eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetWykłady ze sprzętu komputerowegoRe: Wykłady ze sprzętu komputerowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kamil" <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego
    Date: Thu, 19 Aug 2010 16:58:32 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 49
    Message-ID: <i4jkb9$m2a$1@inews.gazeta.pl>
    References: <i46up5$ehk$1@node2.news.atman.pl><2...@g...one.pl><i481md$
    k61$1@node2.news.atman.pl><1v7erdwoohu8j$.dlg@wazzenon.pl><i48eit$ij8$1@n
    ode1.news.atman.pl> <20100818115630.52fd5781@babcia-workstation>
    <i4gkpf$n70$1@inews.gazeta.pl> <2...@g...one.pl>
    NNTP-Posting-Host: gateway.moredun.ac.uk
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="ISO-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1282233513 22602 194.80.173.254 (19 Aug 2010 15:58:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Aug 2010 15:58:33 +0000 (UTC)
    Importance: Normal
    In-Reply-To: <2...@g...one.pl>
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-User: radnor
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1179383
    [ ukryj nagłówki ]

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message
    news:2010081915120900@grush.one.pl...
    > W dniu 18.08.2010 14:47, kamil pisze:
    >> Czym konkretnie rozni sie nauka metod i realizacji z uzyciem
    >> pseudojezyka od nauki metod i realizacji z uzyciem konkretnego jezyka,
    >> ktory mozna pozniej stosowac bez tracenia kolejnych tygodni na nauke
    >> skladni? :-)
    >
    > Tym, że pseudojęzyka nie da się skompilować i uruchomić.
    > Dzięki temu uczący się musi rozumieć, co pisze, i wiedzieć,
    > co napisany kod robi, w jakiej kolejności i gdzie mogą być
    > w nim błędy.

    Skladni C+ wypisanej na tablicy tez nie trzeba kompilowac. Do tego pierwsze
    egzaminy czy kolokwia polegaja czesto na wskazaniu i poprawieniu bledow w
    kodzie. Pseudokod spisze sie tak samo, jak kod w C++ w tym przypadku.

    > Z doświadczenia wiem, że niestety przy nauce programowania
    > od razu na prawdziwym języku za często poprawianie błędów
    > ma charakter losowy, z kolejnymi iteracjami "kompilacja-
    > test-poprawki" aż do momentu, gdy program działa lub działa
    > lepiej. Brak w takim przypadku jakiejkolwiek analizy źródeł
    > problemu, a komputer i programowanie traktuje się jako coś
    > magicznego, co prędzej czy później da jakiś wynik.
    >
    > Sam się zastanawiałem mocno swego czasu, czy nie wprowadzić
    > do programu nauczania czegoś w tym stylu (na moim wydziale
    > zaczyna się od razu od C). Smuci mnie po prostu patrzenie,
    > jak studenci przychodzą na zajęcia bez jakiegokolwiek przy-
    > gotowania i próbują poskładać programy na bazie wycinków
    > skopiowanych z helpa i przekładanych losowo tak długo, aż
    > program się skompiluje i uruchomi.

    Ja nie neguje nigdzie wartosci przygotowania teoretycznego. Tyle, ze
    wykladowca zamiast "tu macie skladnie wymyslonego jezyka, a tu problem do
    rozwiazania" rownie dobrze moze powiedziec "tak wyglada skladnia
    MS-SQL/C++/whatever, a tutaj problem do rozwiazania".

    Roznica zadna.



    Pozdrawiam
    Kamil

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: