  • 11. Data: 2018-06-05 12:30:10
    Temat: Re: Wymiana oleju i plukanie silnika
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bawelna lepsza bo chlonniejsza tylko sprana musi byc bo nowa rysuje gume. Nie
    napisalem ze farfocle zdmuchuje sie sprezonym azotem a potem odmuchuje z azotu
    powietrzem bo to chyba oczywiste.

  • 12. Data: 2018-06-05 12:34:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wsrod ludzi tez sa waly. Ale ten w silniku to wykorbiony jest. Korbowy to przy studni
    albo maszynce do miesa, sprawdz czy nie elektryczna. Pewno znajomego co mu zerwana
    lina glowe urwala tez masz.

  • 13. Data: 2018-06-05 12:38:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiesz chociaz jaka srednice maja te " mikrokanaliki" majace sie zapychac nagarem?
    Pytanie bylo retoryczne. Nie wiesz.

  • 14. Data: 2018-06-05 13:57:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Wsrod ludzi tez sa waly. Ale ten w silniku to wykorbiony jest. Korbowy to przy
    studni albo maszynce do miesa, sprawdz czy nie elektryczna. Pewno znajomego co mu
    zerwana lina glowe urwala tez masz.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-06-05 14:48:30
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-05 o 10:26, Uzytkownik pisze:

    > Tak widziałem. Tymi zaleceniami serwisowymi są: systematyczna wymiana
    > oleju silnikowego w określonych odstępach czasu i przebiegu auta oraz
    > zalecenia co do zastosowanego oleju. Oleje same w sobie posiadają
    > dodatki, które rozpuszczają nagar oraz zapobiegają jego powstawaniu.
    >
    > Płukanie silnika ma przede wszystkim rozpuścić nagar, nawet jak się
    > oderwie jego większy fragment. Kanaliki zapychają się nie tylko
    > oderwanymi kawałkami nagaru, ale też nagar sam się osadza jak reżim
    > wymiany oleju nie jest przestrzegany lub stosowany jest nieodpowiedni
    > lub złej jakości olej.

    To nie nie jest dosłownie - "płukanie silnika", bo czegoś takiego nikt
    poważny nie robi. Rzecz jasna że używanie od nowości dobrej jakości
    oleju i zalecane czasy wymiany pozwolą utrzymywać silnik w dobrej
    kondycji, ale my chyba nie o tym?

    Aby skutecznie wymyć silnik ze wszystkich syfów to należałoby go
    rozebrać, przemyć, złożyć i zalać świeżym olejem. Takie "płukanie" za
    pomocą dodatku do oleju nic pozytywnego dać nie może. Podobnie zresztą z
    płukaniem" układów paliwowych, ktoś naprawdę myśli że 50tką preparatu do
    baku zrobi coś pozytywnego?

  • 16. Data: 2018-06-05 14:49:33
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-05 o 10:14, RadoslawF pisze:

    > Były do połowy ubiegłego stulecia.  :-)
    >

    > Pozdrawiam

    I był to pewnie czas kiedy stwierdzono że takie coś poza potencjalnymi
    szkodami nic nie daje,.

  • 17. Data: 2018-06-05 15:26:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-05 o 14:49, Trybun pisze:

    > I był to pewnie czas kiedy stwierdzono że takie coś poza potencjalnymi
    > szkodami nic nie daje,.

    Nie nie stwierdzono nic takiego.
    Zmieniły się silniki, poprawiły się oleje i nie było potrzeby
    płukania. Szkód nie było. Ale też i przebiegi były inne
    niż dzisiaj.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2018-06-05 16:39:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W wikipedii jest blad. W Poradniku Mechanika, biblii wszystkich mechanikow, jest wal
    korbowy i wal wykorbiony. I taki jaki jest w silniku jest wykorbiony.

  • 19. Data: 2018-06-05 18:31:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-05 o 14:48, Trybun pisze:

> [...]
    > poważny nie robi. Rzecz jasna że używanie od nowości dobrej jakości
    > oleju i zalecane czasy wymiany pozwolą utrzymywać silnik w dobrej

    Jest to pewne rozwiązanie, kiedy kupuje się używane auto i nie wie jak
    było eksploatowane.

    > Aby skutecznie wymyć silnik ze wszystkich syfów to należałoby go
    > rozebrać, przemyć, złożyć i zalać świeżym olejem. Takie "płukanie" za
    > pomocą dodatku do oleju nic pozytywnego dać nie może.

    Nie do końca. Stosując taką płukankę przez następne kilka wymian oleju
    można usunąć naprawdę sporo syfu, który latami sie nagromadził w silniku.
    Oczywiście rozebranie silnika byłoby najlepszym rozwiązaniem, ale koszt
    takiej operacji zapewne przewyższa zakup następnego, używanego silnika.
    Taka płukanka ma wiele innych zalet: poprawia obieg oleju, poprawia
    smarowanie oraz chłodzenie silnika,

    > Podobnie zresztą z płukaniem" układów paliwowych, ktoś naprawdę myśli
    > że 50tką preparatu do baku zrobi coś pozytywnego?

    Oczywiście, że tak - zapewni utrzymanie cwaniaczkom :)

  • 20. Data: 2018-06-05 18:38:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Wsrod ludzi tez sa waly. Ale ten w silniku to wykorbiony jest. Korbowy to przy
    studni albo maszynce do miesa, sprawdz czy nie elektryczna. Pewno znajomego co mu
    zerwana lina glowe urwala tez masz.

    Bardziej wykorbionego wała od ciebie ciężko znaleźć. Widać korba ci bije :)

    A może wał korbowodowy? Wszak porusza on korbowodami.