    From: ALGI <a...@N...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Date: Tue, 2 Mar 2010 20:39:56 +0100

    Dnia Tue, 2 Mar 2010 07:21:03 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Po pierwsze - czy producenci samochodów z tych firm korzystają jeśli
    > chodzi o produkcje nowych aut czy te firmy robią części zamienne do
    > aftermarket?

    To chyba pytanie retoryczne, prawda? Bo jeśli nie to naprawdę wykazujesz
    się totalną niewiedzą.

    > Czy oni twierdzili że w USA są inne systemy niż w Europie??

    Oni to produkują. Na zamówienie producentów samochodów.

    > Czy mam Ci uwierzyć na słowo czy przytoczysz jakieś cytaty takich
    > rekomendacji?

    Co wiem i co widziałem i tak Cię nie przekona. Szukać mi się nie chce bo
    szkoda mi czasu.

    > Takie rozumowanie jest błędne. I to z kilku powodów.

    Takie są realia.

    > Po pierwsze: producent odpowiedzialny jest za naprawy gwarancyjne.

    Czytaj ze zrozumieniem.
    Powtórzę dla Ciebie jeszcze raz.

    Część ma wytrzymać okres gwarancyjny + 10%.
    Drukowanymi?

    > Zainteresowany jest aby było ich jak najmniej, bo one go kosztują.

    jw.

    > Po drugie: naprawy pogwarancyjne rzadko wykonuje producent, stacje
    > ASO czy niezależne warsztaty są indywidualnymi jednostkami gospodarczymi
    > i nie odprowadzają haraczy do producenta za możliwość naprawienia ich aut.

    Ale jak tylko się starają się naprawiać na OE a tu wchodzimy w zakres umów
    bonusowych.

    > Po trzecie: jeśli system klimy w fordzie będzie gorzej zaprojektowany niż
    > system klimy w hondzie to reputacja forda ucierpi na tym fakcie że ludzie
    > musieliby częściej naprawiać klimę w fordzie niż klimę w hondzie... Zatem
    > istnieje presja środowiska/rynku na to, aby samochody nie miały takich
    > awarii.

    Ładna teoria :)
    Praktykę pokazuje życie.
    Ostatnio np. w turbodieslach - są silniki lepsiejsze i gorsze.

    > Reputacja samochodu jako niezawodnego jest najważniejszym czynnikiem
    > ktorym jest zainteresowany producent samochodow pod presja konkurencji.

    I znowu teoria swoje a życie swoje.

    > Czyli sam nie wierzysz w te brednie skoro w 11 letnim aucie wymieniłeś raz.
    > Ja znam auta które nie miały wymienianego chłodziwa w klimie dłużej
    > i nic się im nie dzieje z klimą... Jeśli auto nie miało żadnej stłuczki i
    > układ
    > rurek nie był nadwyrężony mechanicznie to nic się im z klimą nie dzieje.

    Dlatego napisałem że bieganie co rok na wymianę czynnika chłodzącego to
    przesada ale raz na kilka lat warto.
    Akurat na wiosnę będę miał okazję ponownie to zrobić bezpłatnie a do tego
    sam - więc zrobię :)

    > Nie ma sprawy, ale jak na razie ja nie widzę nigdzie oficjalnej rekomendacji
    > wymiany chłodziwa w klimatyzacji samochodowej... Pokażesz mi taką?
    > Czy mamy uwierzyć w Twój "folklor"?

    Powiem Ci tak - jak czytam Twoje wypowiedzi to widzę wywody teoretyczne.
    Ja nie mam warsztatu i naprawdę mam w głębokim poważaniu czy ludzie
    wymieniają czy nie bo na tym nie zarabiam.

    Natomiast pracuję w branży motoryzacyjnej i oprócz teorii mam też praktykę.
    W ilu fabrykach części samochodowych byłeś? Bo ja na przykład tylko w
    zeszłym roku chyba w >30, w tym także Taiwan i Chiny - także m.in. w
    fabryce układów klimatyzacji, m.in. Calsonic dla wspominanego przez Ciebie
    Forda.

    Dlatego szczerze mówiąc nie chce mi się za bardzo więcej pisać z domorosłym
    mechanikiem...... Jak dla mnie to najlepiej nic nie robić w samochodach.
    Wtedy tym bardziej moja firma zarobi :)