  • 11. Data: 2010-01-07 14:24:28
    Temat: Re: Wymiana opon z 16" na 18"
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Brzezi wrote:

    > I co Ci w salonie powiedzia? testuja tam wszystkie opony? jezeli juz
    > to poleca Ci te opony na ktorych najwiecej zarobia...
    >
    > A w salonie opony beda 2 razy drozsze niz normalnie mozna tanio kupic
    > np. przez internet...

    No i tu jest problem. Ja się kompletnie na tym nie znam. Samochód tankuję i nim
    jeżdżę, natomiast nic na temat opon nie wiem, dlatego wolę spytać. Potrafię
    opisać swoje odczucia podczas jazdy i tyle. Pisząc "w salonie", miałem na myśli
    nie salon forda, tylko salon, który zajmuje się tylko i wyłacznie sprzedażą opon
    + felg.

    --
    Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
    PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL

  • 12. Data: 2010-01-07 14:37:13
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 07-01-2010 13:20, Brzezi pisze:

    > slowo klucz: "fabrycznie", jakie miales fabrycznie szerokosc opony? bo
    > jezeli duzo mniejszy, i srednica mniejsza, a zalozyc neifabrycznie tylko
    > tuninkowo wieksza srednice i wieksza szerokosc, to jasne ze prowadzenie
    > moze sie pogorszyc..., bo aby takie cos dzialalo poprawnie, i zawieszeni
    > musi byc przystosowane, i odpowienie geometrycznie zamontowane kolo...

    Kupiłem koła oferowane w mercedesie jako opcja! W książce serwisowej
    przewidziane są nawet 19'

    A w standardzie były opony 225/55/R16 . Maksymalnie wg. instrukcji może
    być 260

  • 13. Data: 2010-01-07 14:38:51
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 07-01-2010 11:50, Katanka pisze:
> [...]
    > zima ze sniegiem, to nawet bym się nie zastanawiał, ale wiadomo jakie te
    > zimy u nas są i w 50% przypadków jeździ się po asfalcie, tylko w niskiej
    > temperaturze. W związku z tym przymierzam się do wymiany opon na
    > 235x40/R18. Czy polecicie coś konkretnego? Zimówki mam obecnie
    > Continental, natomiast wszyscy trąbią Nokiany i Nokiany. Czy warto
    > płacić 600-700zł za oponę Nokian, gdy Continentale mozna mieć za około
    > 5000zł ? Warte sa tej ceny ?
    >
    > W sumie decyzję muszę podjąć szybko, bo moje byłę opony z felgami
    > wystawiłem za 999zł i czuję, że się sprzedadzą bardzo szybko.

    jakie auto?

  • 14. Data: 2010-01-07 14:56:47
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    CUT_INZ wrote:

    > jakie auto?

    Mondeo mk4.

  • 15. Data: 2010-01-07 15:39:29
    Od: to <t...@a...xyz>

    Katanka wrote:

    > Ok, na oku mam Dunlop SP Winter Sport w cenie 450zł sztuka

    Ale Winter Sport CO? Jeśli Winter Sport 3D to bierz bez zastanowienia.
    Dobra cena jak na ten rozmiar, opony też świetne. Nokiany wcale nie
    wypadają rewelacyjnie w testach.

    --
    cokolwiek

  • 16. Data: 2010-01-07 16:17:05
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    to wrote:

    > Ale Winter Sport CO? Jeśli Winter Sport 3D to bierz bez zastanowienia.
    > Dobra cena jak na ten rozmiar, opony też świetne. Nokiany wcale nie
    > wypadają rewelacyjnie w testach.

    Tak, 3D. W takim razie biorę te.

  • 17. Data: 2010-01-07 17:17:33
    Od: to <t...@a...xyz>

    Katanka wrote:

    > Niestety :( Opony 205x55/R16 nie sprawdziły się. O ile na śniegu
    > świetnie trzymają drogi, o tyle na suchym auto pływa, a na mokrym
    > asfalcie w zakrętach staje się niesamowicie podsterowne.

    Jakie masz ciśnienie w oponach? Ford w instrukcji potrafi podać
    absurdalnie zaniżone i wtedy auto jeździ tak jak opisujesz. Próbowałeś
    wpompować 2,5-2,7?

    --
    cokolwiek

  • 18. Data: 2010-01-07 17:20:01
    Od: to <t...@a...xyz>

    Katanka wrote:

    > Tak, 3D. W takim razie biorę te.

    Jesteś pewien, że Ci podali cenę za właściwy rozmiar? Na opony.com.pl
    Dunlopy 3D w rozmiarze 235/40/R18 są po prawie 920 zł za sztukę...

    --
    cokolwiek

  • 19. Data: 2010-01-07 17:36:18
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-01-07 12:46, CeSaR pisze:
    > Dobrego [...] kr?glarza.

    Ale kolega Katanka nic o graniu w kręgle nie wspominał... :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 20. Data: 2010-01-07 18:00:27
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    to wrote:

    > Jakie masz ciśnienie w oponach? Ford w instrukcji potrafi podać
    > absurdalnie zaniżone i wtedy auto jeździ tak jak opisujesz. Próbowałeś
    > wpompować 2,5-2,7?

    Pompowałem osobiście jakiś miesiąc temu przed wyjazdem do Poznania na 2,2