  • 11. Data: 2015-05-09 22:35:54
    Temat: Re: Wyjazd z posesji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-09 o 22:09, Shrek pisze:
    > Ma;)
    >
    > http://wrower.pl/images/strony/007/full/znak_b9_t22_
    10d045_516.jpg

    > Wiem, że bez sensu, wiem, że nikt poza autorem i czytelnikami precla
    > tego nie ogarania, wiem że się śmieją, wiem że trzeba mieć dużo
    > samozaparcia, żeby domyśleć się że to dotyczy chodnika nie jezdni, wiem
    > że ogólnie bez sensu (sens jest, ale tak głęboko ukryty, że aż
    > niedostrzegalny;) IMHO dowód na to, że można maksymalnie skomplikować
    > rzeczy proste, doprowadzając je do absurdu.

    Jakim tokiem rozumowania doszedłeś, że "dotyczy to chodnika, a nie jezdni"?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-05-09 23:12:40
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 09 May 2015 22:09:01 +0200, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >Wiem, że bez sensu, wiem, że nikt poza autorem i czytelnikami precla
    >tego nie ogarania

    Ma sens. Zakaz ruchu rowerów, a tabliczka pod znakiem zezwala na ruch
    rowerów jednośladowych.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 13. Data: 2015-05-09 23:21:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-09 23:12, jerzu wrote:

    > Ma sens. Zakaz ruchu rowerów, a tabliczka pod znakiem zezwala na ruch
    > rowerów jednośladowych.

    Ja wiem, ty wiesz, pewnie jeszcze ze pół setki w Polsce wie.

    No to zapytam jaki jest sens ma znak, którego są w stanie prawidłowo
    odczytać pojedyńcze promile uzytkowników dróg?

    Shrek.

  • 14. Data: 2015-05-09 23:24:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-09 22:35, Liwiusz wrote:

    > Jakim tokiem rozumowania doszedłeś, że "dotyczy to chodnika, a nie jezdni"?

    Z grubsza takim samym jak C-13 - zwykle stoi z prawej strony chodnika.
    No bo jeśli ma dotyczyć jezdni, to jest już zupełnie bez sensu. Chyba że
    z jakiś bardzo sensownych i unikatowych powodów chcesz z tej jezdni
    wyrzucić riksze - ja sobie takiego sensownego powodu wyobrazić nie
    potrafię. A nawet jak taki powód istnieje, to znak dalej będzie bez
    sensu, gdyż potencjalny riksiarz go nie zrozumie.

    Shrek.

  • 15. Data: 2015-05-10 07:41:23
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 09 May 2015 22:09:01 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ma;)
    >
    > http://wrower.pl/images/strony/007/full/znak_b9_t22_
    10d045_516.jpg

    Heh, starość nie radość. To co podałeś to dosyć dziwna kombinacja,
    niemniej C-16+T-22 to chodnik także dla rowerów. I takie oznakowanie
    swego czasu udało się w Rybniku wprowadzić, na moją prośbę nawet (żeby
    nie trzeba było po pseudodrodze dla rowerów - zlikwidowanej wcześniej -
    jechać, a żeby mniej pewni siebie rowerzyści jednak mieli taką
    możliwość).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2015-05-10 08:23:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "FEniks" <x...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Chodnikiem przeznaczonym także dla rowerów (jest znak) wzdłuż zabudowań
    > jednorodzinnych jedzie rowerzysta. Nagle z jednej z posesji wyjeżdża
    > samochód i rowerzysta w niego wjeżdża.
    > Rowerzysta zdążył przyhamować, lekko skręcić i tylko musnął auto oponą,
    > więc na szczęście nic się nie stało ani jemu, ani samochodowi, ale np.
    > dziecko mogłoby nie zareagować tak szybko.
    > Kto w takiej sytuacji ponosi winę?

    Oczywiście że wyjeżdżający.

  • 17. Data: 2015-05-10 08:58:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-10 07:41, MadMan wrote:

> [...]
    > nie trzeba było po pseudodrodze dla rowerów - zlikwidowanej wcześniej -
    > jechać, a żeby mniej pewni siebie rowerzyści jednak mieli taką

    Ale to ma jedną wadę - oznakowanie powinno być czytelne, a to budzi
    politowanie. Jak już to raczej widzę po prostu jakąś tabliczkę z
    tekstem, choć pewnie niedasie.

    Shrek

  • 18. Data: 2015-05-10 09:46:54
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 10 May 2015 08:58:35 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ale to ma jedną wadę - oznakowanie powinno być czytelne, a to budzi
    > politowanie. Jak już to raczej widzę po prostu jakąś tabliczkę z
    > tekstem, choć pewnie niedasie.

    Jak dla mnie niebieski znak + tabliczka są czytelne. Tym bardziej że w
    Niemczech jest to stosowane często.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 19. Data: 2015-05-10 10:01:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-10 09:46, MadMan wrote:

    > Jak dla mnie niebieski znak + tabliczka są czytelne. Tym bardziej że w
    > Niemczech jest to stosowane często.

    Kombinacja "zakaz ruchu rowerów + nie dotyczy rowerów" dla mnie jest
    "czytelne", bo zobaczyłem jako ciekawostkę na preclu. Jak myślisz, ile
    osób to zrozumie a ile pomyśli "ale głupi ci Rzymianie"? To oznakowanie
    było już na wykopie i demotywatorach. Gdzieś widziałem nawet w slajdach
    z cyklu "takie rzeczy tylko w Rosji", zaraz obok tego
    http://pobierak.jeja.pl/images/6/b/b/1478_zakaz-wjaz
    du.jpg ;)

    O jakie "niebieski znak + tabliczka" ci chodzi?

    Shrek.

  • 20. Data: 2015-05-10 12:16:22
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-09 o 23:24, Shrek pisze:
    [...]
    > A nawet jak taki powód istnieje, to znak dalej będzie bez
    > sensu, gdyż potencjalny riksiarz go nie zrozumie.

    w tym kraju spodziewam się ze właśnie o to chodziło pomysłodawcy znaku.

    a.