  • 1. Data: 2012-05-16 00:00:07
    Temat: Wykrywanie ładowarki USB.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć,

    Jest jakiś sprawdzony sposób by odróżnić czy urządzenie jest zasilane z
    ładowarki USB czy też z komputera?
    Chodzi o to by pozostać w zgodzie ze specyfikacją USB jeśli jesteśmy
    podłączeni do komputera, czyli np. pobierać większy prąd dopiero po
    enumeracji, odcinać pobór prądu po przejściu w tryb energooszczędny itp.
    Zaś przy zasilaniu z zasilacza pobierać od razu pełną moc.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2012-05-16 01:13:59
    Temat: Re: Wykrywanie ładowarki USB.
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Andrzej W. napisał:
> [...]
    > enumeracji, odcinać pobór prądu po przejściu w tryb energooszczędny itp.
    > Zaś przy zasilaniu z zasilacza pobierać od razu pełną moc.

    Rozebrałem ładowarkę z gniazdem USB, piny danych były zwyczajnie zwarte.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 3. Data: 2012-05-16 01:55:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-05-16 01:13, AlexY pisze:

    > Rozebrałem ładowarkę z gniazdem USB, piny danych były zwyczajnie zwarte.

    Zwarte jak? Do siebie, do masy czy do plusa?

  • 4. Data: 2012-05-16 10:40:13
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 15/05/2012 23:00, Andrzej W. wrote:
> [...]
    > enumeracji, odcinać pobór prądu po przejściu w tryb energooszczędny itp.
    > Zaś przy zasilaniu z zasilacza pobierać od razu pełną moc.

    Wydaje mi sie ze nie ma jednoznacznego sposobu. Niektore firmy mają
    swoje metody na rozpoznanie ładowarki.
    Poszukaj schematu ładowarki od iphone.

    c.

  • 5. Data: 2012-05-16 11:12:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Zwarte jak? Do siebie, do masy czy do plusa?

    Do siebie.

  • 6. Data: 2012-05-16 11:22:02
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    Andrzej W. <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > enumeracji, odcinać pobór prądu po przejściu w tryb energooszczędny itp.
    > Zaś przy zasilaniu z zasilacza pobierać od razu pełną moc.

    Garmin używa wtyku miniUSB 5-pinowego. Rezystorem na extra pinie do masy
    koduje różne akcesoria.

  • 7. Data: 2012-05-16 11:24:39
    Od: " MH" <l...@N...gazeta.pl>

    Andrzej W. <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > enumeracji, odcinać pobór prądu po przejściu w tryb energooszczędny itp.
    > Zaś przy zasilaniu z zasilacza pobierać od razu pełną moc.

    =============

    Generalnie NIE!! Teoretycznie jest taka możliwość, że zasilarka ma na
    pokładzie procek ( zarejestrowany w USB-Group , czy jakoś tam..) i po
    podłączeniu do hosta podaje swoje PID i VID. Być może są takowe, ale IMHO to
    'lekka' przesada.

    MH

  • 8. Data: 2012-05-16 19:04:20
    Od: PH <...@...c>

    W dniu 2012-05-16 10:40, Cezar pisze:

    > Wydaje mi sie ze nie ma jednoznacznego sposobu. Niektore firmy mają
    > swoje metody na rozpoznanie ładowarki.
    > Poszukaj schematu ładowarki od iphone.
    >

    > c.

    "Unijna ładowarka" jest dosyć dobrze opisana:
    http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/rtte/files/ch
    argers/chargers_annex_ii_to_mou_january_12_2010_en.p
    df

    Z praktyki to współczesne telefony najczęściej wykrywają ładowarkę USB
    właśnie po zwarciu D+ z D-. W przeszłości występowały również
    specyficzne rezystancje, zależnie jak sobie producent wydumał.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 9. Data: 2012-05-16 22:29:43
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 16/05/2012 10:24, MH wrote:

    > Generalnie NIE!!

    Jest. Poczytaj USB Battery charging specification 1.1

    --
    Jerry1111

  • 10. Data: 2012-05-18 23:53:03
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Idąc za otrzymanymi wskazówkami zainteresowałem się układami z "USB
    Battery Charger Detection", wybiorę chyba FT230X i zastąpię nim
    dotychczas używany FT232RL.
    Będę miał zerowy prąd w uśpieniu, średni po enumeracji i maksymalny po
    podłączeniu do właściwej ładowarki.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej