-
1. Data: 2014-04-17 13:32:39
Temat: Wymiana oleju
Od: Trybun <I...@j...com>
Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wygląda następująco -
jest do wymiany olej w dziewięcioletnim turbodieslu 1,5 CRDI i w 6cio
letnim "zwykłym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta kupione w Niemczech
i zupełnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju jeździły do tej pory. Jaki
olej byście polecali syntetyk, półsyntetyk czy mineralny? Do benzyniaka
chyba mogę spokojnie nalać mineralnego, ale ten turbodiesel to już
zupełnie nie wiem, nowa konstrukcja, a więc minerał może nie pasować..?
-
2. Data: 2014-04-17 13:51:04
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2014-04-17 13:32, Trybun pisze:
> Jaki olej byĹcie polecali syntetyk,
> pĂłĹsyntetyk czy mineralny?
A tam gdzie wymieniają nie wiedzą co wlać?
Do benzyniaka chyba mogÄ spokojnie nalaÄ
> mineralnego
Żebyś się nie zdziwił, bo wg instrukcji do innego auta:
benzyniaka z 2001 leje się tyko syntetyk.
-
3. Data: 2014-04-17 14:02:25
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: Marek <m...@g...pl>
On 17.04.2014 13:32, Trybun wrote:
> Mam pytanie do fachowcĂłw w tej dziedzinie. Problem wyglÄ da
> nastÄpujÄ co - jest do wymiany olej w dziewiÄcioletnim turbodieslu 1,5
> CRDI i w 6cio letnim "zwykĹym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta
> kupione w Niemczech i zupeĹnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju
> jeĹşdziĹy do tej pory. Jaki olej byĹcie polecali syntetyk,
> pĂłĹsyntetyk czy mineralny? Do benzyniaka chyba mogÄ spokojnie nalaÄ
> mineralnego, ale ten turbodiesel to juĹź zupeĹnie nie wiem, nowa
> konstrukcja, a wiÄc mineraĹ moĹźe nie pasowaÄ..?
Ja bym do obu nalal syntetyk. To w koncu dosc mlode auta.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
4. Data: 2014-04-17 14:35:17
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-04-17 13:51, cef pisze:
> W dniu 2014-04-17 13:32, Trybun pisze:
>
>> Jaki olej byĹcie polecali syntetyk,
>> pĂłĹsyntetyk czy mineralny?
>
> A tam gdzie wymieniają nie wiedzą co wlać?
Chciałbym spróbować wymiany we własnym zakresie, mam kanał, a więc po co
tracić kasę na mechaników w tak błahej sprawie. Jedynym problemem jest
to żeby wiedzieć co trzeba wlać..
>
> Do benzyniaka chyba mogÄ spokojnie nalaÄ
>> mineralnego
>
> Żebyś się nie zdziwił, bo wg instrukcji do innego auta:
> benzyniaka z 2001 leje się tyko syntetyk.
>
Niestety mam instrukcje obsługi tylko po niemiecku. Do turbodiesla
zalecany olej to - API CF-4 (oderhoher ACEA B4 oderholer), no i SAE od
30 do 0W.
Do benzyniaka API SL (ILSAC GFIII ) SAE 5W-30, 10W-30. Nie więcej o
olejach nie ma w instrukcjach obsługi
Orietujesz się może czy to są oleje mineralne czy syntetyczne?
-
5. Data: 2014-04-17 14:36:04
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-04-17 14:02, Marek pisze:
> On 17.04.2014 13:32, Trybun wrote:
>> Mam pytanie do fachowcĂłw w tej dziedzinie. Problem wyglÄ da
>> nastÄpujÄ co - jest do wymiany olej w dziewiÄcioletnim turbodieslu 1,5
>> CRDI i w 6cio letnim "zwykĹym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta
>> kupione w Niemczech i zupeĹnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju
>> jeĹşdziĹy do tej pory. Jaki olej byĹcie polecali syntetyk,
>> pĂłĹsyntetyk czy mineralny? Do benzyniaka chyba mogÄ spokojnie nalaÄ
>> mineralnego, ale ten turbodiesel to juĹź zupeĹnie nie wiem, nowa
>> konstrukcja, a wiÄc mineraĹ moĹźe nie pasowaÄ..?
>
> Ja bym do obu nalal syntetyk. To w koncu dosc mlode auta.
>
Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny
olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W
obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno
wymieniany.
-
6. Data: 2014-04-17 15:12:20
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2014-04-17 14:36, *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>
> Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny
> olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W
> obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno
> wymieniany.
Chyba odwrotnie.
W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny
- w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
7. Data: 2014-04-17 17:23:30
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: Nathan <s...@w...org>
W dniu 2014-04-17 14:35, Trybun pisze:
> Chciałbym spróbować wymiany we własnym zakresie, mam kanał, a więc po co
> tracić kasę na mechaników w tak błahej sprawie. Jedynym problemem jest
> to żeby wiedzieć co trzeba wlać..
Drugi problem - co zrobisz ze zużytym olejem?
>> Do benzyniaka chyba mogÄ spokojnie nalaÄ
>>> mineralnego
Czemu mu tak źle życzysz? Bo wiekowy? IMHO lej lżejszy 5wXX. Choćby z
Orlenu.
A do uturbionego dizla (w dodatku CR) na bank "syntetyk" 5w30/5w40 np.
Total Quartz 9000 czy inny max expert ;)
>
> Niestety mam instrukcje obsługi tylko po niemiecku. Do turbodiesla
> zalecany olej to - API CF-4 (oderhoher ACEA B4 oderholer), no i SAE od
> 30 do 0W.
> Do benzyniaka API SL (ILSAC GFIII ) SAE 5W-30, 10W-30. Nie więcej o
> olejach nie ma w instrukcjach obsługi
> Orietujesz się może czy to są oleje mineralne czy syntetyczne?
Większość obecnie to syntetyki tylko z nazwy. Dokładnie to "wykonane w
technologii syntetycznej"
--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie
wchodzili" Charles Lindbergh
bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com;
http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB
-
8. Data: 2014-04-17 17:28:14
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2014-04-17 14:35, Trybun pisze:
> Niestety mam instrukcje obsługi tylko po niemiecku. Do turbodiesla
> zalecany olej to - API CF-4 (oderhoher ACEA B4 oderholer), no i SAE od
> 30 do 0W.
> Do benzyniaka API SL (ILSAC GFIII ) SAE 5W-30, 10W-30. Nie więcej o
> olejach nie ma w instrukcjach obsługi
> Orietujesz się może czy to są oleje mineralne czy syntetyczne?
Chyba nie tak trudno znaleźć odpowiednie polskie instrukcje,
albo zadzwonić do warsztatu znając model.
(gugiel podpowiada po oleju, że to jakiś chevrolet)
Po symbolach lepkosci nie da się w sposób pewny okreslić
typu oleju, ale skoro auto z 2001, to niby dlaczego miałby być minerał?
-
9. Data: 2014-04-17 18:06:28
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: "abn140" <a...@g...com>
> Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny
> olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W
> obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno
> wymieniany.
jak jest jak piszesz to w d jest swiezy olej, a w b. nie byl wymieniany
jeszcze nigdy! skoro jest czarny jak smola.... :-)
ale zakladam pomylke.
co do oleju to syntetyk.
zawsze.
ja zalalem:
golfa 2 td stan silnika smierc kliniczna przebieg chyba obrocony licznik
kilka razy..., wymiana na syntetyk. splynelo wiadro smoly, znowu syntetyk.,
oleju bral MNIEJ niz lotosa mineralny, kopcil mniej ale nadal. potem sie
okazalo ze cos z turbo bylo. auto jezdzi do dzisiaj co mnie osobiscie dziwi.
drugi przypadek co to niby sie nie powinno
mb w124 2,5d, tyle ze to auto jest w tak dobrym stanie ze tu jest obojetne
co sie wleje i bedzie git. Silnik jak byl suchy i ok tak jest nadal.
wiec lej syntetyki i tyle. a jak cieknie z motoru - nie lepic tylko robic.
tu klejenie mineralami nie pomoze, syntetyki tez nie....
-
10. Data: 2014-04-17 22:35:09
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: Mumin <m...@T...onet.pl>
W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:
>
> Chyba odwrotnie.
> W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny
> - w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży.
>
Niekoniecznie, w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i w benzynach
momentalnie olej robi się czarny.
--
Pozdrawiam,
Mumin