-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <b...@g...com>
In-Reply-To: <b...@g...com>
Subject: Re: Wypadek BMW prezydenta
Date: Thu, 7 Dec 2017 18:07:29 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 41
Message-ID: <5a297552$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.139.183
X-Trace: 1512666450 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15210 83.26.139.183:55318
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2620366
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:b9074dab-e2f3-461f-a532-4aad7ecebc44@go
oglegroups.com...
>http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,227
50839,nikt-nie-odpowie-za-wypadek-limuzyny-prezydent
a-sledztwo-umorzone.html
>logika troche slaba bo zalozono opone ktora zostala wycofana z
>eksploatacji a jednoczesnie spelniala kryteria aby jej uzyc :-)
Lepiej czytac oryginaly
http://www.prokuratura.opole.pl/aktualnosci/umorzeni
e-sledztwa-w-sprawie-wypadku-limuzyny-prezydenta-rp
"W wyniku śledztwa ustalono, iż do zdarzenia doszło wskutek
przedziurawienia opony tylnego, prawego koła w pojeździe służbowym
BOR, co doprowadziło do utraty przez pojazd stateczności kierunkowej -
i jako takie miało one charakter losowy.
W wyniku przedziurawienia nastąpił gwałtowny spadek ciśnienia w oponie
(co zostało zarejestrowane przez czujnik ciśnienia, a informacja o tym
została przesłana do komputera pokładowego, który wygenerował
komunikat wyświetlony na desce rozdzielczej pojazdu),
a następnie doszło do jej rozpadu poprzez oddzielenie od barków czoła
opony (bieżnika wraz z warstwami nośnymi - opasaniem i osnową).
Przyczyną gwałtowanego przebiegu rozpadu opony był fakt, iż do jej
perforacji doszło przy znacznej prędkości (co generowało duże siły
działające na czoło bieżnika).
Wpływ na szybkość procesu rozpad opony miał również wiek i stopień
zużycia opony.
Zarazem przeprowadzone dowody nie pozwalają ponad wszelką wątpliwość
wykluczyć, że gwałtowany rozpad opony prawego tylnego koła nie był
konsekwencją wady opony powstałej na etapie jej produkcji.
Stwierdzone zostało, że od momentu perforacji opony, spadku w niej
ciśnienia, zasygnalizowania tego zdarzenia przez komputer pokładowy,
do momentu jej rozpadu, upłynął zbyt krótki okres, aby kierowca mógł
podjąć skuteczne działania obronne, w szczególności aby zdążył
zmniejszyć prędkość do wartości umożliwiającej panowanie w tych
warunkach nad samochodem."
I ani slowa o niedopasowaniu predkosci do warunkow jazdy :-)
Cos mi sie te duze sily nie podobaja, ale moze i sa.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.12.17 18:17 Robert Wańkowski
- 07.12.17 18:21 J.F.
- 07.12.17 18:28 tck
- 07.12.17 18:31 Shrek
- 07.12.17 18:33 Shrek
- 08.12.17 22:04 elmer radi radisson
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Zielona GĂłra => Konsultant wdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-03-05 Białystok => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie
- 2025-03-05 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=