  • Data: 2010-08-19 15:58:32
    Temat: Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego
    Od: "kamil" <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message
    news:2010081915120900@grush.one.pl...

    > Tym, że pseudojęzyka nie da się skompilować i uruchomić.
    > Dzięki temu uczący się musi rozumieć, co pisze, i wiedzieć,
    > co napisany kod robi, w jakiej kolejności i gdzie mogą być
    > w nim błędy.

    Skladni C+ wypisanej na tablicy tez nie trzeba kompilowac. Do tego pierwsze
    egzaminy czy kolokwia polegaja czesto na wskazaniu i poprawieniu bledow w
    kodzie. Pseudokod spisze sie tak samo, jak kod w C++ w tym przypadku.

> [...]
    > test-poprawki" aż do momentu, gdy program działa lub działa
    > lepiej. Brak w takim przypadku jakiejkolwiek analizy źródeł
    > problemu, a komputer i programowanie traktuje się jako coś
    > magicznego, co prędzej czy później da jakiś wynik.
    >
    > Sam się zastanawiałem mocno swego czasu, czy nie wprowadzić
    > do programu nauczania czegoś w tym stylu (na moim wydziale
    > zaczyna się od razu od C). Smuci mnie po prostu patrzenie,
    > jak studenci przychodzą na zajęcia bez jakiegokolwiek przy-
    > gotowania i próbują poskładać programy na bazie wycinków
    > skopiowanych z helpa i przekładanych losowo tak długo, aż

    Ja nie neguje nigdzie wartosci przygotowania teoretycznego. Tyle, ze
    wykladowca zamiast "tu macie skladnie wymyslonego jezyka, a tu problem do
    rozwiazania" rownie dobrze moze powiedziec "tak wyglada skladnia
    MS-SQL/C++/whatever, a tutaj problem do rozwiazania".

    Roznica zadna.

    Pozdrawiam
    Kamil