  • 11. Data: 2009-08-28 17:03:07
    Temat: Re: Wykrywanie bezczynności połączenia - dłuuuuuuuga rozmowa
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Andrzej napisal(a):

    > No i pytanie do znawców: Czy operatorzy nie mają "automatu", który by
    > wykrywał bezczynne połączenia i po powiedzmy 10 minutach je rozłączał??

    po co mieliby mieć, skoro im się to nie opłaca?

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 12. Data: 2009-08-29 10:13:51
    Temat: Re: Wykrywanie bezczynności połączenia -=?ISO-8859-2?Q?d=B3uuuuuuuga_rozmowa?=
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    SDD wrote:
    > W przypadku polaczenia cyfrowego (kodek) to raczej jest latwe - IMHO -
    > do wykrycia.

    Spoko, odróżnij mi rozmowę od szelestu telefonu w kieszeni, jazdy
    samochodem, radia, czy szumu wentylatora.
    WG mnie oczywista jest zasada utrzymywania połączenia za wszelką cenę,
    aż do jasnego rozłączenia przez jedną ze stron.

    rgrds,
    Jakub

  • 13. Data: 2009-08-29 10:14:30
    Od: TGor <g...@w...peel>

    J.F. wrote:

    > Co najwyzej sprawdzic biling odbiorcy - moze on gdzies dzwonil pozniej i
    > wyjdzie ze sie dane nie zgadzaja.

    Wtedy rozmowę musiałby rozłączyć ;-)
    Niech twój tata złoży reklamację, się zobaczy.

    TG

  • 14. Data: 2009-08-29 14:38:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Przecież dźwięk otoczenia powoduje, że coś jest przesyłane. ;)

    No ale jakos to jednak dzialalo.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2009-08-29 14:40:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jakub Danecki" <j...@d...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > WG mnie oczywista jest zasada utrzymywania połączenia za wszelką cenę,
    > aż do jasnego rozłączenia przez jedną ze stron.

    Mysle, ze bez problemu jest to do zrobienia:
    po pierwsze natezenie dzwieku: rozmowa a szum wentylatora czy szelest w
    kieszeni to nieco inne 'decybele",
    po drugie widmo czestotliwosciowe; nie powiesz mi, ze szelest kieszeni czy
    szum wentylatora generuje takie samo spektrum czestotliwosci i w takich
    proporcjach jak ludzka mowa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2009-08-29 14:41:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > WG mnie oczywista jest zasada utrzymywania połączenia za wszelką cenę,
    > aż do jasnego rozłączenia przez jedną ze stron.

    Skoro sie jakos to dalo zrobic na PABX-ach, to ni epowinno byc najmniejszego
    problemu przy cyfrowym polaczeniu GSM

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2009-08-29 15:08:16
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Andrzej pisze:

    > No i pytanie do znawców: Czy operatorzy nie mają "automatu", który by
    > wykrywał bezczynne połączenia i po powiedzmy 10 minutach je rozłączał??

    Ale by mi ciśnienie podnieśli takim rozwiązaniem.
    Czasami muszę konsultacje przeprowadzić i nie opłaca mi się 200, 300,
    czy 500 km jechać i robię to telefonicznie. Rozmowy takie nie raz trwają
    2-3 godziny i jak by mi rozłączało połączenie to by była lipa.

    Rozumiem, że masz na myśli totalną bezczynność ale przy czułości
    mikrofonów telefonicznych jest to niemal niewykonalne. Zawsze jakieś
    decybele do mikrofonu dotrą no chyba, że na półce w garderobie lub w
    szufladzie telefon zostanie.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 18. Data: 2009-08-29 21:35:13
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    SDD wrote:
> [...]
    > nie powiesz mi, ze szelest kieszeni czy szum wentylatora generuje takie
    > samo spektrum czestotliwosci i w takich proporcjach jak ludzka mowa.

    1. Czyli z powodu czyjejś fanaberii nienaciskania czerwonej słuchawki
    mamy emitować tysiąte ton CO2 na energię potrzebną na przeprowadzanie
    analizy FFT każdej sekundy rozmowy, któa na dodatek będzie często zrywać
    absolutnie niewłaściwe połączenia?
    2. A jeżeli ja chcę sobie pomilczeć z kimś na linii (jak np. dziewczyna
    100km dalej właśnie zasypia), to co, nie wolno mi? Ja płacę i jak chcę
    mam prawo przesłać NIC :)
    3. Może po prostu lepiej przygotować i umożliwić wykupienie usługi
    zrywania połączenia po XX minutach rozmowy i już? Ooo, np. jak nie
    krzykniesz głośno PIIII do słuchawki jak usłyszysz pikanie, to ci zerwie
    :)

    Jakub

  • 19. Data: 2009-08-29 21:35:59
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    SDD wrote:
    > Skoro sie jakos to dalo zrobic na PABX-ach, to ni epowinno byc
    > najmniejszego problemu przy cyfrowym polaczeniu GSM

    Ale czy tam jedna ze stron połączenia nie odkładała po prostu na
    widełki? Było gdzie szukać ciszy. A w przypadku GSM obie strony mają
    pracujące mikrofony.

    Jakub