  • 11. Data: 2016-04-28 17:04:10
    Temat: Re: Wyłączanie wzmacniacza dźwięku podłaczonego do kompa
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:faxk3mcltrte.rory0pb27exl$.dlg@40tude.net...

    > IMO prościej będzie programowo przechwycić sygnał do zamknięcia kompa i

    Pewnie tak, ale w sytuacji, gdy np. komp zwiśnie na twardo, program nie
    zadziała. Albo inny system, tryb awaryjny...
    Oczywiście, jeśli to łatwiejsze, to jak najbardziej jestem ZA, ale mam
    wrażenie, że nie rozwiąże to całkowicie problemu.

    > wyprowadzić go na pin LPT do sterowania przekaźnika. No i wyprzedzenie
    > załatwione. Jak coś wystrugam to napiszę.

    A co z drukarką? Chociaż jak jej nie ma (na porcie), to czemu nie?

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu

  • 12. Data: 2016-04-28 17:11:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Coś za dużo kombinujesz, może ustal ile tego opóźnienia rzeczywiście
    > potrzebujesz i jakie daje zasilacz, może nic nie trzeba kombinować,
    > ewentualnie coś jak ACMM podrzucił, dorób opóźnienie tyle że po stronie
    > pstryczka włącznika w obudowie, przy włączaniu nie będzie opóźnienie
    > szkodliwe a przy wyłączaniu będziesz miał opóźnienie jakie chcesz.

    Moja myśl była taka, że gdy jest zdejmowane zasilanie, to zasilacz traci
    zero na którymś pinie... czy jedynkę... nie pomnę teraz, w każdym razie
    maszyna z odłączonym pinem z zasilacza nie odpali. Przechwycić ten pin,
    podać go, po odpowiedniej obróbce logicznej (no, bo nie pomnę, zero czy
    jeden), przez unbiwibrator, do zasilacza. Z pinu spada stan logiczny. Spadek
    ten przechwytujemy i wyłączamy wzmacniacz, lub chociaż odłączamy sygnał
    audio. Uniwibrator da zasilaczowi jeszcze przez momencik podtrzymanie,
    wzmacniacz spokojnie uśnie, i możemy już wyłączyć resztę, owa nieszczęsna
    grafika może sobie pukać, spokoju już nie zakłóci.
    Nie powiem, jak w drugą stronę z tym uniwibratorem, nie rozkminiałem, w
    każdym razie, raczej nie przechwytywałbym włącznika/wyłącznika zasilania.

  • 13. Data: 2016-04-28 17:24:03
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jacku, chyba tu nie chodzi o opóźnianie czy przyśpieszanie, co o uzyskanie
    > interwału czasowego. I w zasadzie wszystko jedno, czy on

    W rzeczy samej - aby puknięcie następowało w chwili, gdy nie zostanie ono
    już podane na głośniki.

    > powstanie przez przyśpieszenie wyłączenia wzmacniacza, czy o opóźnienie
    > zamknięcia zasilacza.

    Można by nawet zwyczajnie, najprościej, wystawić tak linię do sterowania
    przekaźnikiem, który na czas odepnie głośniki i aby wzmacniacz się nie
    zabudził (czego niektóre wzmacniacze bardzo nie lubią), dopiąć im na tę
    sekundę jakieś sztuczne obciążenie.

    > A może wziąć na tapetę jakiś sygnał wizyjny? On chyba wcześniej spada.

    Nie zawsze, poza tym, to chyba grafika pukała, gdy spadało z niej
    zasilanie... no nie wiem, można spróbować, czy moment spadku obrazu jest
    zbieżny w czasie z odłączeniem zasilania karcie, wtedy sraka, czy nie, wtedy
    można rzeźbić.

  • 14. Data: 2016-04-28 17:28:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2016 09:25:42 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Dobry pomysł.

    Panowie, litości, pomyślcie. Nie chodzi o opóźnianie wyłączenia
    zasilacza. Chodzi o przyspieszone wyłączenie przekaźnika.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2016-04-28 17:57:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Kto ma dziś drukarę na LPT? Wszystko na USB leci.

    No, ja mam... I tylko problem zgniłej gąbki (a właściwie, to już jej
    całkowitego braku) zgarniającej resztki z bębna mnie nieco razi, a na nowy
    zespół bębna mnie nie stać. Poza tym maszyna jest, pomijając konieczność
    pojedynczego wkładania kartek, sprawna. Choć 51 kilo waży... Kolorowy laser
    z dawniejszych czasów... I duża maszyna ustawiona jako serwer wydruku.
    Trochę długo idzie wydruk obrazków, ale nie narzekam. Niby mam przelotkę
    USB-LPT... ale gniazdo nie pasuje.

  • 16. Data: 2016-04-28 17:57:39
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > Panowie, litości, pomyślcie. Nie chodzi o opóźnianie wyłączenia
    > zasilacza. Chodzi o przyspieszone wyłączenie przekaźnika.

    Sygnał PWR_OK zniknie zanim całkiem znikną pozostałe, sprawdź czy
    wystarczająco wcześnie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 17. Data: 2016-04-28 18:03:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]

    zamknięcia zasilacza.

    A może wziąć na tapetę jakiś sygnał wizyjny? On chyba wcześniej spada.

    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2016-04-28 18:13:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2016 18:03:33 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    > uzyskanie interwału czasowego. I w zasadzie wszystko jedno, czy on
    > powstanie przez przyśpieszenie wyłączenia wzmacniacza, czy o opóźnienie

    Wydaje mi się (a nie znam rzeczywistych zależności czasowych standardu
    ATX) że zanik napięć zasilających następuje natychmiast w momencie
    zaniku PS_ON i jeśli z niego skorzystać to ten czas zwłoki na pewno
    okaże się krótszy od czasu puszczenia przekaźnika. W przypadku zanikania
    sygnału PWR_OK będzie jeszcze gorzej, bo on ustaje _na skutek_ zaniku
    PS_ON.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2016-04-28 19:06:44
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > okaże się krótszy od czasu puszczenia przekaźnika. W przypadku zanikania
    > sygnału PWR_OK będzie jeszcze gorzej, bo on ustaje _na skutek_ zaniku

    ale wy kombinujecie :))

    system przy gaszeniu odtwarza adekwatny dżingiel muzyczny, tak? jakieś
    bziuum, dzyń, do tego pliku jest dostęp i można go dość dowolnie podmieniać
    systemowymi narzędziami a nawet jak nie, to można go znaleźć, ciut
    zmodyfikować i podmienić "z palca".
    imo trzaby na niego wmiksować jakiś marker ciut poza granicą słyszalności
    czy tez przenoszenia głośników, robiłem taki na ok 14kHz, dał się bez
    zdudniania upchnąć w mp3 i mimo że dało sie go usłyszeć, nie zwracało to
    uwagi. nie musi byc nawet głośny, i niech trwa z 100ms. We wzmacniaczu zaś
    trza upchnąć detekcję tego markera,
    http://www.scary-terry.com/more_stuff/tonedet/tone_d
    et.png
    robiłem takie coś niedawno więc

    http://bujnowski.hekko.pl/share/567_tone_detector_pc
    bprint_01.pdf (do
    transferu trzeba sobie odwrócić)
    http://bujnowski.hekko.pl/share/567_tone_detector_pc
    bprint_02.pdf
    wszystko powierzchniowo mimo ze goldpiny, pr i scalak tht
    aż się prosi za tym dać jakiś przerzutnik czy licznik który coś przełączy
    zliczając np 3-4 piknięcia markera, wtedy spadną szanse że wzmacniacz
    wyłączy sie przypadkowym sygnałem np z muzyki czy filmu.

    Jak ktoś często odtwarza bzyczenie komara albo np używa kompa jako
    oscyloskopu i przeczuwa że nie tylko przy wyłączaniu mu będzie z audio-out
    tych 14kHz wychodzić, można dwa takie układy na różne f spiąć równolegle i w
    plik audio "pożegnania" wmiksować równocześnie dwa markery, można też używać
    markera 14kHz do włączania wzmacniacza a 14,8kHz do wyłączania, można też
    zgrać jakąś komendę z uarta np stringa "wylacz_wzmaka" na 1200 bodach, i to
    zmodulowac i wmiksować, a wyjście wpiąć na Rx procka, wtedy też można takimi
    komendami obsługiwac także włączanie itd itp
    Ciekawe czy nie dałoby się tak zastosować komend z pilota, wtedy poza
    włączaniem i wyłączaniem można by wzmacniacz np zmutować lub ściszyć gdy
    przychodzi rozmowa na skajpa, wyłączać wzmacniacz gdy startuje jakaś
    aplikacja używająca karty audio w sposób nie-audio, przełączać wzmacniacz na
    inne źródło lub tryb zdarzeniami systemowymi ...

  • 20. Data: 2016-04-28 19:25:03
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    et...
    > IMO prościej będzie programowo przechwycić sygnał do zamknięcia kompa i
    > wyprowadzić go na pin LPT do sterowania przekaźnika. No i wyprzedzenie
    > załatwione. Jak coś wystrugam to napiszę.

    Przyszło mi do głowy, że można spróbować zrobić detekcję braku ramek na USB.
    Coś na kształt wykrywania przez urządzenia USB rozkazu uśpienia.