  • 11. Data: 2015-05-07 20:21:34
    Temat: Re: Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    maX wrote:

    > Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Chodzi o filmy HD na youtube we flashu? To zamiast wymienić CPU kup nowe
    > GPU. Zupełnie wystarczy stareńki Geforce 8400, ewentualnie Geforce 210,
    > 610.

    Wymiana jednordzeniowego CPU na dwurdzeniowy kosztowała mnie 30 zł wraz
    z przesyłką. Więc żal byłoby nie zmieniać.

    Chciałbym kartę graficzną:
    a. koniecznie chłodzona pasywnie,
    b. half size, bo inna nie wejdzie do tego kompa,
    c. musi pobierać mało prądu, żeby zasilacz nie był przeciążony.

    No i musi być lepsza od obecnej GeForce 6150 LE ze współdzieloną
    pamięcią do 256 MB.

    Jest coś takiego na świecie?

  • 12. Data: 2015-05-07 22:00:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > * Windows 7 HP 64 bit.
    >
    > Co można tu jeszcze podrasować tanim kosztem, żeby nie przycinało się na
    > mp4?
    Mam podobnego kompa w domu, ale z lepszą grafiką i w pracy (gorszego) i
    z jakąś marną grafiką, ale na żadnym z nich nigdy mi się nic nie cieło.
    Dalej. mam laptopa który wieki otwiera każdy dokument, on chyba niema
    żadnej karty graficznej (żart) ale nigdy nie zauważyłem żeby coś się
    cieło. Czy możesz podać skrót do materiału wideo na którym się coś
    zacina? Bo moze problemem jest win7?

    ToMasz

  • 13. Data: 2015-05-07 22:17:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > żadnej karty graficznej (żart) ale nigdy nie zauważyłem żeby coś się
    > cieło. Czy możesz podać skrót do materiału wideo na którym się coś

    https://vimeo.com/oliverastrologo/vietnam

    Na HD elegancko tnie. Nie tnie na HD OFF.

  • 14. Data: 2015-05-07 22:24:52
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <k...@d...pl> napisał w wiadomości

    > U mnie jest nVidia 8600GT i podczas odtwarzania filmów na YT komputer
    > piszczy sygnalizując zbyt wysoką temperaturę CPU.

    Obecnie YT przechodzi na kodek VP9, a jeszcza żadna karta nie ma
    hardwarowego wsparcia dla VP9. Tymczasem poldek pisał o filmach flash (pod
    flashem YT używa starszych kodeków).

    > Obawiam się że 8400 może być za slaby.

    Sprawdź obciążenie tego 8600GT w czasie odtwarzania filmu (pokaże to GPU-Z).
    Choć fakt że można wziąć coś nowszego a niewiele droższego, np. Geforce 520.

  • 15. Data: 2015-05-07 22:26:37
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > b. half size, bo inna nie wejdzie do tego kompa,
    > c. musi pobierać mało prądu, żeby zasilacz nie był przeciążony.

    Czyli typowa karta HTPC. Wydajność 3D ma marną, ale na odtwarzanie filmu nie
    ma to wpływu, za to ciągnie mało prądu (naście watów). Z pasywnym
    chłodzeniem też na ogół nie ma problemów (jak ciągnie mało prądu to i
    wydziela mało ciepła). Co do wielkości to często są wersje low-profile
    (właśnie po to żeby je zmieścić w małych obudowach).

  • 16. Data: 2015-05-07 22:40:47
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > https://vimeo.com/oliverastrologo/vietnam
    >
    > Na HD elegancko tnie. Nie tnie na HD OFF.

    Jesteś pewien, że to wina grafiki a nie zbyt wolnej sieci?
    Nagranie też tnie?

    --
    marfi

  • 17. Data: 2015-05-07 22:47:18
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-05-07 o 22:17, Poldek pisze:

    > https://vimeo.com/oliverastrologo/vietnam
    >
    > Na HD elegancko tnie. Nie tnie na HD OFF.

    Nawet jak ściągnie wszystko na lokalną pamięć?

    miab

  • 18. Data: 2015-05-07 23:00:12
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    marfi wrote:
    > Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewien, że to wina grafiki a nie zbyt wolnej sieci?
    > Nagranie też tnie?

    Czy to wina grafiki, tego nie wiem.
    Raczej nie jest to wina wolnej sieci, bo:
    a. sieć jest tu szybka,
    b. pauzowanie, odczekanie i dalsze odtwarzanie nic nie zmienia.

  • 19. Data: 2015-05-08 02:11:09
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał:

    > Co można tu jeszcze podrasować tanim kosztem, żeby nie przycinało się na mp4?

    Wymienić płytę, bo ta jest gówniana. I nigdy w zyciu nie kupować niczego od
    Fujitsu-Siemens. Kiepski chipset i tyle.
    Na dodatek olewają klienta. Poszukiwanie driveró do ich wyrobów to horror.

    Grafikę też masz trochę za słabą, ale jej wymiana niewiele poprawi.

    Pzdr

  • 20. Data: 2015-05-08 09:40:27
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > IMO coś masz nie tak ze sterownikiem grafiki (przyspieszenie sprzętowe)
    > albo z plajerem/kodekiem.

    Słuszna uwaga. Odinstalowywałem VLC Media Player, który był - jak się
    okazało - w wersji 32 bit i zainstalowałem VLC Miedia Player 64 bit. Po
    tej operacji wideo ze smartfona jest odtwarzane o wiele lepiej, można
    normalnie oglądnąć bez zacięć.

    Pozostaje przycinanie flaszowego wideo HD w przeglądarce. Nie każde
    takie wideo się tnie, ale jak już wspomniałem np. to

    https://vimeo.com/oliverastrologo/vietnam

    przy włączonym HD tnie się elegancko.
    Niestety przeglądarkę mam 32 bit.