  • 1. Data: 2012-11-02 09:38:21
    Temat: Wymuszenie pierwszeństwa
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    Dlaczego tylu kierowców jest przekonanych, że na skrzyżowaniu w
    kształcie litery "T" pierwszeństwo zawsze ma ten, kto porusza się po
    "poprzeczce"? Tym razem chodzi o skrzyżowanie Herbsta i Romera w Warszawie:

    http://tinyurl.com/cutnsul

    Piotr

  • 2. Data: 2012-11-02 11:29:10
    Temat: Re: Wymuszenie pierwszeństwa
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 02 Nov 2012 09:38:21 +0100, Uncle Pete

    > Dlaczego tylu kierowców jest przekonanych

    Ilu jest tych kierowców?

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2012-11-02 11:40:59
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 2 Nov 2012 11:29:10 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Ilu jest tych kierowców?

    Obserwując to konkretne skrzyżowanie, dość sporo.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 4. Data: 2012-11-02 11:48:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 02 Nov 2012 09:38:21 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > Dlaczego tylu kierowców jest przekonanych, że na skrzyżowaniu w
    > kształcie litery "T" pierwszeństwo zawsze ma ten, kto porusza się po
    > "poprzeczce"? Tym razem chodzi o skrzyżowanie Herbsta i Romera w Warszawie:

    Dlatego, że skrzyżowania równorzedne w Polsce to rzadkość.

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2012-11-02 11:58:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Fri, 2 Nov 2012 11:48:25 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Dlatego, że skrzyżowania równorzedne w Polsce to rzadkość.

    Dokładnie to.
    U kierowców dawno zniknł odruch przepuszczania tego po prawej.
    Za to pojawił się zmysł oceny "ważności" dróg na podstawie szarokości
    jezdni, kształtu skrzyżowania i tego która droga jest bardziej
    przelotowa...

    A znaków przed każdym skrzyżowaniem nawalone tyle, że brak znaków
    regulujących pierwszeństwo też łatwo przeoczyć.

  • 6. Data: 2012-11-02 12:01:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 02 Nov 2012 11:40:59 +0100, jerzu

    > Obserwując to konkretne skrzyżowanie, dość sporo.

    Dość sporo, to wie jak jeździć.

    Ponadto, z kierunku z którego poruszał się autobus nie ma "bezwzględnego"
    pierwszeństwa nad pojazdami z lewej (to jest AFAIR skrzyżowanie
    równorzędne). Jeśli z przeciwnego kierunku do ruchu ciężarówki jechał
    pojazd (uściślając, chciał np. skręcić w swoje lewo), to ciężarówka miała
    "większe" pierwszeństwo niż autobus.

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2012-11-02 12:16:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Nov 2012 11:58:34 +0100, Tomasz Pyra

> [...]
    > Za to pojawił się zmysł oceny "ważności" dróg na podstawie szarokości
    > jezdni, kształtu skrzyżowania i tego która droga jest bardziej

    Dokładnie! To tak jakby stwierdzić, że każdy Polak to złodziej, a jak
    złodziej to i pijak. Ja widzę, że większość jeździ wprost przeciwnie do
    Twojego stwierdzenia.

    Jeśli zaś chodzi o to skrzyżowanie, to jest tam tyle miejsca, że aż się
    prosi o rondo. W zamian za to jest od lat gówniane, najgorsze z możliwych
    rozwiązań, skrzyżowanie równorzędne.

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2012-11-02 12:18:35
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > równorzędne). Jeśli z przeciwnego kierunku do ruchu ciężarówki jechał
    > pojazd (uściślając, chciał np. skręcić w swoje lewo), to ciężarówka miała

    Masz jakieś własne wyobrażenia o PORD. Autobus miał pierwszeństwo przed
    tą konkretną ciężarówką. Nie miała prawa wjechać na skrzyżowanie, nawet
    jeżeli z przeciwnej strony coś jechało. Zresztą co, ciężarówka
    wjechałaby pod to coś skręcające w swoje lewo, czyli Romera, żeby
    zrealizować swoje "większe" pierwszeństwo przed autobusem, cokolwiek to
    oznacza?

    Piotr

  • 9. Data: 2012-11-02 12:19:39
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Ilu jest tych kierowców?

    Osobiście na szczęście nikogo, ale z widzenia znacznie więcej, niż bym
    chciał. A na osiedlach to w ogóle niemal norma.

    Piotr

  • 10. Data: 2012-11-02 12:22:07
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Dlatego, że skrzyżowania równorzedne w Polsce to rzadkość.

    To prawda, ale tylko część całej prawdy. Ponieważ nie zwalnia to z
    konieczności patrzenia na znaki drogowe, zwłaszcza jak się jeździ
    (sądząc po blachach na zdjęciu) po obcym mieście.

    Piotr