    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wylewanie kondensatorow
    Date: Thu, 1 Mar 2012 16:05:44 +0100

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości
    news:4f4f8c79$0$26690$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie mam w tym przypadku na mysli przetwornic zasillaczy, tylko sprzet
    > audio video bez duzych pradow i temperatury.
    > Czy też elektrolitowi to wszystko jedno i zre korki jednakowo?

    Kondensatorom szkodzi temperatura. Ale również długie pozostawanie bez
    przyłożonego napięcia powoduje uszkodzenia warstwy tlenku glinu "robiącego"
    za izolator. Tak więc kondensator po długim okresie leżakowania może mieć
    duże prądu upływu co może sprawić, że urządzenia zaprojektowane na styk mogą
    z lekka głupieć. Tak więc chyba najlepszym wyjściem jest co jakiś czas je po
    prostu na kilkanaście godzin włączyć (po przyłożeniu napięcia warstwa tlenku
    glinu regeneruje się). Przy obecnie projektowanych urządzeniach (na styk)
    ciąłe wygrzewanie też nie ma sensu.