eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetWykłady ze sprzętu komputerowegoRe: Wykłady ze sprzętu komputerowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego
    Date: Thu, 19 Aug 2010 17:12:09 +0200
    Organization: ATMAN
    Lines: 32
    Message-ID: <2...@g...one.pl>
    References: <i46up5$ehk$1@node2.news.atman.pl><2...@g...one.pl><i481md$
    k61$1@node2.news.atman.pl><1v7erdwoohu8j$.dlg@wazzenon.pl><i48eit$ij8$1@n
    ode1.news.atman.pl> <20100818115630.52fd5781@babcia-workstation>
    <i4gkpf$n70$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: sokol.gliwicki.necik.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1282231131 4173 85.14.98.13 (19 Aug 2010 15:18:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Aug 2010 15:18:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.1.11) Gecko/20100713
    Thunderbird/3.0.6
    In-Reply-To: <i4gkpf$n70$1@inews.gazeta.pl>
    X-JassyNews-Posting-Host: 10.0.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1179366
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 18.08.2010 14:47, kamil pisze:
    > Czym konkretnie rozni sie nauka metod i realizacji z uzyciem
    > pseudojezyka od nauki metod i realizacji z uzyciem konkretnego jezyka,
    > ktory mozna pozniej stosowac bez tracenia kolejnych tygodni na nauke
    > skladni? :-)

    Tym, że pseudojęzyka nie da się skompilować i uruchomić.
    Dzięki temu uczący się musi rozumieć, co pisze, i wiedzieć,
    co napisany kod robi, w jakiej kolejności i gdzie mogą być
    w nim błędy.

    Z doświadczenia wiem, że niestety przy nauce programowania
    od razu na prawdziwym języku za często poprawianie błędów
    ma charakter losowy, z kolejnymi iteracjami "kompilacja-
    test-poprawki" aż do momentu, gdy program działa lub działa
    lepiej. Brak w takim przypadku jakiejkolwiek analizy źródeł
    problemu, a komputer i programowanie traktuje się jako coś
    magicznego, co prędzej czy później da jakiś wynik.

    Sam się zastanawiałem mocno swego czasu, czy nie wprowadzić
    do programu nauczania czegoś w tym stylu (na moim wydziale
    zaczyna się od razu od C). Smuci mnie po prostu patrzenie,
    jak studenci przychodzą na zajęcia bez jakiegokolwiek przy-
    gotowania i próbują poskładać programy na bazie wycinków
    skopiowanych z helpa i przekładanych losowo tak długo, aż
    program się skompiluje i uruchomi.

    --
    |"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """""""|
    | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ |
    | | Politechnika Śląska |
    \...................................................
    ......./

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: