-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Date: Mon, 1 Mar 2010 14:38:11 -0600
Organization: http://onet.pl
Lines: 64
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <h...@p...onet.pl> <hmgq4n$b3c$1@news.onet.pl>
<h...@p...onet.pl> <hmgtl1$ksq$1@news.onet.pl>
<h...@p...onet.pl> <hmgvk0$qim$1@news.onet.pl>
<1...@4...net>
<1ohq73z64c13k$.1sfagrgynhkf3.dlg@40tude.net>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1267476027 24073 204.248.56.195 (1 Mar 2010 20:40:27 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Mar 2010 20:40:27 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <1ohq73z64c13k$.1sfagrgynhkf3.dlg@40tude.net>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260119
[ ukryj nagłówki ]"ALGI" <a...@N...o2.pl> wrote in message
news:1ohq73z64c13k$.1sfagrgynhkf3.dlg@40tude.net...
> Poza tym nie zapominajcie że klimy w USA są inne niż w Europie.
> Tam są dysze , u nas zawory rozprężne.
Gdyby to była prawda, to co to według Ciebie zmienia?
A prawdą nie jest, bo w zależności od auta możesz mieć expansion valve
również w aucie w USA. I nie mówię tu o importowanym z Europy Audi czy
innym aucie typowo europejskim, ale również o autach PRODUKOWANYCH
w USA. Moja toyota miała właśnie zawór rozprężny...
Nic to absolutnie w tej dyskusji nie zmienia.
> A czynnik chłodzący jednak przenika powoli, a i on nie jest najważniejszy
> tylko olej który smaruje sprężarkę, która tak naprawdę jest najdroższą
> częścią klimatyzacji.
Co wynikać ma z tego zdania? Że czynnik chłodzący przenika przez
ściany a olej zostaje?? Czyli nie mamy się co martwić o zatarcie sprężarki
bo olej przez ściany aluminiowych rurek nie przeniknie???
Chyba nie to miałeś na myśli...
A wracając do samego przenikania halogenków przez ściany rurek,
to ile % go ubędzie z systemu jeśli nie ma innej nieszczelności na
przestrzeni np. 5 lat? Sądzę że tak mało, że błąd ważenia freonu będzie
większy przy odsysaniu i ponownym ładowaniu więc jest szansa, że Ci
serwisant więcej ujmie w czasie takiej procedury i to zupełnie niechcący.
> Do tego wypada od czasu do czasu wymienić w Europejskiej
> osuszacz, który właśnie wyłapuje wilgoć (w USA chyba bardziej
> się stosuje akumulatory - nie chodzi o te elektryczne).
Wypada wymienić??? Według jakich zaleceń?
Czy możesz zacytować wiarygodne źródło?
Czy może Twoja wypowiedź brzmi tak a nie inaczej bo prowadzisz
warsztat samochodowy i nie chcesz tracić klientów?
> Nie ma co porównywać tych dwóch różnych systemów, gdzie w USA
> pokrycie klimy jest za pomocą 7 dysz i 10 sprężarek czy jakoś tak.
A dlaczego nie ma co porównywać? Jak najbardziej można...
Producenci dziś sprzedają auta globalnie i bardzo często auto
przeznaczone na europejski rynek dostaje pod maskę dokładnie
takie same części jak auto przeznaczone na rynek amerykański
czy japoński...
> U nas do jednego modelu w zależności od silnika, roku a i często
> numeru VIN trzeba dobrać jeden z 40stu zaworów rozprężnych.
I co z tego wynika ? Ja w toyocie camry z 1995 roku mam
oryginalny zawór rozprężny po 270 tysiącach przejechanych mil.
> Po prostu inny świat...
Tak, w USA najwyraźniej jest mniej frajerów co to robią niepotrzebne
i kosztowne procedury w samochodach dla samej rozrywki :-)
> W praktyce wymiana czynnika/oleju styka spokojnie raz na 3/4 lata.
Poproszę o wiarygodne źródła dla tej informacji...
Najlepiej wprost z fabryki samochodów.
Pokaz mi producenta ktory zaleca taka wymiane co 3/4 lata.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.03.10 21:44 RUN
- 01.03.10 21:40 Pszemol
- 01.03.10 21:47 J.F.
- 01.03.10 21:49 RUN
- 01.03.10 21:55 RUN
- 01.03.10 21:56 RUN
- 01.03.10 21:59 J.F.
- 01.03.10 22:00 RUN
- 01.03.10 22:03 RUN
- 01.03.10 22:05 RUN
- 01.03.10 22:04 Bydlę
- 01.03.10 22:07 RUN
- 01.03.10 22:08 RUN
- 01.03.10 22:10 RUN
- 01.03.10 22:12 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=