  • Data: 2011-09-01 14:31:39
    Temat: Re: Wynajęcie samochodu w Japonii - jak ?
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> szukaj wiadomości tego autora

    > Wyskakuje mi szybki wyjazd do Japonii, jak tam wynająć auto ?
    > gdzie tanio jest ? a i jak z parkowaniem ?

    Ceny wynajmu są akceptowalne, około 100zł/doba za małe auto.

    > nie mam międzynarodowych prawka (ile się to załatwia i gdzie?),
    > czy można "na pałę" wynająć auto i tyle - ktoś to przerabiał ?
    > jakieś limity wiekowe dziwne mogą mieć ?

    Za MSZ: "UWAGA: Japonia obecnie nie honoruje międzynarodowego prawa jazdy
    wydawanego przez władze polskie. Natomiast istnieje możliwość wymiany
    krajowego prawa jazdy na dokument japoński pod warunkiem posiadania
    zezwolenia na pobyt. Procedura wymiany prawa jazdy obejmuje badania wzroku,
    zaliczenie testu sprawdzającego podstawowe umiejętności oraz udokumentowanie
    minimum 3-miesięcznego pobytu w kraju od daty otrzymania prawa jazdy."

    Ogólnie chodzi o to, że Polska należy do grupy krajów, które wydają prawa
    jazdy zgodnie z jedną konwencją (chyba wiedeńską z 1967 czy coś koło tego),
    a Japonia do drugiej grupy, które mają prawa jazdy zgodne z konwencją
    genewską (?) z 1948. Japońskie prawko nie jest honorowane w PL, polskie w
    Japonii. Nawet to międzynarodowe.

    > za około ~1.5tyg muszę tam być a bez auta zgubie się w metrze;)

    Myślę, że prędzej zgubisz się autem, niż w metrze. W Japonii, przynajmniej w
    dużych miastach, adresów używa się tylko do poczty. A normalnie instrukcja
    dotarcia do konkretnego miejsca polega na wskazówkach "jak dotrzeć z
    najbliższej stacji metra".
    Do tego dodaj sobie inny bonus: tylko w kilku miastach Japonii ulicy mają
    nazwy. Na przykład w Tokio nie mają nazw. Nazwy lub numery mają grupy
    budynków oddzielone ulicami (kwartały, bloki czy jak to tam nazwać).
    No i o ile transport publiczny w Japonii jest drogi, poruszanie się autem po
    mieście jest ekstremalnie drogie. W Tokio co chwilę płacisz kwoty rzędu
    5-25zł na bramkach na drogach ekspresowych. Przejazd 1000km autostradą
    kosztuje około 900zł.
    Parkowanie w Tokio kosztuje na przykład 15zł za pierwszą godzinę, a kolejne
    kwoty naliczane są proporcjonalnie co 30 minut. Nawet w niedużych hotelach
    na obrzeżach miast za parkowanie są zwykle dopłaty (15-50zł/doba)

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl