eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji › Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Date: Tue, 2 Mar 2010 08:54:49 -0600
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 30
    Message-ID: <h...@p...onet.pl>
    References: <h...@p...onet.pl> <hmgt1n$kr7$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl> <s...@l...institute.com>
    <8lapiweo31r1$.1hp1d0oxbcgah.dlg@40tude.net>
    <h...@p...onet.pl> <hmik7n$1jam$1@news2.ipartners.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267542032 23063 204.248.56.195 (2 Mar 2010 15:00:32 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Mar 2010 15:00:32 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <h...@p...onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260334
    [ ukryj nagłówki ]

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    news:hmidlo.424.0@poczta.onet.pl...
    > "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
    > news:hmik7n$1jam$1@news2.ipartners.pl...
    >> Pszemol pisze:
    >>> Samo podciśnieniowe odessanie czynnika chłodzącego spowoduje
    >>> pozostawienie dużej ilości oleju w układzie klimatyzacji.
    >>
    >> A to olej w próżni zachowuje się inaczej niż woda?
    >
    > Raczej tak, bo czym byś naoliwił pompę próżniową gdyby olej parował?

    Szczerz mówiąc nie daje mi spokoju to Twoje pytanie :-)
    Warto byłoby znaleźć jakieś wiarygodne dane na ten temat...
    Dla wody punkt wrzenia przy określonej temperaturze i ciśnieniu
    jest dostępny wszędzie - dla oleju nie znalazłem...

    Ale przekartkowałem jeszcze raz instrukcję serwisową tej mojej starej
    toyoty i na stronie AC-20 http://www.turboninjas.com/camry/ac.pdf
    jest podana ilość oleju jaką trzeba dodać do systemu przy wymianie
    konkretnych podzespołów. Np. wymiana osuszacza, dodać 10cc oleju.
    Wymiana parownika, dodać 40cc oleju.

    Wniosek dla mnie z tego płynie jeden: olej nie ulatnia się z systemu
    przy ewakuacji gazów - gdyby się ulatniał to należałoby za każdym
    razem dodawać pełny ładunek oleju...

    Najwyraźniej więc olej nie paruje jak woda - no chyba że robię gdzieś
    błąd w rozumowaniu, to mnie popraw :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: