  • 51. Data: 2012-02-09 22:58:19
    Temat: Re: Wymiana akumulatora - zagadka
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > ciesz się, że to nie Opel Sintra, w tym aucie wymiana akumulatora zajmuje
    > kilka godzin mechanikowi,

    Nie przesadzaj, w kilka godzin to rozbierzesz cale auto, ale pol godzinki
    moze zajac :)

    sz.

  • 52. Data: 2012-02-09 23:28:34
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 09.02.2012 V-Tec <v...@u...gazeta.pl> napisał/a:
    > W dniu 2012-02-09 08:44, Krzysiek Kielczewski pisze:
    > [..]

    > a już myślałem, że trzeba silnik wyciągać...

    I tak przegięcie :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 53. Data: 2012-02-09 23:29:10
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 09.02.2012 bratPit <k...@o...pl> napisał/a:

    > ciesz się, że to nie Opel Sintra, w tym aucie wymiana akumulatora zajmuje
    > kilka godzin mechanikowi,

    To co tam wymyślili?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 54. Data: 2012-02-09 23:54:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Przemysław Gubernat" <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>
    napisał w wiadomości news:jguuit$5lj$1@pyro.tvk.wroc.pl...

    > Kolego... 8-ma do klem ;-)

    Dzisiaj sprawdziłem w Astrze. Do klem jest klucz 10.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 55. Data: 2012-02-10 00:00:04
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-02-09 21:39, V-Tec pisze:
    > W dniu 2012-02-09 20:17, Grejon pisze:
    > [..]

    > a co, trzeba otworzyć tylne drzwi i podnieść kanapę? Czy mówisz o jakimś
    > dostawczaku z aku pod skrzynią?

    Przednie drzwi, zdjąć dywanik i odkręcić pokrywę.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 56. Data: 2012-02-10 12:35:18
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > To co tam wymyślili?

    akumulator jest zakopany przy ścianie grodziowej skutecznie przykryty
    osprzętem, szczegółów Ci nie podam bo było to już parę lat wstecz, ale
    pamiętam, że na prawdę pół auta pod maską trzeba rozebrać żeby się do niego
    dostać, zajmuje to dobre parę roboczo-godzin pracy mechanika, zresztą sam
    akumulator też jest jakiś "patentowy",
    zresztą w tym aucie jest jeszcze parę niespodzianek, m.in. mechanizm
    wycieraczek - gratulacje dla tego kto spróbuje go rozebrać i poskładać
    poprawnie do kupy - dlatego tyle Sintr jeździ z dziwnie pracującymi bądź
    ułożonymi w położeniu spoczynkowym wycieraczkami,
    no ale powiedzmy sobie, że to taki niby Opel, po prostu amerykaniec z
    doklejonymi znaczkami zorro,

    brat

  • 57. Data: 2012-02-10 13:35:28
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    " Akumulator znajduje się po prawej stronie w komorze silnika, między
    reflektorem a nadkolem. Umiejscowiony jest na dość nietypowej głębokości,
    tak że na pierwszy rzut oka go nie widać. I równie trudno go wyjąć.
    Po podniesieniu maski patrząc na lewo widzimy, pokrywkę skrzynki
    bezpieczników - bateria jest poniżej. Aby dostać się tam należy zdemontować
    rurę biegnącą od podszybia do przedniego pasa. Trzeba zdjąć osłonę
    mechanizmu wycieraczek i zaopatrzyć się w klucz nasadowy 13mm z
    przedłużeniem do około 15 cm, aby wygodnie odkręcić górne mocowanie rury.
    Dolne mocowanie dwoma śrubami jest bardziej dostępne. Na dole jeszcze
    odkręcamy mocowanie zbiornika płynu do wspomagania - tym samym kluczem.
    Następnie rurę trzeba wysunąć w dół tak, aby uwolniła mocowanie skrzynki
    bezpieczników i zbiornik płynu. Sam akumulator przykręcony jest do podstawy
    przy samej podłodze - klucz 13mm z przedłużeniem do 35cm. Odkręcenie
    zacisków znajdujących się z tyłu akumulatora wymaga użycia małego kluczyka
    8mm, najlepiej krótkiej nasadki z grzechotką. Może się też przydać kluczyk
    10mm do odczepienia kabla masowego od karoserii - ułatwi to wyjęcie accu.
    Teraz najtrudniejsze - podnieść ołów do góry - tak, aby zmieścić go między
    wężem od chłodnicy a zwężeniem narożnika przedni pas-nadkole. I to wszystko
    przy naciągnięciu kabli od skrzynki bezpiecznikowej i węży od wspomagania.
    Uwaga na cienkie rurki podciśnienia od sterowania nawiewem...."

    sz.

  • 58. Data: 2012-02-10 22:00:46
    Od: Grejon <g...@g...com>

> [...]
    > plusowej, 13 do kabli mocowanych do nakładki na klemę plusową i długa 15
    > bądź długi torx 30 do odkręcenia mocowania. Nie wiem co za łoś to

    To ja myślałem że u nie jest jazda, jak muszę najpierw torxem poluzować
    śruby górnej pokrywy, płaską 13 zdjąć klemy a potem grzechotką z
    przedłużką i nasadką 13 odkręcić stopkę.

  • 59. Data: 2012-02-10 22:05:48
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > Pzdr,
    > Krzysiek Kiełczewski
    >
    > PS: od razu podpowiem - dwa (jak w normalnych samochodach) nie

    u mnie klucz 10 grzechotka i 13 nasadowa
    w kango kurna? 6 kluczy?

  • 60. Data: 2012-02-10 23:32:23
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 10.02.2012 Grejon <g...@g...com> napisał/a:

    > To ja myślałem że u nie jest jazda, jak muszę najpierw torxem poluzować
    > śruby górnej pokrywy, płaską 13 zdjąć klemy a potem grzechotką z
    > przedłużką i nasadką 13 odkręcić stopkę.

    Cóż, serwis z czegoś żyć musi...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski