  • Data: 2020-12-14 19:38:19
    Temat: Re: Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Miałem kiedyś jakiś tani tester - ale od paru lat stosuję niezawodny :-)
    > podpinam pod UPS'y halogen 1KW (lub 0,5KW w zależności od UPS'a) i
    > mierzę czas.

    Oo. To prawie najlepiej jak można. Tylko mierzysz wszystkie akku na raz
    w upsie. Prawilnie jest dopiąć aku od upsa, zmierzyć czy napięcie
    początkowe w normie, rozładować prądem zgodnie z charakterystyką
    rozładowania i widzisz czy w normie czy poniżej.

    > Po roku mam już tylko 50-60% czasu znamionowego. Po dwóch latach często
    > miałem pady po kilkunastu s.

    Z ciekawości - jakiej marki akkusy?

    > Wkład do małego UPS'a to raptem jakieś 500-600 zł i spokój na jakis czas.

    Nie wiem ile tam tych akku i jakiej pojemności - ale jak patrzyłem po
    wynikach pomiarów to nie warto gówna kupować.

    --
    Shrek