  • 1. Data: 2010-08-12 09:12:09
    Temat: Wykrywanie sensu (:)
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Zastanawiam się czy istnieje sposób na wykrycie 'sensu' w ciągu znaków.
    Chodzi o sprawdzenie czy jest to przypadkowy ciąg, czy też zdanie w
    języku polskim. Da się coś takiego zrobić?

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|For whom the gun tolls
    (::) (::)|

  • 2. Data: 2010-08-12 10:49:22
    Temat: Re: Wykrywanie sensu (:)
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 11:12:09 +0200, MoonWolf napisał(a):

    > Zastanawiam się czy istnieje sposób na wykrycie 'sensu' w ciągu znaków.
    > Chodzi o sprawdzenie czy jest to przypadkowy ciąg, czy też zdanie w
    > języku polskim. Da się coś takiego zrobić?

    Da sie!
    Wlasnie w znakach, ktore tutaj napisales odnalazlem jakis sens;)

  • 3. Data: 2010-08-12 10:53:00
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Jacek denied rebel lies:

    > Da sie!
    > Wlasnie w znakach, ktore tutaj napisales odnalazlem jakis sens;)

    W końcu mi się udało (;)
    Ale miałem na myśli napisanie programu/regexpa/whatevera który to zrobi
    (myślałem że jest to oczywiste w kontekście tematyki grupy).

    Tym niemniej dzięki (:)

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Make his fight on the hill in
    (::) (::)|the early day

  • 4. Data: 2010-08-12 11:32:07
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <i40jqc$dts$1@news.onet.pl> MoonWolf napisal(a):

    > Jacek denied rebel lies:

    > W końcu mi się udało (;)
    > Ale miałem na myśli napisanie programu/regexpa/whatevera który to zrobi
    > (myślałem że jest to oczywiste w kontekście tematyki grupy).

    Można policzyć poszczególne znaki i porównać do częstotliwości
    ich występowania w danym języku naturalnym. Być może warto też
    uwzględniać pary oprócz pojedynczych znaków.

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć

  • 5. Data: 2010-08-12 12:20:16
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 12 Sie, 11:12, MoonWolf <m...@p...com> wrote:
    > Zastanawiam się czy istnieje sposób na wykrycie 'sensu' w ciągu znaków.
    > Chodzi o sprawdzenie czy jest to przypadkowy ciąg, czy też zdanie w
    > języku polskim. Da się coś takiego zrobić?

    Jeśli zupełnie przypadkowy ciąg znaków chcesz odróżnić od zdania
    w j. polskim, to bardzo proste. Jeśli chcesz żeby program powiedział,
    czy przeciętny kowalski to zdanie zrozumie, to bardzo trudne.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-08-12 12:34:06
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia 12 Aug 2010 13:32:07 +0200, Piotr M Kuć napisał(a):

    > Można policzyć poszczególne znaki i porównać do częstotliwości
    > ich występowania w danym języku naturalnym. Być może warto też
    > uwzględniać pary oprócz pojedynczych znaków.

    pisanie w jakimkolwiek jezyku naturalnym nie implikuje istnienia sensu w
    pisanym tekscie ;-)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 7. Data: 2010-08-12 12:38:13
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Mariusz Marszałkowski denied rebel lies:

    > Jeśli zupełnie przypadkowy ciąg znaków chcesz odróżnić od zdania
    > w j. polskim, to bardzo proste. Jeśli chcesz żeby program powiedział,
    > czy przeciętny kowalski to zdanie zrozumie, to bardzo trudne.

    'Sens' tak bardziej w cudzysłowie. Nie mam zamiaru porywać się na
    ustalanie kto to jest 'przeciętny Kowalski'. A mógłbyś nakierować za
    czym guglać?

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|It seems easy enough
    (::) (::)|

  • 8. Data: 2010-08-12 13:06:24
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On czw, 12 sie 2010 13:32:07 in article
    Piotr M Kuć wrote:
    > Można policzyć poszczególne znaki i porównać do częstotliwości
    > ich występowania w danym języku naturalnym. Być może warto też
    > uwzględniać pary oprócz pojedynczych znaków.

    :)

> [...]
    występowania
    w danym języku naturalnym. Być może warto też uwzględniać pary oprócz

    oa ac ncudwiićoęgkezda.air ncmiżt o tylngoanzepyyóożw h.ędęzmilrosiprzop
    lla acyzśó jjć znMwyzp o mwBr zcwpćaapępyio
    tweccnnscunhóoauanyskizztywnrólyżwećtnoto d ake

  • 9. Data: 2010-08-12 13:07:30
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-08-12 14:20, Mariusz Marszałkowski pisze:
> [...]

    > w j. polskim, to bardzo proste. Jeśli chcesz żeby program powiedział,
    > czy przeciętny kowalski to zdanie zrozumie, to bardzo trudne.

    Od dawna, w kregach unixowych na gruncie angielskiego jest narzedzie
    oceniajace zlozonosc tekstu i podatnosc na zrozumienie przez
    statystycznego Smitha. Kojarze jak przez mgle, chodzilo o dlugosci
    zdania, ilosc spojnikow (czyli zwiazki ze zdaniami podrzednymi), tego
    typu algorytmy. Oczywiscie byl mozliwy sztuczny teskt ktory dostanie
    dobry ranking.

    Byc moze narzedzia do analizy stylistycznej w procesorach tekstu?

    Slawny "dolore ipsum" pokazuje, jak bardzo sztuczny tekst moze upodobnic
    sie do naturalnego jezyka.

  • 10. Data: 2010-08-12 13:13:49
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 12 Sie, 14:38, MoonWolf <m...@p...com> wrote:
    > Mariusz Marszałkowski denied rebel lies:

    > 'Sens' tak bardziej w cudzysłowie. Nie mam zamiaru porywać się na
    > ustalanie kto to jest 'przeciętny Kowalski'. A mógłbyś nakierować za
    > czym guglać

    Zacząłbym od słownika j. polskiego, sprawdziłbym siłowo czy słowa
    są w słowniku. Potem robią się schody. Może bym wczytał teksty
    z Internetu i sprawdził jaka jest częstość słów w przeciętnych
    tekstach.
    Potrzeba duuuużo danych do takiej zabawy. Później sprawdziłbym jakie
    jest prawdopodobieństwo że słowo aaa pojawia się po lub przed słowem
    bbb
    w odstępie 1,2,3..N słów.