  • 1. Data: 2016-07-10 12:47:44
    Temat: Wymiana progów
    Od: Badabum <m...@g...pl>

    Pytanie może nie do końca trafione, ale może ktoś robił i wie.
    Otóż z jakim wydatkiem trzeba się liczyć przy wymianie progów i
    konserwacji tychże? Fiat Punto. Stareńki.

    --

    Badabum

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 2. Data: 2016-07-10 13:10:22
    Temat: Re: Wymiana progów
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Pytanie może nie do końca trafione, ale może ktoś robił i wie.
    > Otóż z jakim wydatkiem trzeba się liczyć przy wymianie progów i
    > konserwacji tychże? Fiat Punto. Stareńki.

    progi ok 100-120pln za oba (ocynkowane)
    lakier załózmy metalic gotowy za 100pln
    bezbarwny 60
    podkład na ocynk 50

    to są surowce. do tego jesli masz migomat, kątówkę, najpodlejszy
    kompresor i najpodlejszy pistolet to sobie zrobisz sam

    jak nie masz to muszisz znalezc kogos kto to zrobi. wymiana progów nie
    jest strasznie trudna ale strasznie wyglada jaknigdy nie dotknąłeś
    samochodu szlifierką kątową:)

    tu masz przyklady:
    https://www.youtube.com/watch?v=P0tXix4dHJM
    https://www.youtube.com/watch?v=Odwkhkbs1_Q

  • 3. Data: 2016-07-10 14:09:39
    Od: Badabum <m...@g...pl>

    > [ cut ]

    W?a?nie w tym problem ?e manualnie to ja raczej nieszczególnie.
    Samochód raczej w stanie schy?kowym wi?c nie musi by? pi?knie,
    byle si? do ?rodka nie la?o i ?ebym z fotelem nie wypad?. Mam
    ofert? za 400 z konserwacj?, ale nie wiem na czym ta konserwacja
    ma polega?. Chcia?em wst?pnie si? zorientowa? czy to uczciwa
    cena.

    --
    Badabum

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 4. Data: 2016-07-10 17:00:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Badabum m...@g...pl ...

    > Pytanie może nie do końca trafione, ale może ktoś robił i wie.
    > Otóż z jakim wydatkiem trzeba się liczyć przy wymianie progów i
    > konserwacji tychże? Fiat Punto. Stareńki.

    Ja płaciłem około 800zł z tym, ze:
    - blacharz dorabiał reperaturki bo nie było gotowcow albo nie mogł znaleźć
    - malowanie to była tylko jakas szara farba, zaden lakier etc.
    A auto to był zx.

  • 5. Data: 2016-07-10 20:27:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 10 Jul 2016 12:47:44 +0200 (CEST), Badabum napisał(a):

    > Pytanie może nie do końca trafione, ale może ktoś robił i wie.
    > Otóż z jakim wydatkiem trzeba się liczyć przy wymianie progów i
    > konserwacji tychże? Fiat Punto. Stareńki.

    Zależy od stanu auta.
    Samia wymiana zewnętrznego poszycia progu to prosta sprawa.
    Gorzej jak nie ma już tam na około do czego spawać.

    400zł o których wspominasz to moim zdaniem całkiem atracyjna cena za ilość
    pracy którą trzeba poświęcić.
    Bo 400zł to serwisy lubią skasować za wymianę zderzaka :)

  • 6. Data: 2016-07-10 20:52:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > byle si? do ?rodka nie la?o i ?ebym z fotelem nie wypad?. Mam
    > ofert? za 400 z konserwacj?, ale nie wiem na czym ta konserwacja
    pewnie polozenie baranka pod spodem - odradzam bo pod nim moze zaczac
    sie korozja jakiej nie zauwazysz. Moja praktyka(ale ja to robie sam) to
    malowanie podwozia normalnym lakierem i poszukiwanie corocznie lub co
    dwa lata ognisk. jak jest ognisko to wyczyscic, zareperować i spokój.

    po zrobieniu pewnie wstrzyknie w progi fluidol aczkolwiek to nie tu
    bedzie poczatek korozji a w miejscach spawów - cudów nie ma i góra kilka
    lat zanim korozja zacznie szaleć. ALE regularne wstrzykiwanie fluidolu i
    innych wosków radykalnie spowolni ten proces. Sporo zależy od tego jak
    będzie spawać i czy da radę spawy zabezpieczyc od środka.

    > ma polega?. Chcia?em wst?pnie si? zorientowa? czy to uczciwa
    > cena.

    bardzo niska.

    przy tanim starym punciaku to i tak pewnie naprawa na max 4 lata bo
    zacznie ci w innym miejscu chrupać :)

  • 7. Data: 2016-07-11 00:00:28
    Od: Badabum <m...@g...pl>

    sirapacz <n...@s...pl> Wrote in message:

> [...]
    >
    > bardzo niska.
    >

    > przy tanim starym punciaku to i tak pewnie naprawa na max 4 lata bo

    Cudów si
    ę nie spodziewam. Auto jest stare i długo nie pociągnie,
    ale nie chciałbym żeby woda z kałuży wlewała się do środka.
    Cztery lata to i tak optymistyczna prognoza.

    --
    Badabum

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 8. Data: 2016-07-11 11:01:08
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    woda ci sie nie bedzie wlewać ale przeglądu nie przejdzie jak będzie
    miał perforację progu lub podłogi. na poszycie progu moze jeszcze
    przymknie oko ale na podloge nie.

    są "mądrzy ludzie" którzy do progów wstrzykują piankę budowlaną zeby
    przeszedł przegląd:D

    400pln to dobra cena choc jeśli aż tak leciwy to pewnie 1/4 jego
    wartości - traktuj to jako koszt użytkowania. Taki sam jak utrata
    wartości w pierwszym roku po zakupie nowego samochodu:)

  • 9. Data: 2016-07-12 07:46:11
    Od: Badabum <m...@g...pl>

> [...]
    > wartości - traktuj to jako koszt użytkowania. Taki sam jak utrata
    > wartości w pierwszym roku po zakupie nowego samochodu:)

    Nie będę się napinał że mam super auto. Mam świadomość że to trup,
    ale chciałbym żeby chociaż ze dwa lata jeszcze pojeździł. A
    psychicznie będę się lepiej czuł wiedząc że mi kałuże nie moczą
    nóg.

    --

    Badabum

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 10. Data: 2016-07-12 11:25:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > ale chciałbym żeby chociaż ze dwa lata jeszcze pojeździł. A
    > psychicznie będę się lepiej czuł wiedząc że mi kałuże nie moczą

    tutaj poza megrimsem ;) nikt sie nie napina ze ma takie czy inne auto:)
    to grupa motoryzacyjna nie stowarzyszenie milosników małych penisów.

    jak ci chlapie na nogi to raczej nie tylko progi masz(chyba ze to
    przenosnia). ściągnij wykładzine i zobacz czy nie masz tam ognisk. jeśli
    są to oczyść z luznego badziewia i pomaluj farbą reagującą z rdzą np.
    corrina(?) w kolorze tlenkowym albo kazda inna na do kładzenia na rdzę.
    nie uzywaj hammerite do tego. podobno cieżko się to kładzie i jak
    nieumiejętnie pomalujesz to odłazi (chociaż ja uzywalem hammerite i nie
    mam zlych doswiadczen, a barierka pomalowana 20(dwadzieścia) lat temu
    jedną warstwą nie ma śladu rdzy).