  • 31. Data: 2010-01-08 13:53:23
    Temat: Re: Wymiana opon z 16" na 18"
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Brzezi wrote:

    > A jak w ogole mieszcza Ci sie tam kola 16"? bo jak samochod
    > konstrukcyjnie przystosowany do takich kol jak 18", to pewnie ma duze
    > tarcze hamulcowe, ja mam standardowo u siebie 17" i mniejszego kola
    > jak 17" nie wsadze, bo tarcza i zacisk sie nie zmieszcza...

    18" są w standardzie. Felgi 16-tki weszły. Przed kupnem spasowaliśmy i wszystko
    elegancko gra.

    --
    Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
    PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL

  • 32. Data: 2010-01-08 13:55:12
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    to wrote:

    > 16" wchodzą nawet na 320 mm tarcze w Focusie ST...

    Ojciec w Outlanderze ma oryginalnie 18-tki, a 16tki pierwsze lepsze z Allegro
    też mu weszły :) Gość, ktory sprzedawał mi felgi 16-tki powiedział, że Jaguar i
    Mondeo mają te same felgi i wszystko MUSI grać. Chyba miał rację. Fajnie wygląda
    ten znaczek Jaguara ;)

  • 33. Data: 2010-01-08 14:26:14
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 08 sty 2010 o 13:53 GMT, Katanka napisał(a):

    > 18" są w standardzie. Felgi 16-tki weszły. Przed kupnem spasowaliśmy i wszystko
    > elegancko gra.

    Z tego co pamietam to masz Mondeo w jakiejs wzmocnionej silnikowo wersji,
    czy uklad hamulcowy jest mimo wszystko standardowy? bo jak standardowy to
    troche ford polecial po latwiznie...

    Do mocniejszego silnika, a szczegolnie >200KM to przydalyby sie mocniejsze
    hamulce, raczej ciezko zeby zmiescily sie w feldze 16"...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 34. Data: 2010-01-08 19:22:13
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powiedział, że Jaguar i Mondeo mają te same felgi i wszystko MUSI grać.
    > Chyba miał rację. Fajnie wygląda ten znaczek Jaguara ;)

    Nowy lancer i outlander (stary) mają zaciski 15-to calowe, zatem nawet
    piętnastki wejdą. Lancery fabrycznie mają 16-tki albo 18-tki w zależności od
    wersji wyposażenia, ale na osiemnastkach to już rzeczywiście plomby
    wylatują, a opony poniżej 1200/szt cięzko znaleźć.

    --
    Yogi(n)

  • 35. Data: 2010-01-13 00:07:45
    Od: to <t...@a...xyz>

    Brzezi wrote:

    > Z tego co pamietam to masz Mondeo w jakiejs wzmocnionej silnikowo
    > wersji, czy uklad hamulcowy jest mimo wszystko standardowy? bo jak
    > standardowy to troche ford polecial po latwiznie...

    Każde mk4 ma 300 mm tarcze wentylowane z przodu i 300 mm tarcze lite z
    tyłu.

    > Do mocniejszego silnika, a szczegolnie >200KM to przydalyby sie
    > mocniejsze hamulce, raczej ciezko zeby zmiescily sie w feldze 16"...

    320 mm które można bez problemu zmieścić w 16" felgach to by było mało
    dla 200 konnego auta?

    --
    cokolwiek

  • 36. Data: 2010-01-19 17:58:57
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    CeSaR wrote:

    > Dobrego dentystę. I kręglarza.

    Kupiłem, jechałem, jest podobnie, trochę twardziej, ale auto lepiej się drogi
    trzyma ...

  • 37. Data: 2010-01-19 19:10:02
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 19-01-2010 17:58, Katanka pisze:

    > Kupiłem, jechałem, jest podobnie, trochę twardziej, ale auto lepiej się
    > drogi trzyma ...

    To, że lepiej się trzyma jest konsekwencją utwardzenia. Powodzenia na
    zimowych koleinach.

  • 38. Data: 2010-01-19 21:02:12
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    CUT_INZ wrote:

    > To, że lepiej się trzyma jest konsekwencją utwardzenia. Powodzenia na
    > zimowych koleinach.

    Teraz zrobiłem około 50km i na dwupasowej i na zwykłej krajówce i jeździ się
    świetnie (Kęty-Bielsko-Tychy i powrotna). Auto wspaniale reaguje, doskonale
    idzie w ślizgu. Te 16-tki to była pomyłka okropna. Nowe opony nawet jak jest
    snieg, to ślicznie wgryzają się. Kontrola trakcji tez o wiele mniej reaguje,
    pewnie wynika to z przejścia z 205 na 235, jednak duzo większa ilość gumy trzyma
    się asfaltu.