-
Data: 2017-12-07 18:07:29
Temat: Re: Wypadek BMW prezydenta
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:b9074dab-e2f3-461f-a532-4aad7ecebc44@go
oglegroups.com...
>http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,227
50839,nikt-nie-odpowie-za-wypadek-limuzyny-prezydent
a-sledztwo-umorzone.html
>logika troche slaba bo zalozono opone ktora zostala wycofana z
>eksploatacji a jednoczesnie spelniala kryteria aby jej uzyc :-)
Lepiej czytac oryginaly
http://www.prokuratura.opole.pl/aktualnosci/umorzeni
e-sledztwa-w-sprawie-wypadku-limuzyny-prezydenta-rp
"W wyniku śledztwa ustalono, iż do zdarzenia doszło wskutek
przedziurawienia opony tylnego, prawego koła w pojeździe służbowym
BOR, co doprowadziło do utraty przez pojazd stateczności kierunkowej -
i jako takie miało one charakter losowy.
W wyniku przedziurawienia nastąpił gwałtowny spadek ciśnienia w oponie
(co zostało zarejestrowane przez czujnik ciśnienia, a informacja o tym
została przesłana do komputera pokładowego, który wygenerował
komunikat wyświetlony na desce rozdzielczej pojazdu),
a następnie doszło do jej rozpadu poprzez oddzielenie od barków czoła
opony (bieżnika wraz z warstwami nośnymi - opasaniem i osnową).
Przyczyną gwałtowanego przebiegu rozpadu opony był fakt, iż do jej
perforacji doszło przy znacznej prędkości (co generowało duże siły
działające na czoło bieżnika).
Wpływ na szybkość procesu rozpad opony miał również wiek i stopień
zużycia opony.
Zarazem przeprowadzone dowody nie pozwalają ponad wszelką wątpliwość
wykluczyć, że gwałtowany rozpad opony prawego tylnego koła nie był
konsekwencją wady opony powstałej na etapie jej produkcji.
Stwierdzone zostało, że od momentu perforacji opony, spadku w niej
ciśnienia, zasygnalizowania tego zdarzenia przez komputer pokładowy,
do momentu jej rozpadu, upłynął zbyt krótki okres, aby kierowca mógł
podjąć skuteczne działania obronne, w szczególności aby zdążył
zmniejszyć prędkość do wartości umożliwiającej panowanie w tych
warunkach nad samochodem."
I ani slowa o niedopasowaniu predkosci do warunkow jazdy :-)
Cos mi sie te duze sily nie podobaja, ale moze i sa.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.12.17 18:17 Robert Wańkowski
- 07.12.17 18:21 J.F.
- 07.12.17 18:28 tck
- 07.12.17 18:31 Shrek
- 07.12.17 18:33 Shrek
- 08.12.17 22:04 elmer radi radisson
Najnowsze wątki z tej grupy
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-31 Błonie => Administrator systemów <=