  • 21. Data: 2013-03-30 13:30:27
    Temat: Re: Wymiana świetlówek na LED
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Mar 2013, Bo t manager wrote:

    > Świetlówki T5 mają nawet 80lm/w

    Chodziło o to, czy z dławikiem.
    Straty na nim są niezerowe.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2013-03-30 17:23:12
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Dzień Dobry,
    > Na hali produkcyjnej jest oświetlnenie za pomocą świetlówek.
    > Czy powinno się wymienić całkiem punkty świetlne, czy wystarczy montaż w
    > miejsce świetluwek, takich z diodami led.
    > Jak jest z ekonomicznością takiego rozwiązania?

    Nie wiem co robią na tej hali, ale weź pod uwagę że dramatycznie rośnie
    poziom zakłóceń elektrycznych. Zostałem "uszczęśliwiony" taką lampą i trzy
    najniższe zakresy oscyloskopu pokazują tylko siano :(. Jeszcze z tym nie
    walczyłem, ale czuję problemy. Może już ktoś przechodził ten problem i
    podzieli się wiedzą?
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 23. Data: 2013-03-30 18:09:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Mar 2013 17:23:12 +0100, wowa napisał(a):
> [...]
    > najniższe zakresy oscyloskopu pokazują tylko siano :(. Jeszcze z tym nie
    > walczyłem, ale czuję problemy. Może już ktoś przechodził ten problem i

    A fakt - jak sobie zapale na biurku taka lampke z LED, to czytnik kodow
    kreskowych przestaje dzialac :-)

    J.

  • 24. Data: 2013-04-03 23:09:10
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Chodziło o to, czy z dławikiem.
    > Straty na nim są niezerowe.
    >
    > pzdr, Gotfryd
    Fakt tego nie wziąłem pod uwagę(z elektronicznym to będzie jakieś 65-70lm),
    ale jest jeszcze jeden aspekt w którym świetlówki kładą na łopatki ledy.
    Temperatura barwowa i CRI. Te 110 lumenów to pewnie przy 6000-8000K jak
    weżmiesz temperatury odpowiadające halogenowi to już nie jest tak super.
    No i CRI(współczynnik oddawania barw) ledy mają coś około 0,7-0,8 i te
    mocniej świecące pewnie beda miały niższe CRI.

    Bo(o)t manager

  • 25. Data: 2013-04-08 15:09:41
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 29.03.2013 00:51, schrieb Tomasz Wójtowicz:

    > Trzeba było przeczytać instrukcję - przed założeniem "świetlówki"
    > ledowej trzeba wymontować dławik i starter. Być może jest to taki wymóg,
    > żeby przywiązać do siebie klienta - po wymontowaniu bebechów świetlówki
    > już się nie włoży.

    Nie trzeba. Wymienia się starter na "gwóźdź", jest do kompletu ze
    świetlówką, dławik może zostać. Przynajmniej tak było przy "Ledówkach",
    które montowałem u kolegi w pracy.

    Waldek