eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak oni to robią ?Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
  • Data: 2011-06-29 20:16:49
    Temat: Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    RoMan Mandziejewicz w <news:116322568.20110629191945@pik-net.pl>:

    > Hello Wojtek,

    > Wednesday, June 29, 2011, 7:03:48 PM, you wrote:

    > [...]

    >> Wszystko wskazuje na to, że droga przebywana przez koło podczas jednego
    >> obrotu bynajmniej nie jest równa (jak to było do przewidzenia) 2*pi*R,
    >> gdzie R jest odległością od osi obrotu do podłoża :)

    > Ufff...

    >> Ale nie mają też racji osoby twierdzące, że droga ta nie jest zależna od
    >> ciśnienia w oponie, bo nawet dla stosunkowo niedużych spadków ciśnienia
    >> rzędu 0.5 bara różnice spowodowane "uślizgiem" opony są wyraźnie
    >> zauważalne :)

    > Wyraźnie zauważalne? Dla spadku o 1 bar sam zmierzyłeś ledwie 0.36%

    Tyle eksperymentów, kombinacji z przyrządami, obliczeń, żeby udowodnić, że
    zmiana ciśnienia w oponach nie wpływa na zmianę faktycznie pokonanej
    odległości przez pojazd w jednostce czasu.

    No chyba, że ktoś tu usiłuje udowodnić, że koło z wyższym/niższym o 1 bar
    ciśnieniu po przejechaniu 1000 m będzie w odległości 3 metry od miejsca na
    którym było zamocowane w pojeździe przed ruszeniem.

    Niezależnie czy się kręci, ślizga, czy też leży w bagażniku...

    ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: