  • 11. Data: 2024-06-11 12:33:53
    Temat: Re: Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.06.2024 o 12:00, io pisze:

    > Bo głupi jesteś :-)
    >
    > Pomiary wykonuje się co jakiś czas, generalnie rzadko i napięcie
    > podłącza tylko na czas pomiaru.

    Drogi, niepełnosprytny. To jest wpięte do ESP i pomiary są
    cykliczne...nie mniej problem solved ze starymi widelcami. Ty byś na to
    nie wpadł :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2024-06-11 12:57:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jun 2024 09:14:19 +0200,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > miedzianego 4mm. Napięcie 1V. Po 3 miesiącach przestał działać a
    > jak
    > odkopałem miejsce to był tylko zielony proszek z miedzi na jednej z
    > "elektrod":D Drut 4mm zniknął :D

    To żeś mnie zmartwił. Planowałem wymienić tą linkę (0.75mm2) na drut
    1.5mm2 myśląc, że drut będzie trwalszy nawet jak gdzieś będzie
    skaleczona izolacja.....

    --
    Marek

  • 13. Data: 2024-06-11 13:08:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jun 2024 09:42:10 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > -pracę przerywaną, np 1s pomiaru co godzina, a może i 1ms
    > -napięcie przemienne,
    > -obniżyc napięcie i prąd.

    No w moim przypadku jest tam AC, natomiast z racji zadania jakie ma
    spełniać chodzi non stop a i prądu nie mogę obniżać (ok 800mA) bo
    pogarsza się wtedy detekcja przy zwiększonej wilgotności. Do tej pory
    zasilany był 24h ale uznałem, że skoro w nocy i tak kosiarka nie
    jeździ a zasilany jest że Smart gniazdka więc wprowadziłem wyłączanie
    zasilania na noc. A nawet przy okazji się zdziwiłem, bo programując
    Smart gniazdko rzuciłem okiem na pomiar energii i miesięcznie drut
    zjadł ok 5kWh.

    > No ale aluminium bez napiecia tez nie powinno się tak szybko
    > uszkadzać, chyba, ze miedziowane - wtedy mamy korozję
    > elektrochemiczną.

    No obowiązkowo miedziowane, innych (z rdzeniem alu lub stal) nie
    spotkałem.

    Czyli wniosek, że najlepszy byłby przewód drut, ze stali
    kwasoodpornej?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2024-06-11 13:09:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jun 2024 11:41:18 +0200, Paweł
    Pawłowicz<p...@u...edu.pl> wrote:
    > Zrób następny tak, aby na elektrody puszczał napięcie przemienne o
    > zerowej składowej stałej i częstotliwości tak koło 5 kHz.

    U mnie dokładnie tak jest i przy pracy 24h linka 0.75 wytrzymywała
    średnio 5 miesięcy.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2024-06-11 13:35:56
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 11.06.2024 o 12:57, Marek pisze:

    > To żeś mnie zmartwił. Planowałem wymienić tą linkę (0.75mm2) na drut
    > 1.5mm2 myśląc, że drut będzie trwalszy nawet jak gdzieś będzie
    > skaleczona izolacja.....

    Wsadź tam kabel ziemny, choćby taki:

    https://allegro.pl/oferta/bitner-ti0054-bitlan-u-utp
    f-4x2x23-awg-0-54-cat-6-outdoor-350mhz-kabel-1556575
    9766

    P.P.

  • 16. Data: 2024-06-11 15:33:28
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Drogi, niepełnosprytny.

    Do lustra piszesz? :-)

    > To jest wpięte do ESP i pomiary są
    > cykliczne...nie mniej problem solved ze starymi widelcami. Ty byś na to
    > nie wpadł :D

    Najpierw zmądrzeć by wypadało i kluczować tym ESP, ale nie wiem czy
    umiesz :-)

  • 17. Data: 2024-06-11 15:36:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.06.2024 o 13:08, Marek pisze:

> [...]
    >
    > Czyli wniosek, że najlepszy byłby przewód drut, ze stali kwasoodpornej?

    Raczej z dobrą izolacją.

  • 18. Data: 2024-06-11 16:35:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    A 1A wytrzyma non stop?

    --
    Marek

  • 19. Data: 2024-06-11 16:52:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jun 2024 13:08:24 +0200, Marek wrote:

    > No w moim przypadku jest tam AC, natomiast z racji zadania jakie ma
    > spełniać chodzi non stop a i prądu nie mogę obniżać (ok 800mA) bo
    > pogarsza się wtedy detekcja przy zwiększonej wilgotności. Do tej pory

    Ale on cos zasila, czy tylko ma kosiarke prowadzic?

> [...]
    > zasilania na noc. A nawet przy okazji się zdziwiłem, bo programując
    > Smart gniazdko rzuciłem okiem na pomiar energii i miesięcznie drut

    5kWh/mc to jest 7W. 30mA @ 230V.
    Rozumiem, ze napięcie masz znacznie mniejsze?

    A jak to jest zasilane? bo z izolowanego transformatora, to nie
    powinno być elektrolizy?

    głęboko zakopany? Bo faktycznie - wykrycie pola elektycznego
    meadrującego w wilgotnej ziemi może byc trudne - ziemia zacznie
    promieniować.

    Coś w.cz, żeby falę wykryć?

    Albo ... podnies napięcie (zasilając przez zarówke), i patrz gdzie
    dymi :-)

    > No obowiązkowo miedziowane, innych (z rdzeniem alu lub stal) nie
    > spotkałem.

    Są energetyczne aluminiowe. No ale wtedy nie mają "rdzenia", i chyba
    nie występują w wersji "Linka.

    > Czyli wniosek, że najlepszy byłby przewód drut, ze stali
    > kwasoodpornej?

    Ale izolowany?

    IMO - kable w ziemi wytrzymują latami. Nawet te aluminiowe.
    Energetycze mam na myśli. Widać izolację mają lepszą.
    Aluminiowe mają akurat grube druty, nikt sie tam w linki nie bawi.

    A nie, są i linki ... tylko ze znacznie grubszych drutów.

    A te twoje purchle, to ciekaw jestem - woda się dostała?
    Przerwa i iskrzyło? Nie, izolacja nie ma śladów zwęglenia.

    dziurka w izolacji?
    Wada materiałowa?

    J.

  • 20. Data: 2024-06-11 17:57:03
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 11.06.2024 o 16:35, Marek pisze:

    f-4x2x23-awg-0-54-cat-6-outdoor-350mhz-kabel-1556575
    9766

    > A 1A wytrzyma non stop?

    Masz tam osiem drutów AWG23, czyli 0.54mm, czyli 0.24mm^2. Jeden drut
    przy gęstości prądu 3 A/mm^2 wyciągnie 715mA. 8x0.715=...

    P.P.