  • 31. Data: 2013-12-12 18:21:17
    Temat: Re: Wykrakaliśmy?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:l8cqme$kf1$...@n...news.atman.pl...

    > Nie wiem jak Ty, ale ja w Poznaniu mogłem zaparkować prawie wszędzie i
    > nikt nie pobierał za to opłaty, tylko przed hotelami było trochę
    > parkomatów i kilka strzeżonych parkingów gdzie takie opłaty za parkowanie
    > pobierano. Mogłem spokojnie wyrejestrować auto i zrobić z swojej własności
    > budę dla psa. Mandaty byłe śmiesznie tanie, raz zdobyte prawko miałem na
    > całe życie.

    Za to benzyny nie mogłeś kupić, bo była na kartki, albo nie było jej na
    stacjach wcale.
    Pamiętam jak stałem w kilometrowych kolejkach po benę do Jawki.

    W efekcie faktycznie często ta buda dla psa z samochodu, była jego
    najsensowniejszym wykorzystaniem.

  • 32. Data: 2013-12-12 18:22:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A teraz jakie masz?

    > Tylko nie popadajmy przypadkiem w gloryfikowanie komuny. Nie posądzam Cię
    > o to, tylko "się odżegnuję".

    To jest stary komuch, więc możesz spokojnie go posądzać.
    I nie tylko wobec polskiej wersji socjalizmu, tylko komuny tak ogólnie.
    Obecną Koreę Północną też gloryfikuje.

  • 33. Data: 2013-12-12 18:23:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-12-12 15:50, masti pisze:

    >Nie znamy odpowiedzi na pytanie "co w przypadku, jeśli zdrówko (np
    >oczy) się posypie?"

    A tu akurat sprawa jest jasna i sluszna - nie przedluza PJ.

    >Paszport nie jest dokumentem potwierdzającym nabycie jakiegoś prawa.

    Potwierdza obywatelstwo polskie.
    A tego nawet odebrac nie mozna.

    J.

  • 34. Data: 2013-12-12 18:31:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Trybun pisze tak:

    > Chcieliśta to mata - Lech Lech!! Wałęsa!!! Niech nom żyje
    > "Solidarność"!!! Precz z Komuną!!!!

    Nie no przestań. Nigdy w życiu mi nie było lepiej więc co będe kłamał,
    że mi źle? Do tego mogę sobie wyjechać do legalnej pracy jak mi się
    znudzi polskie 3tyś.

    --
    Piter

  • 35. Data: 2013-12-12 18:31:55
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-12 18:21, Cavallino pisze:

    > Za to benzyny nie mogłeś kupić, bo była na kartki, albo nie było jej na
    > stacjach wcale.
    > Pamiętam jak stałem w kilometrowych kolejkach po benę do Jawki.

    Bo ta benzyna kosztowała tyle, że mało kto się zastanawiał nad *ceną*
    benzyny jeśli miał gdzieś jechać. Problemem, owszem, były kartki. Ale na
    to też były sposoby. Nie byłem utalentowany plastycznie, ale DR sobie
    wymalowałem piórkiem ze starego dowodu po zmyciu pieczątek denaturatem :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 36. Data: 2013-12-12 18:59:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > wybacz ale to co ty teraz piszesz to jest pierdolenie
    >
    > w komunie nie miałeś właściwie żadnych praw.

    Widać, żeś młody, albo głupi, ewentualnie ślepy :>

  • 37. Data: 2013-12-12 19:25:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-12 18:19, J.F pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup

    > Ale to jest mozliwe tylko w kraju, gdzie malo kogo stac na auto.
    > No i jeszcze nim nie jezdzi, bo benzyna na kartki.

    Mnie zastanawia związek między stwierdzeniem, że "w komunie nie miałeś
    właściwie żadnych praw", a ripostą, że "mogłem zaparkować prawie
    wszędzie i nikt nie pobierał za to opłaty, tylko przed hotelami było
    trochę".

    O ile pamiętam, to przed 1989 (zakładam, że o tę umowną datę chodzi)
    jak najbardziej nie można było parkować gdzie się chciało - najwyżej
    było mniej samochodów - no, może było więcej miejsc do parkowania,
    ale to już kwestia ewolucji samych miast. Zastanawiam się, czy nie
    było przypadkiem płatnych miejsc do parkowania/parkingów...

  • 38. Data: 2013-12-12 19:35:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
> [...]
    >jak najbardziej nie można było parkować gdzie się chciało - najwyżej
    >było mniej samochodów - no, może było więcej miejsc do parkowania,

    Nie "najwyzej", tylko "przede wszystkim".
    Tak czy inaczej - zaparkowac w komunie nie bylo zadnego klopotu.
    Owszem, zakazy byly, ale byla tez kupa wolnych miejsc w poblizu.
    A dzis ... mozna godzine jezdzic i nic nie spotkac :-)

    >ale to już kwestia ewolucji samych miast. Zastanawiam się, czy nie
    >było przypadkiem płatnych miejsc do parkowania/parkingów...

    Malo bylo. Przepis pozwalajace na platne strefy to wymysl nowego
    ustroju,
    a "parking platny niestrzezony" budzil sprzeciw, jakze to, za co
    platny.

    J.

  • 39. Data: 2013-12-12 19:49:11
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 19:35:23 UTC+1 użytkownik J.F napisał:

> [...]
    >
    > ustroju,
    >
    > a "parking platny niestrzezony" budzil sprzeciw, jakze to, za co

    Pamiętam że była próba wprowadzenia parkingów płatnych nie strzeżonych. Jakiś sąd
    najwyższy uznał wtedy ze nie można pobierać opłaty jak nie strzeżony. Opłatę można
    pobierać jak się wykonuje za nią jakąś pracę a nie za miejsce które z założenia
    ustrojowego jest wspólne.

  • 40. Data: 2013-12-12 20:01:35
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Ale to jest mozliwe tylko w kraju, gdzie malo kogo stac na auto.
    > No i jeszcze nim nie jezdzi, bo benzyna na kartki.
    >
    > Niestety - samochodow przybylo, a miejsca nie.
    > Albo beda miesca platne w centrum, albo ich wcale nie bedzie - tzn kto
    > pierwszy ten lepszy.

    To przecież płatne tak samo są zajmowane. Musiałyby być skrajnie drogie by
    uniemożliwiały parkowanie. A jakby uniemożliwiały to by dowodzilo
    postawionej tezy.