  • Data: 2013-12-14 20:17:22
    Temat: Re: Wykrakaliśmy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 12:50:02 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Dlaczego znowu bezkosztowy? Nie bardzo rozumiem tej idei dążenia do tego,
    > aby wszystko było za darmo

    Jeżeli urząd przymusem kogoś kieruje na badanie, to to badanie powinno być
    za darmo.

    Chodzi o to, żebyś nie musiał płacić z własnej kieszeni paru stów za
    badanie, za każdym razem jak policjant uzna że masz zeza rozbieżnego i
    musisz latać za własne pieniądze po lekarzac,h żeby urzędowi udowodnić że
    takiego zeza nie masz.

    > Wychodzi na to, że w zasadzie potrzebny byłby globalny system gromadzący
    > dane o schorzeniach dostępny dla wybranych podmiotów. Największą bazę w
    > Polsce półki co ma ZUS - chodzi oczywiście o bazę PESEL. Wystarczy
    > rozbudować ją o historię choroby. Wtedy faktycznie można by było pomyśleć
    > o dostępie do tej bazy także ze strony ubezpieczycieli.

    Chłopie...
    Chcesz ludzi wysyłać na obowiązkowe badania, dane gromadzić centralnie i
    dać je jeszcze do wglądu prywatnym firmom?
    To już takie ostro orwellowskie klimaty.

    > I teraz powiedz mi co z tego, że Ci ludzie nie powodują wypadków - skoro
    > powodują ogromne zagrożenie na drodze. Nie wszystko niestety da się
    > wyjaśnić statystyką.

    No właśnie w tej dziedzinie wszystko mówi statstyka.

    To że na podstawie subiektywnej oceny, oceniasz że starzy ludzie prowadzą
    niebezpiecznie (rozumiem kryteria tej oceny), jeszcze należy zweryfikować,
    właśnie statystycznie.
    A statystyka takich zależności nie potwierdza, oznacza to że Twoja ocena
    jest błędna.

    > Nic podobnego, nawet nie wiem czy takie statystyki są gromadzone.
    > Niemniej uważam, że czysto prewencyjnie należy takie badania wprowadzić.

    Bez statsytyk, bez cienia argumentu, wprowadzić po to żeby wprowadzić.

    > W takim razie trzeba zrobić wszystko, aby takie badania uczynić
    > sensownymi. Można próbować bardzo prostych sposobów. Na początek podnieść
    > pensje diagnostom

    Tzn. prezydent podpisuje "ustawę o diagnostach" w której każdemu 300%
    podwyżki od przyszłego miesiąca, czy jak to sobie wyobrażasz?

    > oraz dawać im premie za wyłączanie uszkodzonych
    > pojazdów z ruchu.

    Genialne - Twój samochód zostanie wtedy zezłomowany, no chyba że dasz
    diagnoście łapówkę wyższą niż ta premia.

    > Wystarczy doprowadzić od sytuacji, w której nie będzie im się opłacało
    > wydawać lewych zaświadczeń.

    Czy to nie jest lek na całe zło świata?
    Każdemu złodziejowi zapłaćmy wystarczająco dużo żeby nie opłacało mu się
    kraść. Opracujesz projekt takiej ustawy?

    > Niestety będzie to także oznaczało konieczność podniesienia
    > kosztu samego przeglądu - najlepiej do poziomu, żeby przestało się
    > opłacać utrzymywać w ruchu trupy o wartości 500zł.

    Masz całą masę pomysłów na wydawanie nieswoich pieniędzy...
    Fatalne skłonności.