  • 31. Data: 2012-06-14 20:07:41
    Temat: Re: Wymiana oleju przy niewielkim przebiegu - jak często.
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 23:09:59 +0200, Yogi(n) napisał(a):

    > Mam zaprzyjaźnionego dziadka-emeryta, nawet jakś rodzina żony (nie wiem
    > dokładne, kuzyn dziadka czy jakoś tak). Facet ma koło siedemdziesiątki i
    > jest całkiem sprawny i żywotny. Jeździ astrą, która ma ze dwadzieścia lat,
    > ale przebieg auta to jakieś sześćdziesiąt kilka tysięcy - ot dziadek dwa
    > razy w tygodniu na działkę, po parę kilometrów, raz w tygodniu na zakupy i
    > raz na jakiś czas na ryby.

    Powiedz jeszcze, ze jest Niemcem.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 32. Data: 2012-06-14 20:29:19
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-14 09:56, Maciek pisze:
    > Zapomniałeś chyba jeszcze o zastosowanym filtrze oleju.

    Nie zapomniałem, według mechaników, gdy już nie będzie potrafił
    filtrować stan oleju dość szybko się pogorszy i tester oleju pokaże, że
    należy zmienić i olej i filtr przy okazji. Ja mechanikiem nie jestem,
    ale serwisując tam gdzie serwisuję nie jedno auto dokręciłem bez żadnych
    problemów do przebiegów ponad 400 tys. km więc raczej wiedzą co mówią.

  • 33. Data: 2012-06-14 20:33:21
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-14 10:01, Artur Maśląg pisze:

    > LOL - nie wiem z jakiej ulotki wziąłeś te dane i na temat czego.
    > Daj jakiś link, popatrzymy.

    Nie link, bo kiedy reklamy pierwszych syntetyków wchodziły do telewizji
    to ja internetu nie miałem, ale pamiętam, że wtedy właśnie reklamowali
    je, że wymiana nawet co 100 000 km.

    > No tak, kolejna teoria spiskowa. Zresztą nie dyskutujemy tutaj o
    > interesach ASO, tylko o olejach.

    Wyjaśnij mi, jakim cudem kilka moich aut które miały zmieniany olej
    według testera dożyło spokojnie bez usterki silnika przebiegów ponad 400
    tys. km. Ja wiem, urodziłem się w kapeluszu, sprzedają mi inne auta i
    inne oleje. To brzmi jak teoria spiskowa.

    ps. jedno z tych aut widuje nadal, bo sprzedałem w rodzinie, dziś ma
    ponad 550 tys. km i nadal nic mu nie dolega.

  • 34. Data: 2012-06-14 22:54:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/14/2012 06:04 PM, Przemysław Czaja wrote:

    > Siara to chyba akurat dobrze smaruje

    To że MoS2 dobrze smaruje nie znaczy, że kwasy też :-)

    > Dobrze, że mój silnik o tym nie wie

    Czyli odme ma korkiem zatkaną?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 35. Data: 2012-06-14 23:20:08
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "AZ"

    > Czyli odme ma korkiem zatkaną?

    Tam nie ma nadciśnienia?

  • 36. Data: 2012-06-15 00:25:08
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Użytkownik "AZ"

    > Tam nie ma nadciśnienia?

    no niby jest ale jak silnik sie ochladza to troche zasysa tego powietrza
    z zewnatrz. (nie wiem ile ale wydaje mi sie ze niewiele).

  • 37. Data: 2012-06-15 01:51:34
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik "szufla" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > A co to znaczy " pelne syntetyki " ?
    >
    > sz.

    no ze nie z napoczetej butelki tylko pelej, zeby nie bylo watpliwosci ze
    olej stal otwarty ilestam;)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 38. Data: 2012-06-15 03:00:47
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > całkiem nieźle jeździ i nigdy nie miał nawet stłuczki. Ostatnio
    > dyskutowaliśmy o wymianie oleju - wymienia sumiennie co rok na mobil1
    > półsyntetyk, co przy jego przebiegach oznacza wymianę praktycznie świeżego
    > oleju. Czy m to sens? Sugerowałem, żeby wymieniał co dwa lata, ale jak
    > stwierdził, nie będzie Asi (tak, jego astra ma imię ;-) żałował świeżej
    > krwi ;-)
    > Moim zdaniem dziadek jest nieekologiczny i niepotrzebnie napędza
    > koniunkturę producentom, z drugiej strony patrząc na stan jego auta - może

    Sprawa jest wielopłaszczyznowa i nietechniczna zupełnie.

    1. Nie Twój cyrk - nie Twoje małpy. Niech sobie zmienia jak chce. Jak
    krytykujesz nie zyskujesz.
    2. Będziesz miał koło 70tki, zrozumiesz, co jest najważniejsze. Ja mam 50,
    mój Ojciec 84 więc mi uwierz. Jego zdanie jest najważniejsze.
    3. Nawet wśród mechaników samochodowych są rozbieżności co do wymiany oleju.
    A jak często należy odnawiać malowanie pokoju?
    4. Dzisiejsze auta powinno się zmieniać co 3-4 lata. Opłaca się wymieniać
    olej? Niech się martwi nowy właściciel - polaczek.
    5. Czy auto zardzewiałe nie jeździ bez wymiany oleju?
    6. Zanim coś "zasugerujesz" 70-latkowi ugryź się w język. Kojarzysz pojęcie
    "konflikt pokoleń"?
    7. Dziadek jest reliktem. Ekologia to bzdura. Ocieplenie klimatu to ściema.
    Pozwól mu żyć w JEGO komforcie. Dom Starców to upokorzenie.
    8. Niejaki Henry Ford, urodzony 30 lipca 1863, zalecił zbadanie złomowisk i
    ocenę aut Forda tam znalezionych.
    Jeśli w złomowanych Fordach jakieś części były jeszcze sprawne, zalecił
    obniżenie ich jakości w produkowanych autach.
    9. Napędzanie koniunktury jest patriotyczne, o ile wydane pieniądze w kraju
    zostają. Teraz nawet chlanie wódy
    może wspierać zagraniczne gorzelnie. Takie chore czasy.

    Pozdrawiam
    Feromon

  • 39. Data: 2012-06-15 03:21:07
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Użytkownik "AZ"

    > Tam nie ma nadciśnienia?
    Podczas normalnej pracy (gdy silnik jest włączony) - tak, lekkie. Ale
    jak go zgasisz, to już nadciśnienia nie ma. A silnik stygnie, a
    powietrze (nad olejem) też stygnie i się kurczy - to tworzy się
    podciśnienie, które jednak jakąś objętość powietrza z zewnątrz (przez
    filtr powietrza i dolot) wciągnie do środka. Jak teraz przyjdzie sobie
    chłodek nocny i zmrozi ci blok do temperatur niskich - to na zewnątrz
    widzisz "osiadanie rosy" - tak samo wewnątrz, z powietrza wessanego,
    wilgoć się wykropli.
    Nie są to wielkie ilości, i pływają na powierzchni oleju, ale tworzy
    charakterystyczne "masło na korku od oleju"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 40. Data: 2012-06-15 09:21:42
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "BartekK"

    > Nie są to wielkie ilości, i pływają na powierzchni oleju, ale tworzy
    > charakterystyczne "masło na korku od oleju"

    Woda pływa "na powierzchni" oleju? Ciekawe, ciekawe.