57, J.F. pisze:
>> Dnia Sat, 24 Mar 2018 19:22:02 +0100, Janusz napisał(a):
>>> W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
>>>> Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
>>>>> W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
>>>>> No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek
>>>>
>>>> To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm.
>>>> albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe
>>>> zgniotu.
>>> Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi..,
>>
>> Jak przywalisz kiedys w przeszkode z predkoscia 50km/h, to jak
>> myslisz, o ile sie auto skroci ?
>>
>>> pamiętasz eksperyment chyba nasa z
>>> odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał
>>> 10G i podobno na pół godziny stracił widzenie.
>>
>> 10g to oni maja co chwila w czasie manewrow
> Oki znalazłem że było więcej :) coś mi się pomyliło albo złe tłumaczenie
> było.
Jeśli chodzi o przeciążenia bardzo istotny jest czas działania.
Przeciążenie rzędu 3g może zabić jeśli działa w kierunku głowy dłużej niż
krótką chwilę (nie do końca rozumiem mechanikę działania, ale ponoć krew
przestaje wracać z mózgu do serca).
Te przeciążenia gdzie piloci tracą przytomność to jest około 8g, ale też
działają minimum przez kilka sekund, a nawet dłużej.
Przeciążenie w wypadku samochodowym to dziesiątki g, ale działające ułamek
sekundy. Nie towarzyszą temu efekty kardiologiczne, a jedynie ewentualne
urazy związane z dużą siłą z którą działa się na pasy bezpieczeństwa i
powodowane przez bezwładne kończyny czy głowę.
W motorsporcie stosuje się szerokie, 6pkt, szerokie pasy bezpieczeństwa,
ściśle otulające ze wszystkich stron ciało fotele, kaski z systemem HANS
uniemożliwiające bezwładny ruch głową itp.
Dzięki temu człowiek jest w stanie przetrwać bez szkód całkiem duże
przeciążenia. Nawet znacznie większe niż te które byłyby już niebezpieczne
w przypadku zwykłych samochodowych foteli i typowych 3pkt pasów
bezpieczeństwa.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.03.18 09:37 r...@k...pl
- 27.03.18 18:56 Cavallino
- 27.03.18 19:21 r...@k...pl
- 28.03.18 18:46 Cavallino
- 29.03.18 11:22 r...@k...pl
- 29.03.18 23:09 Cavallino
- 30.03.18 10:11 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera