  • Data: 2010-03-02 14:21:03
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "ALGI" <a...@N...o2.pl> wrote in message
    news:1po9ipcgk9ajq.1946csrnbmp1w$.dlg@40tude.net...

    > Po pierwsze nie - nie prowadzę żadnego warsztatu i mam w głębokim czy
    > ludzie wymieniają czy nie.
    >
    > Natomiast miałem okazję być na szkoleniach producentów systemów
    > klimatyzacji Behr/Hella i Valeo więc informacje z źródła.

    Po pierwsze - czy producenci samochodów z tych firm korzystają jeśli
    chodzi o produkcje nowych aut czy te firmy robią części zamienne do
    aftermarket?
    Czy oni twierdzili że w USA są inne systemy niż w Europie??
    Czy mam Ci uwierzyć na słowo czy przytoczysz jakieś cytaty takich
    rekomendacji?

    > Producent samochodów klimy nie robi i wręcz po pewnym czasie zależy im
    > żeby
    > się samochody psuły (obecny standard gwarancja + 10%) bo w końcu na
    > serwisie trzeba zarobić.

    Takie rozumowanie jest błędne. I to z kilku powodów.

    Po pierwsze: producent odpowiedzialny jest za naprawy gwarancyjne.
    Zainteresowany jest aby było ich jak najmniej, bo one go kosztują.
    Po drugie: naprawy pogwarancyjne rzadko wykonuje producent, stacje
    ASO czy niezależne warsztaty są indywidualnymi jednostkami gospodarczymi
    i nie odprowadzają haraczy do producenta za możliwość naprawienia ich aut.
    Po trzecie: jeśli system klimy w fordzie będzie gorzej zaprojektowany niż
    system klimy w hondzie to reputacja forda ucierpi na tym fakcie że ludzie
    musieliby częściej naprawiać klimę w fordzie niż klimę w hondzie... Zatem
    istnieje presja środowiska/rynku na to, aby samochody nie miały takich
    awarii.
    Reputacja samochodu jako niezawodnego jest najważniejszym czynnikiem
    ktorym jest zainteresowany producent samochodow pod presja konkurencji.

    > W moim 11 letnim samochodzie wymianę robiłem sztuk 1.
    > Natomiast mam trochę większą świadomość po tych szkoleniach.
    > Dlatego podchodzę do tematu rozsądnie - nie biegam co rok na serwis klimy
    > ale też nie twierdzę że nic nie trzeba robić....

    Czyli sam nie wierzysz w te brednie skoro w 11 letnim aucie wymieniłeś raz.
    Ja znam auta które nie miały wymienianego chłodziwa w klimie dłużej
    i nic się im nie dzieje z klimą... Jeśli auto nie miało żadnej stłuczki i
    układ
    rurek nie był nadwyrężony mechanicznie to nic się im z klimą nie dzieje.

    > Ja rozumiem że Pszemol jest wszechwiedzący (ach te dyskusje 10 lat temu o
    > wyższości Opsslooka nad resztą ;-) ale pozwolisz że jednak wolę wiedzę
    > specjalistyczną niż wieloletni "folklor" Pszemola :)

    Nie ma sprawy, ale jak na razie ja nie widzę nigdzie oficjalnej rekomendacji
    wymiany chłodziwa w klimatyzacji samochodowej... Pokażesz mi taką?
    Czy mamy uwierzyć w Twój "folklor"?