  • 21. Data: 2010-11-24 20:37:04
    Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Mr.Pisiek pisze:

    > MEGA DZIĘKI .... ! - dzięki WAM Panowie zaczynam OGARNIAĆ :-)
    > Dziękuję wszystkim którzy mieli cierpliwość mnie tu edukować / przyda
    > się napewno !!! - POZDRAWIAM
    > !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    to jeszcze zacznij cytaty przycinac i bedzie OK :)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 22. Data: 2010-11-24 20:41:11
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Uzytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisal w wiadomosci
    grup dyskusyjnych:icjsu9$g6b$...@n...onet.pl...
    > Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie
    > parametrów pojazdu, który ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak
    > znakomitym kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi
    > wykorzystac w pelni i odczuwac niedosyt.

    Musisz zrozumiec miedzy "potrzeba", a "chec". I po problemie.

    > Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny powód.

    I tutaj sie z Toba zgadzam w 100% i mniej/wiecej o tym byl moj wczesniejszy
    post.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 23. Data: 2010-11-24 20:54:57
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 24 Lis, 21:35, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Nie jezdzilem i nie wiem.

    Powiem Ci na moim przykładzie - w UE mamy coś takiego jak normy EuroX
    które to pojazdy muszą spełniać no i przez te spełnianie tych norm
    motocykle nie jeżdżą tak jak by się chciało żeby jeździły. Przy 4-5
    krpm miałem dziurę w momencie która była wyraźnie odczuwalna do
    takiego stopnia, że mnie to irytowało. 4 podkładki pod iglice
    załatwiły sprawę i zygzak jedzi tak jak ma jechać.
    > Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametr w
    > pojazdu, kt ry ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym
    > kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i
    > odczuwac niedosyt.

    Nie wiem czemu tak jarasz się porównywaniem osiągów motocykli do
    Boxtera czy F1. Czy Boxter/F1 to jest maksymalnie maksimum? Mam
    Zygzaka od ponad 1,5 roku i mimo tych 160 KM po przejechaniu 55 kkm
    jego osiągi przestały mnie zadowalać, a wręcz przy ruszaniu na
    światłach muszę się odpychać nogami.
    > Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdy
    > inny pow d wydaje mi sie zwyczajnym lansem.

    Pojeździsz trochę i sam się przekonasz. BTW. Czemu zamieniłeś GS500 na
    Fazera skoro ten pierwszy miał osiągi Boxtera?
    > Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny pow d. Sam dla
    > lansu "stuningowalem" sw j motocykl o paski na felgach. ;)

    Nie rozróżniasz tuningu optycznego od tego technicznego. Poza tym jak
    lansować się mocniejszym od seryjnego motocyklem? Na owiewce sobie
    wykres z hamowni wykleić?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 24. Data: 2010-11-24 20:59:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 24 Lis, 20:55, doktorski <d...@g...com> wrote:

    > Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
    > wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety? Pomijam
    > swiadomie wzgledy estetyczne czyli to co widac i slychac. Jesli nie
    > jezdziles (a na to mi wyglada) to nie zadawaj glupich pytan.

    Ty już jednemu stuningowałeś tak 14, że gdy go zapytałem "i jak?"
    zrobił oczy jak stare złotówki i powiedział "kurwa, stary - to był
    demon, musiałem wgrać łagodniejszą mapę" a Tobie nawet się nie
    przyznał ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 25. Data: 2010-11-24 21:21:37
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 24 Lis, 21:59, AZ <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > zrobił oczy jak stare złotówki i powiedział "kurwa, stary - to był
    > demon, musiałem wgrać łagodniejszą mapę" a Tobie nawet się nie
    Przepraszam, nie chcialem. Mi mowil, ze fajnie na kolo wstaje juz od
    4krpm.... :)
    No, ale ostateczna weryfikacja map odbyla sie AFAIK u Tomka Kedziora,
    ktoren to Tomek ustawil drynde pod preferencje wlasciciela. I mi nic
    do tego :)

    pzdr, dr
    14/525

  • 26. Data: 2010-11-24 22:33:43
    Od: marider <m...@g...pl>

    W dniu 2010-11-24 20:19, Kuczu pisze:
    PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu
    > marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy.

    A to skad wiadomo? o_O

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 27. Data: 2010-11-24 22:45:03
    Od: marider <m...@g...pl>

    W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze:

> [...]
    > Toba) to gratuluje SUPER zajebistego zmyslu sluchu. Ja takiego NIE
    > posiadam i watpie, zeby wiekszosc PANI w tej materii roznila sie ODE
    > MNIE. W praktyce jest tak, ze glosnego AKRAPA kilent/klientka w PUSZCE
    > uslyszy dopiero jak zostanie wyprzedzona przez LOBUZA.

    > Jak zaczniesz JEZDZIC tak, zeby przewidywac zachowania INNYCH to glosna
    > PUSZKA dla zwiekszenia BEZPIECZENSTWA nie bedzie Ci potrzebna. Jedynie w
    > KORKU gdy sie stoi ~5m za puszka i sie zrobi PRZEGAZOWKE to wtedy
    > ewentualnie PANI uslyszy. A dres zastawi Ci droge.

    Tak, edukacja w Polsce lezy i kwiczy z roku na rok. Pewnie juz niewiele
    osob w ogole wie co to jest efekt Dopplera (tu jest kilka prostych
    rachunkow z wyjasnieniem -> http://www.if.pw.edu.pl/~mrow/doppler/ )

    "Loud pipes saves lives" to bzdura! Za to policjanci i diagnosta na
    pewno sie uciesza choc fakt ze po wstawieniu chocby koncowek, K&N i PC3
    (badz PC V) reakcja moto na gaz i osiagi jest diametralnie rozna. Wyglad
    i oszczednosc na masie swoja droga ;)

    Pzdr
    PS: tez mialem smaka na Akrapa ale mi przeszlo raczej po poprzedniej
    RN20 i pelnym ukladzie. niby wydech super och i ach najlepszy ale dzwiek
    taki sobie jak na moje ucho, teraz bedzie chyba 3/4 Yoshi - tj. gole
    puszki + y-pipe - szkoda mi tracic dol na ulice..
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 28. Data: 2010-11-25 16:28:38
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "marider" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Tak, edukacja w Polsce lezy i kwiczy z roku na rok. Pewnie juz niewiele
    > osob w ogole wie co to jest efekt Dopplera (tu jest kilka prostych
    > rachunkow z wyjasnieniem -> http://www.if.pw.edu.pl/~mrow/doppler/ )

    To mialem w podstawowce. Jedna z rzeczy, ktore najlepiej zapamietalem z
    calej tamtej szkoly. OIDP nie ma tam nic o glosnosci, a jedynie
    czestotliwosci. Mozna brac pod uwage ewentualnie zaleznosc przenikania
    dzwieku przez rozne materialy w zaleznosci od czestotliwosci, ale nie tu bym
    doszukiwal sie tego, ze glosnej maszyny samochodziarze nie uslysza
    wczesniej.

    Mozna sobie zrobic eksperyment stacjonarny. Wezmy glosniki i puscmy muzyke z
    tych glosnikow. Jesli staniemy przed glosnikami to bedziemy slyszec dzwiek
    glosniej niz jesli staniemy za glosnikami. Jesli wezmiemy motocykl, nawet na
    fabrycznej puszce, odpalimy go i staniemy w odleglosci jednego metra za
    maszyna (od strony czerwonych swiatel) oraz w odleglosci jednego metra z
    przodu maszyny (od strony bialych swiatel) to na 100% bedziemy slyszec
    roznice.

    A teraz wystarczy skumac fakty - dzwiek z wydechu "idzie" do "tylu" maszyny.
    Osoba siedzaca w puszce skierowana jest do przodu, za soba ma jeszcze fotel,
    drzwi, tylna kanapa, caly bagaznik i kupe roznych rzeczy, ktore utrudniaja
    dostep dzwiekow z zewnatrz... jak rozumowanie do niektorych nie dociera to
    zawsze mozna zrobic empiryczne badania, zdjac tlumik z motocykla i poprosic
    kolege, zeby jechal za nami, a potem nas wyprzedzil. Na 100% nawet gluchy
    uslyszy roznice i dojdzie do wniosku, ze dzwiek z glosnego wydechu przed
    nami jest zdecydowanie glosniejszy niz ten za nami.

    > "Loud pipes saves lives" to bzdura!

    Kwestia sporna. Uwazam, ze jednak w pewnej materii to powiedzenie to prawda.
    Chodzi mi o zycie/zdrowie pieszych i rowerzystow ktorzy (momentami odnosze
    takie wrazenie) sa kompletnie slepi.

    --
    pzdr:
    Ivam