  • 11. Data: 2024-05-27 21:31:44
    Temat: Re: Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 May 2024 19:18:40 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > To zależy jak wątkotwórca ceni swój czas.

    No aż taki budżet na to nie mam. Liczyłem coś do 200 PLN :-)
    Pytanie czy to ustrojstwo za 35k faktycznie zadziała tak jak
    oczekuję, czyli pokaże gdzie przewód urwany (rdzeń)....

    --
    Marek

  • 12. Data: 2024-05-27 21:32:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 May 2024 17:41:59 -0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > Z ciekawości: co to jest i do czego? Antena?

    Coś na kształt.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2024-05-27 21:50:00
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.05.2024 o 17:26, Marek pisze:
> [...]
    > szary proszek i przerwa w obwodzie. Mam zaplanowaną jego wymianę ale na
    > razie go łatam. Miejsce przerwy szukam badając ciągłość omomierzem i
    > szpilką stosując wyszukiwanie binarne. Jest to trochę męczące bo wymaga
    > rozwijania przewodu do testu. Czy jest jakiś niedrogi przyrząd, który
    > mógłbym podłączyć do jednego końca przewodu (lub obu, końce są dostępne
    > w jednym miejscu) i jakimś czujnikiem jechać po gruncie wzdłuż przewodu
    > (przewód jest 2cm pod powierzchnią) i czujnik wskazał by mi miejsce
    > przerwania ciągłości? Może być z dokładnością kilkunastu cm.

    https://allegro.pl/oferta/szukacz-par-przewodow-kabl
    i-sonda-mastech-ms6812-15027127706

    Problem jedynie taki, że jedną z końcówek należy podłączyć do uziemienia
    (może być kaloryfer lub przewód N) Jak podłączysz obie końcówki do
    kabla, to nie działa poprawnie. Mam i sobie chwalę.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2024-05-27 22:16:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 May 2024 21:50:00 +0200,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > https://allegro.pl/oferta/szukacz-par-przewodow-kabl
    i-sonda-mastech-ms6812-15027127706

    Prawie kupiłem, ale jeden z komentarzy kupujących mnie powstrzymał:

    "Niestety trzeba prowadzić detektor dokladnie po przewodzie inaczej
    sygnał zanika.Wiec jeżeli przewód jest w ziemi to bez wykopania
    niczego się nie sprawdzi."

    Kabel u mnie jest kilka cm pod powierzchnią ziemi. Wykopywanie go po
    całości nie wchodzi w rachubę.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2024-05-27 22:35:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.05.2024 o 22:16, Marek pisze:
> [...]
    > się nie sprawdzi."
    >
    > Kabel u mnie jest kilka cm pod powierzchnią ziemi. Wykopywanie go po

    Eee, to działa z ODLEGŁOSCI...mi detektuje kable pod tynkiem bez
    problemu. Piszczy z odległości 20cm. Warunkiem użycia tego cuda jest to
    co napisałem. Wiele osób o tym nie wie i nie potrafią używać tego
    narzędzia.Zupełnie nawet nie mają pojęcia, jak poprawnie go użyć :) Taki
    przykład. Mam wiązkę kabli (koncentryk czy UTP-nieważne) jeśli jeden
    czarny krokodylek podepnę do jednego kabla a drugi czerwony do drugiego,
    to dupa z pomiaru i sygnał zanika po 1 metrze. Jesli czarny podepnę pod
    jakieś uziemienie a czerwony do kabla to nawet po 200m i wiązce 100
    kabli rozpoznam "ten mój", bo piszczy ładnie z kilku centymetrów na
    drugim końcu przez izolację lub z kilku centymetrów.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2024-05-27 22:36:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    i-sonda-mastech-ms6812-15027127706

    > Prawie kupiłem, ale jeden z komentarzy kupujących mnie powstrzymał:

    BTW, podałem linka do chińczyka. W Polsce kupisz drożej a jak Ci się nie
    spodoba (smart) to odsyłasz za darmo :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 17. Data: 2024-05-27 22:44:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Z ciekawości: co to jest i do czego? Antena?

    Pewnie antena od kosiarki automatycznej.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2024-05-27 22:44:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > kabli rozpoznam  "ten mój", bo piszczy ładnie z kilku centymetrów na
    > drugim końcu przez izolację lub z kilku centymetrów.

    Link do YT https://youtu.be/cGkmC-e2p8I. Dokładnie pod koniec jest
    pokazane (nieumięjetnie) jak szukać przerwy. Nie chce mi się nagrywać
    filmu, żeby pokazać to co wcześniej napisałem. Różnica jest przeogromna
    :)...a "filmowiec z YT" zapewne o tym nie wie. Myk siedzi jak zwykle w
    szczegółach i rozumieniu działania tego generatora...czyli jak zwiększyć
    amplitudę sygnału za pomocą uziemienia czyli "separacji" źródła od "masy".
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2024-05-27 22:53:05
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > się nie sprawdzi."
    >
    > Kabel u mnie jest kilka cm pod powierzchnią ziemi. Wykopywanie go po

    Doczytałem też, że masz "pętlę" czyli rozumiem, że zwarcie. W przypadku
    pętli należy rozewzreć zwarcie na początku, żeby mieć dwie końcówki do
    których podłączamy szukacz (obojętnie do której) dopiero później idąc
    "szlakiem kabla" trafisz na przerwę.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2024-05-28 08:53:08
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    No dobrze, ale jak szukasz?

    -----
    > Generator ~150kHz, najlepiej kluczowany 1KHz plus radio na długie fale -
    sprawdzone.