  • 1. Data: 2011-09-20 19:50:08
    Temat: Wyjście eSATA, czy to jest to samo co SATA?
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Chciałbym do swojego komputera podłączyć dysk eSATA.
    Niestety moja płyta (Asus P5QSE PLUS) nie ma takiego wyjścia
    Widzę, że wersja PRO ma...
    Jednak widzę, że dostępne są śledzie SATA -> eSATA
    Czyżby SATA to to samo co eSATA i różni się tylko wtyczkami?
    Jeśli to jest to samo, to czemu te lepsze płyty mają wyjście eSATA
    O co tu chodzi?

  • 2. Data: 2011-09-20 19:56:24
    Temat: Re: Wyjście eSATA, czy to jest to samo co SATA?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/09/2011 20:50, Rafał wrote:
> [...]
    > Czyżby SATA to to samo co eSATA i różni się tylko wtyczkami?
    > Jeśli to jest to samo, to czemu te lepsze płyty mają wyjście eSATA

    Chodzi głównie o obsługę hot-swap, sprawdź czy płyta nie ma w BIOSie
    opcji ustawienia esata na wybranych portach. Podłączasz śledzia i śmiga.

    Bez tego też będzie, ale byłbym ostrożny z odpinaniem dysku w czasie pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2011-09-20 20:09:09
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    kamil wrote:

    > Chodzi głównie o obsługę hot-swap, sprawdź czy płyta nie ma w BIOSie
    > opcji ustawienia esata na wybranych portach. Podłączasz śledzia i śmiga.

    jest obsługa AHCI, więc hot-swap też.

    > Bez tego też będzie, ale byłbym ostrożny z odpinaniem dysku w czasie pracy.

    no i ja mam wątpliwości.
    Czyli mimo tego iż chodzić będzie są jednak róznice między eSATA a SATA

  • 4. Data: 2011-09-20 20:13:55
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Czyli mimo tego iż chodzić będzie są jednak róznice między eSATA a SATA

    To jest to samo - tylko lekko inny kształt wtyczki.
    Są kable sata-sata, e-sata-e-sata oraz sata-e-sata. Zwykłe kable, tylko nieco
    różne wtyczki na końcach. W sumie nie wiem, czemu różne, bo równie dobrze
    mogłyby być takie same (zwykłe sata).

    latet

  • 5. Data: 2011-09-21 06:45:55
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Latet pisze:

> [...]
    > nieco różne wtyczki na końcach. W sumie nie wiem, czemu różne, bo równie
    > dobrze mogłyby być takie same (zwykłe sata).

    Pewnie dzięki ekranowi na wtyczce możliwe jest uzyskanie większych
    długości kabla niż w przypadku zwykłego SATA. OIDP coś w okolicach 1-1.5m
    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2011-09-21 08:09:25
    Od: z <z...@g...pl>

    Piotr Rezmer pisze:

    > Pewnie dzięki ekranowi na wtyczce możliwe jest uzyskanie większych
    > długości kabla niż w przypadku zwykłego SATA. OIDP coś w okolicach 1-1.5m

    A może po to żeby dała się włożyć do uniwersalnego gniazda e-sata/usb w
    laptopie :-)

  • 7. Data: 2011-09-22 22:18:40
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Chciałbym do swojego komputera podłączyć dysk eSATA.
    > Niestety moja płyta (Asus P5QSE PLUS) nie ma takiego wyjścia

    To kup kabelek sata-esata (i podlacz dysk esata do zlacz sata na plycie).

  • 8. Data: 2011-09-22 22:24:02
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Chodzi głównie o obsługę hot-swap, sprawdź czy płyta nie ma w BIOSie

    Bo ja wiem...
    Na portach SATA tez mam hot swapa
    (niezaleznie czy SATA chodzi w trybie AHCI czy IDE),
    ale zlacze ESATA dziala (jest aktywny) tylko jak SATA mam w AHCI.

    > Bez tego też będzie, ale byłbym ostrożny z odpinaniem dysku w czasie
    > pracy.

    Jesli zasilacz slaby i/lub dysk nie ma ukladu soft-startu,
    to uspil bym kompa (S3), podlaczyl zasilanie do dysku,
    wybudzil kompa, podlaczyl kabel sygnalowy.
    Nie ma sie czego bac.