  • 31. Data: 2024-06-12 00:30:32
    Temat: Re: Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jun 2024 19:50:47 +0200, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > A dlaczego nie skrętka do gruntu?

    Bo cały świat używa tego/takiego przewodu i chyba inni nie mają
    takich problemów?
    Pewnie teraz bym użył skrętki żelowanej do gruntu.
    Więcej przemyśleń w tej kwestii w odpowiedzi do J.F. w poście obok.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2024-06-12 00:33:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jun 2024 19:14:36 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Tzn. brand inny, ale identyczny.

    Ten Twój kosztuje 4 stówy, ten mój 60 PLN.... Może w tym jest
    odpowiedź?
    Z drugiej strony chyba za tą kasę starczyłoby na porządny żelowany
    przewód doziemny i szkoda by mi było inwestować w miernik to tego
    celu za 4 stówy.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2024-06-12 00:34:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jun 2024 23:45:39 +0200,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Uparłeś się na tą jedną żyłę? Dlaczego nie mogą być dwie żyły?

    Bo cały świat używa taki przewód do tego celu?

    --
    Marek

  • 34. Data: 2024-06-12 08:29:24
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Potrzebujesz izolacji gumowej.
    Statkowy jakiś kup.

    -----

  • 35. Data: 2024-06-12 22:54:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.06.2024 o 00:34, Marek pisze:

    > Bo cały świat używa taki przewód do tego celu?

    Miałbyś "zapasową" żyłę i był lepszy od reszty świata :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 36. Data: 2024-06-13 12:25:05
    Od: Rutkowski Jacek <j...@w...pl>

    W dniu 11.06.2024 o 12:57, Marek pisze:

    > To żeś mnie zmartwił. Planowałem wymienić tą linkę (0.75mm2) na drut
    > 1.5mm2 myśląc, że drut będzie trwalszy nawet jak gdzieś będzie
    > skaleczona izolacja.....

    Kabel energetyczny YKY 0,6/1KV 1x2,5 RE EM1302
    ten wytrzyma długo ale jego cena to już inna bajka...
    --
    pzdr, j.r.

  • 37. Data: 2024-06-14 08:33:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Jun 2024 12:25:05 +0200, Rutkowski Jacek
    <j...@w...pl> wrote:
    > Kabel energetyczny YKY 0,6/1KV 1x2,5 RE EM1302
    > ten wytrzyma długo ale jego cena to już inna bajka...

    No wierzę, że pewnie wytrzyma długo. Natomiast jest jeszcze kwestia
    pewnego kompromisu między jego trwałością a wymiarami zewnętrznymi
    umożliwiającymi ułożenie go w ogóle w niektórych miejscach. W tego
    typu zastosowaniach przewód musi być jak najcieńszy, nie wszędzie da
    się ułożyć taki gruby wałek. Np. mam odcinki gdzie trawnik graniczy z
    kostką i przewód jest ukryty w fudze między kostkami. Przewód o
    średnicy powiedzmy max 2mm da się wcisnąć nie psując optycznie
    kostki ale już wałek 10mm sobie nie wyobrażam.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2024-06-14 20:34:24
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.06.2024 00:33, Marek wrote:

    > Ten Twój kosztuje 4 stówy, ten mój 60 PLN.... Może w tym jest odpowiedź?

    Nie pamiętam ile kosztował, ale bez przesady - to nie jest jakieś rocket
    science - tam w generatorze jest zwykły 40106. Wiem, bo wymieniałem
    ostatnio bo ktoś pod napięcie wsadził czy coś.

    Dodam tylko, że do takiego szukacza trzeba mieć też trochę wprawy, a jak
    się ma pecha, to nawet reflektometr nie pomoże:
    Dwie kamery analogowe podłączone skrętką (żelowaną). Brązowa para (cała)
    minus zasilania, pomarańczowa plus. Na niebieskiej parze sygnał z jednej
    kamery - działa, na zielonej druga - nie działa. Sprawdzamy miernikiem -
    przerwa na zielonej parze. Bierzemy reflektometr tam gdzie łatwiej czyli
    w pomieszczeniu: zielona para: rozwarcie na 40-tym metrze. Mierzymy od
    słupa... rozwarcie na 40-tym metrze... no dobra, ale ile ma cały kabel,
    bo na oko ciężko to stwierdzić - mierzymy po odłączeniu od zasilacza na
    brązowej parze - zwarcie na 40-tym metrze... czyli kabel ma 40m i jest
    dobry...

    Co do kabla to może zastosuj zwykły YD 1,5mm^2 - drut tak szybko nie
    zgnije nawet jak izolacja się uszkodzi.

    --
    Mirek

  • 39. Data: 2024-06-14 22:41:25
    Od: Rutkowski Jacek <j...@w...pl>

    W dniu 14.06.2024 o 08:33, Marek pisze:

> [...]
    > i przewód jest ukryty w fudze między kostkami. Przewód o średnicy
    > powiedzmy max 2mm  da się wcisnąć nie psując optycznie kostki ale już

    Ja mam przyłącze do domu YKY 4x10mm2 Cu od 12 lat zrobione.
    W domu obok około 27lat.
    Myślę że wytrzyma długo :)

    Kabel jest na około 1m wkopany ale na wejściu do skrzynki i przy domu
    jest na poziom gruntu wyciągnięty i nie widzę z nim problemu.
    Teść ma YKY 4x1,5mm2 w miedzi od około '89 roku zakopany do garażu
    na około 30m i też nie widzę problemów a u niego kabel jest pod samą
    kostką położony bo głębiej była płyta zelbet wylana...
    --
    pzdr, j.r.

  • 40. Data: 2024-06-15 13:21:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 14 Jun 2024 20:34:24 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > słupa... rozwarcie na 40-tym metrze... no dobra, ale ile ma cały
    > kabel,

    Jak już wcześniej pisałem informacja typu "przerwa na 40m" nic mi nie
    mówi bo mój kabel meandruje po różnych dziwnych kształtach, mierzenie
    odległości byłoby kłopotliwe. Lepiej iść wzdłuż i wskazać "o tu".

    --
    Marek