    From: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wylaczajacy sie komputer a flashowanie Arduino
    Date: Mon, 21 Dec 2015 00:15:07 +0100

    Waldek Hebisch wrote in <news:n4pmb5$ba6$1@z-news.wcss.wroc.pl>
    > 1) Zapis do flashu idzie blokami, jak wylaczysz Arduino w czasie
    > zapisu to nic gorszego niz blednie zapisany blok nie powinno
    > sie przytrafic.

    Pozwole sobie zacytowac odpowiedzi z pewnego miejsca sieci.

    Michal Krzeminski - pomimo iż teoretycznie wgranie kodu do czipa z
    działającym bootloaderem nie powinno sprawić że loader się wysypie (a co za
    tym idzie wysypie się możliwość dalszego programowania) to zapis jest na
    tyle brutalną operacją że nagłe jej przerwanie może zostawić chip nazwijmy
    to w niewiadomym stanie i mi niestety się to zdarzyło. Dwie sztuki takich
    układów nie dały się uratować nawet w programatorze na stole.

    Radosław Ziomber - Na dodatek wylaczenie komputera to nie tylko przerwanie
    transmisji danych, ale rowniez nagle odciecie zasilania USB...

    Michal Krzeminski - chyba wlasnie o to drugie się rozchodzi. układ do
    programowania generuje wewnętrznie dość wysokie napięcie, przerwanie mu
    tego w trakcie może mieć rozmaite skutki

    > Pogugluj za Aduino "udev rules": musisz ustawic uprawnienia tak
    > by user uzywajacy Arduino mial dostep do portu szeregowego z
    > twojego konwertora.

    Serdecznie dziekuje,
    sudo adduser nazwauzytkownika dialout
    rozwiazalo sprawe.