  • 21. Data: 2015-05-08 10:17:49
    Temat: Re: Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 07/05/2015 19:21, Poldek wrote:

    > Wymiana jednordzeniowego CPU na dwurdzeniowy kosztowała mnie 30 zł wraz
    > z przesyłką. Więc żal byłoby nie zmieniać.
    >
    > Chciałbym kartę graficzną:
    > a. koniecznie chłodzona pasywnie,
    > b. half size, bo inna nie wejdzie do tego kompa,
    > c. musi pobierać mało prądu, żeby zasilacz nie był przeciążony.
    >
    > No i musi być lepsza od obecnej GeForce 6150 LE ze współdzieloną
    > pamięcią do 256 MB.
    >
    > Jest coś takiego na świecie?

    Jest tego kilka. Sam mam w serwerze, który czasem robi też za HTPC, ATI
    HD5450 (25W, dźwięk po HDMI). Wspomniany GF210 też nie byłby zły, ale
    skłaniałbym się ku 610. Krytaria AFAIK (piszę z pamięci i nie mam teraz
    czasu sprawdzić dokumentacji odnośnie zapotrzebowania na prąd) spełnia
    też GF 510, 520, ewentualnie starszy już ATI HD3450 (ale te nie
    wszystkie były low-profie).
    Dziś wieczorem mogę sprawdzić to video co podesłałeś na N36L z HD5450.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 22. Data: 2015-05-08 10:19:09
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 07/05/2015 09:09, Poldek wrote:

> [...]
    > Siemens D2464-A2 i CPU Athlon 64 3800+. Wszystko śmiga ładnie, tylko
    > dostaje zadyszki przy odtwarzaniu flasza HD. Więc za moment przyjedzie
    > do mnie AMD Athlon X2 5200+.
    > Czy wymieniając CPU po prostu wyjmuję obecny procesor w to miejsce
    > wtykam Athlona X2 64 5200+, smaruję pastą i gotowe? Płyta sama ustawi
    > odpowiedni mnożnik i napięcie dla nowego CPU, czy muszę coś ręcznie
    > ustawiać?
    > 5200+ ma mnożnik 13 (w innym miejscu 13,5) i napięcie 1,3V/1,35V
    > 3800+ ma mnożnik 12 i napięcie 1,25V/1,3V/1,35V.

    Wstaw SSHD (no chyba, że już masz). ;D
    Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 23. Data: 2015-05-08 18:37:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

    > Wstaw SSHD (no chyba, że już masz). ;D
    > Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać.

    Bardzo chętnie miałbym w tym komputerze SSHD, świetnie by się sprawdził,
    ale razie spłukałem się na RAM i CPU, więc SSHD musi poczekać.

  • 24. Data: 2015-05-08 18:42:02
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

> [...]
    > wszystkie były low-profie).
    > Dziś wieczorem mogę sprawdzić to video co podesłałeś na N36L z HD5450.

    Obawiam się, że karta w rodzaju GF 610 ciągnie za dużo prądu, jest za
    droga i niepotrzebna mi karta w rodzaju 3D do gier.
    Szukam taniej, energooszczędnej, chłodzonej pasywnie karty do wideo.
    Byłbym zobowiązany, gdybyś mógł sprawdzić jak są odtwarzane filmy w
    rodzaju https://vimeo.com/oliverastrologo/vietnam
    na HD5450.

  • 25. Data: 2015-05-08 18:50:34
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Słuszna uwaga. Odinstalowywałem VLC Media Player, który był - jak się
    > okazało - w wersji 32 bit i zainstalowałem VLC Miedia Player 64 bit. Po
    > tej operacji wideo ze smartfona jest odtwarzane o wiele lepiej, można
    > normalnie oglądnąć bez zacięć.

    Możesz też spróbować jak idzie pod MPC (też jest dostępna wersja 64-bit).

    > Pozostaje przycinanie flaszowego wideo HD w przeglądarce. Nie każde takie
    > wideo się tnie, ale jak już wspomniałem np. to
    >
    > https://vimeo.com/oliverastrologo/vietnam
    >
    > przy włączonym HD tnie się elegancko.

    Jakie jest obciążenie CPU i GPU w HD i SD? 6150 to integra sprzed 10 lat, ma
    dopiero pierwszą generację Purevideo (funkcji przyspieszających odtwarzanie
    filmów), pozatym ma bardzo małą jak na dzisiejsze czasy moc obliczeniową.

    > Niestety przeglądarkę mam 32 bit.

    Możesz spróbować jak to wygląda pod Chrome i IE (obie mają wersje 64 bit).

  • 26. Data: 2015-05-08 18:57:10
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > ewentualnie starszy już ATI HD3450

    Akceleracja GPU na YT w przypadku Radeonów zaczyna się od serii 4xxx. Więc
    najsłabszym modelem byłby 4350 (chyba że cos się zmieniło i serii 3xxx też
    to później umożliwiono).

  • 27. Data: 2015-05-08 19:02:26
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Obawiam się, że karta w rodzaju GF 610 ciągnie za dużo prądu, jest za
    > droga i niepotrzebna mi karta w rodzaju 3D do gier.

    Do odtwarzania filmów wymagana jest bardzo mała moc obliczeniowa. Więc
    możesz downclockować tą kartę, wtedy pobór prądu przez nią znacząco spadnie,
    a na odtwarzanie filmów nie będzie to miało wpływu.

  • 28. Data: 2015-05-09 16:08:06
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 08/05/2015 17:42, Poldek wrote:

    > Obawiam się, że karta w rodzaju GF 610 ciągnie za dużo prądu, jest za
    > droga i niepotrzebna mi karta w rodzaju 3D do gier.

    29W to za dużo? No sorry, ale jeśli oczekujesz wsparcia dla FHD to coś
    za coś.

    http://www.geforce.co.uk/hardware/desktop-gpus/gefor
    ce-gt-610/specifications

    > Szukam taniej, energooszczędnej, chłodzonej pasywnie karty do wideo.

    Tu masz listę kart sprawdzonych z HP-MS-Proliant N40L (specyfikacja mówi
    o 25W mocy na złączu PCIE, ale działają i mocniejsze, w każdym razie
    masz przykłady, kart o niedużym apetycie na prąd).

    > Byłbym zobowiązany, gdybyś mógł sprawdzić jak są odtwarzane filmy w
    > rodzaju https://vimeo.com/oliverastrologo/vietnam
    > na HD5450.

    Niestety nie pomogę w tej chwili. Debian+Iceweasel w tym kompie nie
    odtwarza wcale z Vimeo (inny, ale z testową dystrybucją i HD7850 działa
    ok, także jak będę miał chwilę to się przyjrzę problemowi).
    W każdym razie na tym kompie z HD5450 i filmami HD odtwarzanymi offline
    nie ma problemów.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 29. Data: 2015-05-10 09:39:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

    > 29W to za dużo? No sorry, ale jeśli oczekujesz wsparcia dla FHD to coś
    > za coś.

    Przede wszystkim GT 610 jest o wiele za droga. I wierzę, że nie trzeba
    29W ciągniętych przez samą kartę, żeby oglądnąć filmik w HD. GT610 to
    jest karta z 1GB RAMu - nie wierzę, że tyle jest konieczne, żeby
    wyświetlić film 1920×1080. To jest karta do gier 3D, a ja nie mam żadnej
    gry.

    > Tu masz listę kart sprawdzonych z HP-MS-Proliant N40L (specyfikacja mówi
    > o 25W mocy na złączu PCIE, ale działają i mocniejsze, w każdym razie
    > masz przykłady, kart o niedużym apetycie na prąd).

    Gdzie mam listę?

  • 30. Data: 2015-05-10 11:04:58
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

> [...]
    > o 25W mocy na złączu PCIE, ale działają i mocniejsze, w każdym razie
    > masz przykłady, kart o niedużym apetycie na prąd).

    Tutaj mam w przykładowym sklepie (proszę się nie sugerować) Radeona 5450

    http://www.komputronik.pl/product/94431/Sprzet_kompu
    terowy_/Podzespoly/Radeon_5450_Asus_1GB_Silent_DVI_H
    DMI_PCI_E_.html

    Czy jak kupię taką kartę, to można odkręcić tego "normalnego" śledzia i
    przykręcić krótkiego śledzia? Na obudowie jest krótka dziura na śledzia.
    Czy krótki śledź jest typowo w zestawie z kartą graficzną?
    Czy do takiej karty trzeba podłączać dodatkowe zasilanie, czy wystarcza
    jej zasilanie z PCI-E?