  • 21. Data: 2010-01-07 21:12:11
    Temat: Re: Wymiana opon z 16" na 18"
    Od: to <t...@a...xyz>

    Katanka wrote:

    > Pompowałem osobiście jakiś miesiąc temu przed wyjazdem do Poznania na
    > 2,2

    To się nie dziw, ze nie da się jeździć... Napompuj trochę powyżej 2,5 i
    wtedy zobacz jak się prowadzi. Przy 2,2 w mk3 jest tragicznie, a nie
    sądzę, żeby w mk4 było lepiej.

    --
    cokolwiek

  • 22. Data: 2010-01-07 21:16:00
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    to wrote:

    > To się nie dziw, ze nie da się jeździć... Napompuj trochę powyżej 2,5
    > i wtedy zobacz jak się prowadzi. Przy 2,2 w mk3 jest tragicznie, a nie
    > sądzę, żeby w mk4 było lepiej.

    Ok, dzięki za uwagi, jutro dopompuję do 2,6 we wszystkich kołach :) zobaczymy
    jaka będzie różnica.

    --
    Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
    PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL

  • 23. Data: 2010-01-07 21:37:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    Katanka wrote:

    > Ok, dzięki za uwagi, jutro dopompuję do 2,6 we wszystkich kołach :)
    > zobaczymy jaka będzie różnica.

    Już jedna osoba zrobiła to w mk2 ST200 i też pogodziła się z zimówkami (i
    to 15"). ;-)

    --
    cokolwiek

  • 24. Data: 2010-01-08 11:57:14
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Katanka wrote:

    > W sumie decyzję muszę podjąć szybko, bo moje byłę opony z felgami
    > wystawiłem za 999zł i czuję, że się sprzedadzą bardzo szybko.

    ok, sytuacja rozwinęła się tak:

    Wstrzymałem się z zakupem opon na felgi 18", gdyz napompowałem te opony do
    ciśnienia 2,5 i chcę teraz nieco potestować. Facet w serwisie opon stukał się w
    głowę i mówił, że na zimę nie powinno się tak pompować. Patrzył do tabeli i
    powiedział, że 2,2 by dał, nie więcej. No ale poprosiłem na 2,5. Nie miałem duzo
    czasu, ale z tego co widzę, to na zaśniezonych drogach auto o wiele słabiej
    trzyma się drogi niz na niskim cisnieniu (było 2,0 z przodu i 1,8 z tyłu).
    Ponierważ jeszcze nie ma warunków aby potestować na suchym asfalcie oraz na
    mokrym asfalcie, poczekam ... kiedyś snieg zejdzie. Jak będzie się dobrze
    prowadziło to sobie wybiję z głowy większe opony. Jak będzie się źle prowadziło
    to jednak zainwestuję i wtedy opisze wrażenia.

  • 25. Data: 2010-01-08 12:09:19
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 08 sty 2010 o 11:57 GMT, Katanka napisał(a):

> [...]
    > czasu, ale z tego co widzę, to na zaśniezonych drogach auto o wiele słabiej

    Aby podpompowac opony jechac az do serwisu? skoro miales malo czasu, to nie
    szybciej bylo na stacji benzynowej? ja do serwisu udaje sie tylko na
    wymiane opon...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 26. Data: 2010-01-08 12:32:08
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > opony. Jak będzie się źle prowadziło to jednak zainwestuję i wtedy opisze

    Powiem Ci, jakie będą - na 18-kach zimowych będzie Ci się po śniegu jeździło
    zdecydowanie gorzej, niż na tych 16".

    Jurand.

  • 27. Data: 2010-01-08 12:43:40
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Jurand wrote:

    > Powiem Ci, jakie będą - na 18-kach zimowych będzie Ci się po śniegu
    > jeździło zdecydowanie gorzej, niż na tych 16".

    Ano własnie ta różnica mnie bardzo interesuje. Jesli się będzie jechało trochę
    gorzej na śniegu, a na asfalcie auto będzie pięknie trzymało się drogi to jednak
    się chyba zdecyduję na te 18". Jesli róznica będzie na asfalcie niewielka, wtedy
    pozbędę się 18 tek i znowu wrócę do 17 tek. Tej zimy wszystko sprawdzę, aby w
    przyszłą zimę mię juz sprzęt taki, jaki mi odpowiada.

  • 28. Data: 2010-01-08 13:06:25
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 08 sty 2010 o 12:43 GMT, Katanka napisał(a):

> [...]
    > pozbędę się 18 tek i znowu wrócę do 17 tek. Tej zimy wszystko sprawdzę, aby w
    > przyszłą zimę mię juz sprzęt taki, jaki mi odpowiada.

    A jak w ogole mieszcza Ci sie tam kola 16"? bo jak samochod konstrukcyjnie
    przystosowany do takich kol jak 18", to pewnie ma duze tarcze hamulcowe,
    ja mam standardowo u siebie 17" i mniejszego kola jak 17" nie wsadze, bo
    tarcza i zacisk sie nie zmieszcza...

    Chyba ze te 18" to tylko taki tunink...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 29. Data: 2010-01-08 13:26:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    Brzezi wrote:

> [...]
    > tarcze hamulcowe, ja mam standardowo u siebie 17" i mniejszego kola jak
    > 17" nie wsadze, bo tarcza i zacisk sie nie zmieszcza...

    16" wchodzą nawet na 320 mm tarcze w Focusie ST...

    --
    cokolwiek

  • 30. Data: 2010-01-08 13:52:11
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Brzezi wrote:

    > Aby podpompowac opony jechac az do serwisu? skoro miales malo czasu,
    > to nie szybciej bylo na stacji benzynowej? ja do serwisu udaje sie
    > tylko na wymiane opon...

    Pompowałem na BP, ale tam był okropnej jakości wskaźnik, podrutowane wszystko,
    poklejone taśmą - ogólnie zdezelowane. Nie dośc, że niedokładny, to jeszcze nie
    dało się docisnąć pompki do wentyla odpowiednio. Niby napompowałem dobrze, ale i
    tak różnice w poszczególnych kołach były. Pan w stacji oponiarskiej (w sumie
    400m od domu, więc nie trzeba było daleko jeździć) miał świetny sprzęt i nawet
    za to kasy nie chciał :) teraz mam pewność, ze w każdym kole jest 2,5 ciśnienie.
    Mam za tydzień podjechac i sprawdzimy czy nie ucieka nigdzie.

    PS. do BP mam 1,5km, do serwisu oponiarskiego 400m :)